Frontlicht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

citaat:Geplaatst door daantje

tegenwoordig hebbie ook van die frost filters. is ook wel geinig maar vind ik zlef minder mooi omdat je toch nooit dat mooie warme van een 152 krijgt.
    Daar is frost ook niet voor grote vriend... Een frost filter zorgt voor diffusie van je lichtbundel, niet voor kleur...

grtz. AJB
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Je kunt natuurlijk wel een combi maken [^]

Comment

• Dj Noiz
        • Oct 2004
        • 31

Ik heb vandaag eens het papier van de LEE-kleuren van in de Coemar Prospot LX 250 opgevist en daar staat wel degelijk LEE n°150 Pink Punch.(ben niet 100% zeker van de benaming)
        Ik vermoedt dat dit een typfout zal zijn ...
        Iemand die dit kan bevestigen en eventueel de juiste nummer heeft?
        Erg bedankt!

Comment

• soundcheckfrits
          • Jan 2005
          • 455

mijn lee kleurenwaaier die heeft uhm geeneens
          de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Get-Right
            • Apr 2005
            • 24

In de index van mijn Lee filter staan de filters 149 en 150 er ook niet bij.

Waarschijnlijk zijn het dus inderdaad kleurenfilters van een ander merk.
            Moet dat écht zo?

Comment

• JohnHa
              • Jan 2002
              • 57

Kleuren voor Frontlicht, want daar ging het toch om,:

151, 152, 153.
              ook mogelijk 136, 137, eventueel 147, of 201,202 als je een wat kouder effect wil.
              104, 106 o.i.d als front geeft wel een effect, maar geen "natuurlijk"effect.

Trouwens, een front, gemaakt van Multy-parren? Hoe doe je dat ?
              Ik zou eerder aan PC,s of fresnels denken, die kunnen immers groter/kleiner worden gesteld.

Comment

• Gerrit Hurkens
                • Dec 2000
                • 252

Ik stop een front/frost combi in mijn parren voor frontlicht. Krijg je een egalere verdeling van je licht.
                \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Dj Noiz
                  • Oct 2004
                  • 31

citaat:Geplaatst door JohnHa
                  Trouwens, een front, gemaakt van Multy-parren? Hoe doe je dat ?
                  Ik zou eerder aan PC,s of fresnels denken, die kunnen immers groter/kleiner worden gesteld.
                  Euhm, ik zie er nog veel zelfs met gewone parren (long) werken, dus denk ik dat multiparren zeker niet verkeerd zijn.
                  Er steekt bovendien overal een WFL lens in en het bereik is voor een podium van laat ons zeggen 8 op 6 volledig bedekt (terwijl je aan gewone parren minstens het dubbele moet gaan hangen)

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

ff tussendoor, waar kun je zo'n filter waaier halen/kopen/bestellen? de shop en google bieden weinig uitkomst.
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• JohnHa
                      • Jan 2002
                      • 57

Bel even naar Controllux of Rolight, ze hebben ze naar mijn weten in voorraad.

Comment

• LuxProDeo
                        • Feb 2003
                        • 245

citaat:Geplaatst door Dj Noiz

Ik heb vandaag eens het papier van de LEE-kleuren van in de Coemar Prospot LX 250 opgevist en daar staat wel degelijk LEE n°150 Pink Punch.(ben niet 100% zeker van de benaming)
                        Ik vermoedt dat dit een typfout zal zijn ...
                        Iemand die dit kan bevestigen en eventueel de juiste nummer heeft?
                        De GamColor reeks van GAM heeft een # 150 Pink Punch.
                        LEE, Rosco E-Colour en Rosco Supergel hebben geen nummer 150 in hun reeks.

GAM 150 is overigens geen erg geschikte kleur voor frontlicht. Wat het wel goed doet als front is GAM 155, vooral als het performers betreft met een wat donkerder huidskleur, die willen nog wel eens wat minder warm en gezond in beeld komen bij gebruik van sommige "klassieke" front kleuren.

Als je genoeg armaturen hebt om je podium in 2 kleuren dekkend te belichten dan zou je eens kunnen kijken naar een "warme" en een "koude" kleur die ook samen lekker mixen zodat je daarmee ook nog kunt varieren.

LuxProDeo

Comment

• Tristan
                          • Oct 2004
                          • 121

gewoon een 151 filter zou het werk toch wel moeten doen? Maar blauw en rood? kun je bijna net zo goed 797 doen of dergelijke
                          tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• kelsson
                            • Sep 2003
                            • 40

Ok mijn tips voor mooi front-licht : Ten eerste alles symmetrisch patchen, dus van binnen naar buiten.
                            Kleuren :
                            152. Veel gebruikt, weinig intensiteit nodig, maar slaat soms een beetje dood. Weinig scherpte in de gezichten...Neig ook vaak naar 154, iets warmer...

147. Deze gebruik ik veel voor jazz/bluesbandjes waarbij het er als een bruine kroeg uit moet zien.
                            Als je dan op dezelfde positie een kring 201 en een kring 180 zet heb je een zeer breed spectrum aan frontkleur, van koud(veel 201) naar warm (147 met een beetje 180). 180 zorgt oor scherpt ein de gezichten waardoor de expressie beter uitkomt en je minder licht nodig hebt.

343. Gebruik ik veel voor dance feestjes waarbij de DJ wel zichtbaar moet zijn maar frontlicht algauw als storend wordt ervaren.

En 106 in het front voor je metal-bandjes is natuurlijk ook altijd erg fijn.
                            Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• ajdeboer
                              • Feb 2009
                              • 198

Originally posted by kelsson
                              Ok mijn tips voor mooi front-licht : Ten eerste alles symmetrisch patchen, dus van binnen naar buiten.
                              Dat werkt leuk als je bijvoorbeeld alleen links uit wilt lichten, dus meestal patch ik mijn frontlicht niet symmetrisch.

Als ik geen pc's of fresnels heb als front, pak ik een paar parren en zet er 152 en frost in.

Comment

• Whitefarmer
                                • Oct 2003
                                • 1244

Originally posted by ajdeboer
                                Dat werkt leuk als je bijvoorbeeld alleen links uit wilt lichten, dus meestal patch ik mijn frontlicht niet symmetrisch.

Als ik geen pc's of fresnels heb als front, pak ik een paar parren en zet er 152 en frost in.
                                Ik vind het geweldig dat de Newbie's druk bezig zijn het forum van voor tot achter door te lezen...

... maar dan reageren op een 4 jaar oud topic.

maw. let even op de datum voor je reageert, zeker als het nauwelijks iets/niets toevoegt.
                                Een oud topic opduikelen om nieuw leven in te blazen/ relevante informatie te geven/vragen is dan weer wel OK!
                                Groeten John
                                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...