Color Blaster Geni

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johan
    • Sep 2000
    • 23

Color Blaster Geni

Ik zou 8 stuks Color Blaster willen hangen als tegenlicht voor een concertje, ipv parren.

Nu probeer ik te achterhalen of dit doenbaar is, maar GENI geeft op z'n website niet echt veel info over dit toestel.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of al een idee van de hoek van de lichtbundel?

Groeten
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Hoe groot is het concertje(afmetingen van het podium)?
    De colorblaster zal een hoek hebben zoals de meeste scans, colors. iets van een 16° en deze is ook manueel te focusen.
    Verder ben ik bang dat het 250W halogeen lampje het niet zal halen tegen iets van een 8x1kW
    Natuurlijk kan je hier wat mee experimenteren, maar als je zeker wilt zijn neem dan nog 2 extra 4 barren mee voor als de colors niet doen wat je had verwacht.
    exit night into LIGHT

Comment

• Johan
      • Sep 2000
      • 23

Het podium is ongeveer 8 op 4 meter. Het gaat trouwens om een concert met overwegend rustige kleinkust muziek.

Wat het vermogen betreft kan je het ook anders bekijken: Als je 2 four-barren hangt, heb je 2x 1kW. Met de colorblaster heb je 8x 250W. In beide gevallen 2kW licht...

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Ik denk dat er een bar werd bedoeld met 4x 1KW per bar, dus 8KW totaal.
        Dat tegen 2KW is dus een aardig verschil.
        We're ready to party, are you?

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Ik bedoel idd 2 barren met aan elke bar 4x1kW. Maar ik weet niet wat johan gebruikt als front (8kW komt gewoon vaak voor)
          Zelf heb ik geen supper ervaringen met halogeen tegen. indien je wenst dat je stralen zichtbaar blijven zal je in ieder geval voldoende rook moete spuiten.
          exit night into LIGHT

Comment

• Johan
            • Sep 2000
            • 23

Maar van die 8 kW parren branden slechts 2 lampen tegelijk, misschien 4. Dus is het verschil met de 8 colorblasters toch minder groot.

De colorblasters moeten “opboxen” tegen:
            * Frontlicht 3x 4kW (kleur 152, 156 en 202)
            * Zijlicht 2x 2 kW (kleur 152 en 202)

Comment

• soundcheckfrits
              • Jan 2005
              • 455

ik zou zeggen maak de opstelling die jij in je gedachten hebt (voor dat optreden/feest/ect) in je opslagruimte /ect en bekijk het resultaat.

dan kun je evt nog aanpassingen doen, dat kan makkelijker dan op klus.

de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

zijn de colorchangers bedoeld als aanvulling bij het tegenlicht?
                of zijn de colors het enige tegenlicht?
                exit night into LIGHT

Comment

• Johan
                  • Sep 2000
                  • 23

Jammergenoeg heb ik geen loods en al het materiaal is gehuurd of geleend. En er is ook geen budget om het materiaal wat vroeger te hebben om te proberen.

De colorblasters zijn het enige tegenlicht.

Misschien kan ik best op de dag zelf alles opstellen en het resultaat bekijken. Als de colorblasters niet doen wat ik hoop, kan ik de spots van het zijlicht of een van de kleuren front opofferen als extra tegenlicht.

Comment

Working...