Nieuwe MAC range

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Nieuwe MAC range

Zojuist terug van de inloopdagen bij Fairlight, en wat zijn die nieuwe macjes mooi! Ze hadden 2 700 en 2 250 Wash modelletjes hangen die me helemaal veroverd hebben.

De 700 is een bakbeest met geweldige output, mooie CMY menging en erg strakke kleuren. De geintjes als het animatiewiel en brede zoom/iris doen het ook altijd prima. Daarbij geteld erg strakke bewegingen die snel en nauwkeurig zijn is het spotje waar naar z'n geld denk ik. Kost dan ook niet voor niets een goede 8300 euro!

De 250 wash heeft me echter nog meer verbaasd. Toch een beetje spijt van de Robe's die we gekocht hebben vorig jaar nu ik dit zie. Dezelfde enorme lichtopbrengst als de 250 spotjes hebben, gecombineerd met een een beter CMY menging dan de Robe's, een mooiere frost, mooiere kleuren op het wiel (vind ik persoonlijk) en net zo snel als de spotjes. Ook deze jongens mogen echter nog wel iets goedkoper worden, want ze zijn nog stevig aan de prijs vind ik.

Nog meer mensen geweest die hun bevindingen hier even willen delen????
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Ice, al de Robe 250 Wash AT geprobeerd ?
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

citaat:Geplaatst door PowerSound

Dat is echt de meeste slechte wash die ik de laatste tijd gezien heb!!

De kleurenmenning is echt zo gigantisch bagger!!

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Verklaar u nader ? Welke heb je gezien ? De proto's van Prolight zijn wel uitgewerkt naar de huidige versies.
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

citaat:Geplaatst door Lazy

citaat:Geplaatst door PowerSound

Dat is echt de meeste slechte wash die ik de laatste tijd gezien heb!!

De kleurenmenning is echt zo gigantisch bagger!!
          Even denken....nee ! Da's echt compleet niet waar....[B)] Toch eens beter leren kijken...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Nope powersound, helaas alleen zo eens vluchtig gezien maar nooit fatsoenlijk kunnen bekijken. De 2 zouden eens naast elkaar gezet moeten worden om te kijken welke het wint, maar ik geef de Martins toch een goeie kans tenzij Robe echt een hele hoop verbeterd heeft. Robe is aan een aardige inhaalslag begonnen, maar Martin deelt met deze nieuwe heads toch ferme klappen uit die het in de professionele wereld toch zullen winnen denk ik. Wanneer die 250 washes over een jaartje ofwat in de aanbieding gaan ruil ik de 250XT-tjes toch echt om.

Comment

• MJ
              • Mar 2004
              • 140

16bit cmy ....

heeft iemand het verschil al gezien met 8 bit?

8bit is 16.777.216 kleuren

16bit is 281.474.976.710.656 kleuren....

of zit ik er nu helemaal naast

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

In theorie kun je een hoop meer kleurtjes maken, in praktijk valt dat wel mee. De menging van het nieuwe systeem is mooier, veel egaler en het "spreekt" meer, maar het tint verschil tussen die hele kleine stapjes zie je met het blote oog echt niet. Veel belangrijker is die 16 bit wanneer je een mooie CMY fade wil maken, dat wil met de 8 bit vlaggen nog wel eens minder mooi gaan op lagere snelheden.
                Tevens heeft de 250 wash een mogelijkheid om van volledig CMY naar open wit te gaan zonder daarbij eerst weer terug te moeten langs de vlag, dat is wel prettig voor bliksemsnelle overgangen of kleurchases. Een chase van C naar M kan dus direct verspringen en hoeft niet eerst langs de mengkleuren die je normaal zou verwachten.

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Na de 700 en 250Wash nog een 700 Wash en een 550 Wash(of nieuwe 600) en de Mac reeks is compleet.
                  Een echte vergelijking tussen de Robe 250AT's en de nieuwe Mac 250's zouw wel leuk zijn.
                  exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Heb gevraagd of er een vervanging van de Mac600 op het programma stond, maar daar hadden ze helaas geen antwoord op. Het zou wel een redelijk logische volgende stap zijn, dus ik denk dat we wel een 650 of 700 wash mogen verwachten over een jaar of anderhalf.

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

mac 600 nt?

maar de 250 serie is inderdaad ook al eens upgegrade voordat het krypton's/entour's werden..
                      dus dan zou deze gelijk stand aan een 250+ en kun je idd meer verwachten [)]

Comment

• mustang
                        • Sep 2005
                        • 38

mac 600 nt is niks meer en niks minder dan een verbeterde versie van de gewone mac 600. Deze heeft namelijk cmy kleurenmenging, gelijk aan de mac 2000 reeks. Qua design redelijk verouderd, technisch zeer goed. ook de 250+ is een andere versie, zelfde design als de oude mac 250 die uit productie genomen is vanwege de nieuwe reeks.
                        Mooi spul, he?

Comment

• Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

joh dat zeg ik, slechts een verbetering, wat dat betreft zou er dus nog een nieuwe aan kunnen komen..

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

De 250 en 250+ zijn ongeveer tegelijk uitgekomen, verschil was dat de 1 een iris had en de andere een focus volgens mij.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

volgens mij is die NT ontwikkeld nadat door een patent-probleem de gewone mac600's niet meer in amerika verkocht mochten worden..

Comment

Working...