welk apparaat achter polyester?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Phlipper
    • Sep 2005
    • 1

welk apparaat achter polyester?

hoi iedereen,

ik beschik over polyester platen (groengelig, semi-doorzichtig) die vier meter lang zijn en een meter breed. ze staan gebogen (70cm 'hoogte'). ik zou er zes naast elkaar willen hangen, zodat een "hemel" van 6 op 4m gecreëerd wordt boven het volk. welke (combinatie van)apparaten kan ik best gebruiken om de platen zachtjes van kleur te laten veranderen, en regelmatig eens hevig te laten oplichten/flashen? en waar plaats ik het apparaat: loodrecht boven de hemel (max mogelijkheid tot 1.20m erboven) of aan de zijkanten zodat de lichtstralen langsheen de bovenkant vd plaat lopen?

laat die suggesties maar komen!hartelijk dank.
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Maak eens een foto of tekening over wat je van plan bent, denk dat de mensen je dan beter begrijpen...
    Zuid-Limburg

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

Scan's of koppen, heb je minder budget dan colour changer's of conventioneel..

in eerste instantie zou ik scan's proberen.
      klinkt wel als leuk idee'tje, post even foto's als het gelukt is

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Voor zoiets heb je geen scan's nodig, dan volstaan colourchangers ook wel. Je ziet wel eens dat ze lampen aan de zij-kant hangen waardoor zoon plaat oplicht. Het kan met een beetje goochelen wel mooi worden.

En mocht het niet lukken, maak er een paar mooie bierkappen van
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Harmen
          • Sep 2003
          • 379

ik zou het persoonlijk van bovenaf doen, mooiere egale aanlichting..

scan's heeft een aantal voordelen, je kunt er ook overheen bewegen en eventueel wat vage figuurtjes projecteren..

maar colour changers lappen het hem waarschijnlijk ook wel ja

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

citaat:Geplaatst door Harmen

ik zou het persoonlijk van bovenaf doen, mooiere egale aanlichting..

scan's heeft een aantal voordelen, je kunt er ook overheen bewegen en eventueel wat vage figuurtjes projecteren..

maar colour changers lappen het hem waarschijnlijk ook wel ja
            Beetje zonde om hiervoor scans te gebruiken. Beetje collorchanger is het zelfde alleen kan de lichtbundel niet bewegen. Je moet dus ff met de collorchanger kloten.

Zijn het toevallig golfplaten?
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Ook kan je eens kijken naar LED producten, maar ik weet niet of de licht sterkte van de goedkopere LED parren (showtec)
              sterk genoeg gaan zijn voor je effect. Maar colorchangers voldoen prima.
              exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Verschillende lampen onder andere hoeken kan leuke shaduw / kleur effecten opleveren wanneer de platen niet egaal zijn (grove structuur of golfmateriaal). Wat ik zou zoeken is geen harde colourchanger, maar een apparaat als de colormix 550AT/250AT. Dan heb je de voordelen van CMY mixen, een voldoende vette lichtbron (wel een aantal ophangen natuurlijk) en wat mogelijkheid om met je lens te spelen zodat je vlak netjes egaal belicht is. Is in feite de wash zonder moving-mogelijkheden.

Ook een aantal fixtures als Palco's voldoet hier prima (SGM). Hopelijk weet je nu in welke hoek je moet zoeken!?

Comment

• od
                  • Feb 2004
                  • 138

al eens ledtubes geprobeerd? u zou nog kunnen verschieten van het effect.

Comment

Working...