PC keypad voor lichtsturingen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

PC keypad voor lichtsturingen?

Hello again,

excuseer voor de vage topic titel, maar ik zou nie weten hoe ik in het kort moet omschrijven waarnaar ik op zoek ben

Het zit namelijk zo: ik ben momenteel wat aant rondkijken op de chamsys website ivm de magic PC wing (die ik volgende week ook ga testen).

In combinatie met de 'touch screen mode' van de software zou dit ding vrij goed moeten werken. Alleen heb ik wat schrik van het touchscreen ivm op die kleine knoppen rammen die oa het keypad voorstellen. En omdat ik weet dat je met een gewoon keyboard ook dezelfde opdrachten kan geven (alleen dat de @, > en # (full) niet op je keypad staan, maar aan de andere kant van het keyboard) dacht ik eventueel rond te kijken voor een USB keypad (zoals die in de handel verkrijgbaar zijn), wat knutselen met de mappings van de toetsen (moet lukken in windows) en wat inkt, om zo een lichting keypad te verkrijgen

Heel veel geknutsel zo lijkt me, en dan dacht ik bij mezelf: zou dit niet bestaan: een USB keypad voor PC, waarop reeds de juiste toesten (@, full, thru) zijn aangebracht, met een stuk software waarmee je kan kiezen aan welke karakters full en thru moeten gelinkt worden.

Heeft iemand weet van zo een apparaat?

Mvg
    Poelmans
  • Van_Diemen
    • Oct 2001
    • 189

backshop.nl

Deze verkopen een customizable keyboard. Kun je gewoon je eigen toetsenlogo's maken!

Let op is wel aan de prijs!

Groeten,

Chris
    Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Er is zelfs een toetsenbord op de markt waarop MaXXyZ style knoppen zitten, dus met LCD's eronder waarop je je eigen tekst kunt programmeren. Deze zijn ook volledig mappable, maar niet goedkoop!

Comment

• VANEENBERGEN
        • Sep 2003
        • 187

Ik heb op plasa een nieuwe wing gezien inclusief de keypad en andere knoppen. fff checken met die jongens.
        Joost van Eenbergen
        ELC lighting

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

Je bedoelt een nieuwe versie van de PC Wing, maar met meer knoppen dus?

Interesting!

Kan je je toevallig nog ongeveer herinneren welke andere knoppen er nog op zaten?

Mja op de website van chamsys zal dit voorlopig niet staan, ik krijg de indruk dat hun site niet echt up to date is (de nieuwste versie van de software is er bijvoorbeeld niet beschikbaar)

Comment

• lucken
            • Sep 2002
            • 342

De PC software heeft ook een touch screen mode (werkt alleen met touch screen) en hierop zijn de toetsen veel groter, dus ook geen probleem voor de keypad.

Bovendien kan ook de keypad gebruikt worden van een standaard PC klavier.

Groeten,

Luc

Comment

• Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

citaat: Ik heb op plasa een nieuwe wing gezien inclusief de keypad en andere knoppen. fff checken met die jongens.
              Klopt, er komt een hele kleine wing met enkel faders en flash toetsen en één dmx uitgang, dus zonder de wielen van de gewone wing. De gewone wing blijft uiteraard bestaan deze heeft 2 dmx outputs. Daarnaast komt er een grote wing, met alle knoppen faders en wielen die ook op de normale tafels staan, deze heeft 4 dmx uitgangen. En er komt een complete tafel zonder ingebouwd touch screen. Uiteraard blijven de MQ-100/200/300 ook bestaan. Voor elk budget is er dus binnenkort wel een oplossing.
              Ons aller vriend Lucken kan u hierover uiteraard véél meer vertellen dan ik.
              citaat:Mja op de website van chamsys zal dit voorlopig niet staan, ik krijg de indruk dat hun site niet echt up to date is (de nieuwste versie van de software is er bijvoorbeeld niet beschikbaar)
              Vergeet niet dat Chamsys een nieuwe en hele kleine firma is, geloof mij dat ze daar heel hard werken aan zowel de software als aan de hardware. Beide ontwikkelaars stonden pas nog 4 dagen op Plasa, en dan is er uiteraard weinig tijd over om software op de site te zetten. Hoofdreden dat er nog geen nieuwe versie op de site staat is ook dat de huidige beta versie nog wat opgepoetst moet worden.
              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 806

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove
                Vergeet niet dat Chamsys een nieuwe en hele kleine firma is, geloof mij dat ze daar heel hard werken aan zowel de software als aan de hardware. Beide ontwikkelaars stonden pas nog 4 dagen op Plasa, en dan is er uiteraard weinig tijd over om software op de site te zetten. Hoofdreden dat er nog geen nieuwe versie op de site staat is ook dat de huidige beta versie nog wat opgepoetst moet worden.
                Oh maar dat weet ik wel hoor Het was ook helemaal niet als kritiek bedoeld, meer als feit...

Comment

Working...