smeermiddel fijnmechanica

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

smeermiddel fijnmechanica

Iemand enig goed smeermiddel voor fijnmchanica wat niet op basis van vetten is gemaakt? om nu 518's vol te gaan spuiten met WB-40 vind ik rigoreus en naaimachineolie wordt door de warmte te vloeibaar....

De rotogobo's van de 518's blijken tch wel wat smeermiddel te kunnen gebruiken na een revisie en een drupje vaseline leidt alleen maar tot vastlopende gobo's..best lullig als in een ballad een gobo ineens vastschiet en 5 seconden later ineens een halfafgedraaid rondje inhaald.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

silicone?? heb ik nog nooit problemen mee gehad
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

WD-40 is ook geen smeer middel. Dit is een nood middel wat ook reinigt.

gewoon ouderwetse naai machine olie? blijft lekker zitten, maar smeert goed.

Comment

• BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

Tip : nieuwe gobowielen, wel een ge-eikel om ze te vervangen maar dan ben je ook van de problemen af. We zijn ook meerdere keren beziggeweest om de oude wielen weer fatsoenlijk aan het lopen te krijgen. Speciaal smeermiddel gehaald, werkte ook een maand en daarna weer hetzelfde probleem.
        Bij het vervangen maar eens een oude goed bekeken, de lagering was gewoon ingesleten, dan kun je smeren wat je wilt, maar krijg je het probleem zo weer.

De nieuwe lagers zijn gevuld met kunststof kogeltjes en smeermiddel-vrij. Ik ga er vanuit dat dit langer meegaat. Mocht je de 108 euro per stuk uit gaan geven aan nieuwe wielen, ik heb hier de handleiding van de importeur nog wel ergens liggen voor het uitwisselen.

Frank
        Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Fairlight even bellen voor een flesje hitte bestendige olie. Dan eerst alle lagers van je gobowielen helemaal schoonspuiten met remmenreiniger en dan een heel klein druppeltje olie erin.
          Olie is wel prijzig, ongeveer 60 euro voor een flesje, maar na lang expirimenteren met andere smeermiddellen vind ik het wel het beste spul dat ik gevonden heb.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Never-seez Regular Grade, is tot 1100 graden C stabiel het zit in een een tube. Het is prijzig maar er is ook heel weinig van nodig.
            O.a te betrekken bij Rolight daar genoemd shuttervet.

gr. Herman

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

loop eens binnen bij je lokale technischehandel, hebben ze meestal wel molykote, en daar zijn talloze bijzonder goede smeermiddelen bij.
              zou wel eens best kunnen schelen in prijs
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...