18 years Illusion

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door Dave C
    - het team achter de technische booth kwam mij totaal gedemotiveerd over, zij het door te kort aan slaap of andere redenen, der zat weinig samenwerking in tussen de verschillende aspecten (licht, video, laser, pyro) Frank Verstraeten (de zillion man) die de regie deed probeerde door wat instructies te geven maar het resultaat was zwak.
    Je haalt het zelf al aan... als er iemand productieleider 'wil' zijn... moet hij ook de capaciteiten hebben en vooral de manier weten waarop je mensen instructies geeft.
    Ach ja, houden we het maar bij een bekend probleem
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• tuurKE
      • Jan 2005
      • 252

Op zo'n grote fuiven (+10.000 man) is het volgens mij veel moeilijker licht doen dan op een live optreden of concert met een vergelijkbare installatie. Bij een optreden of concert weet je ongeveer wat er van muziek gaat komen en kan je daar veel beter op inspelen. Op fuiven als de deze zit je met DJ's waarvan je wel ongeveer de stijl kent, maar toch niet echt weet welk nummer ze gaan spelen, of wanneer ze ne brake of zo ertussen gooien.
      Bij live-muziek komt ook 90% van het licht vanaf het podium, op een fuif heb je het licht verspreid over de ganse ruimte en als je dan alles op hetzelfde moment moet omgooien heb toch wel een probleem. zelfs met de beste lichtsturingen.
      Ik was jammer genoeg 's avonds niet aanwezig, ben er alleen in de namiddag ff geweest voor een van de vip-loges voor Studio54 te voorzien van wat licht. Ik heb eigelijk alleen maar gezien wat er hing, het echte test- en programmeerwerk begon toen ik ben vertrokken, rond een uur of 3 in de namiddag.

Greetz Tuur
      Maar wij hebben.......
      .......chamsys!!

Comment

• Dave C
        • Apr 2001
        • 76

De manier van programeren is gewoon te verschillend denk ik voor zo een evenement als voor een concert/optreden. Meestal zie je op zon grotere "dance" dingen een paar vaste "plaatjes" en dat is het, dus meer zoals optredens en concerten geprogrameert. Als je een paar bouwstenen hebt en de rest modulair programeert, een pak overides voorziet en de show gedeeltes op voorhand volgens "plaatje" doet geraak je zeer ver en kan je perfect live inspelen mits goede muziek feeling. Een goede keuze van stuurtafel is ook belangrijk, maar zoals hier conventioneel en intelligent totaal gescheiden is gewoon u eigen moeilijk maken, dan moeten der al 2 zijn me goede feeling. Aanwijzigen via headset is meestal telaat of nie op de juiste moment. Had misch beter opgelost geweest door 2 dezelfde stuurtafels in master/slave met dezelfde show en elk eigen lj dan kunde wa momenten verdelen en wisselen/voorbereiden, maar dan nog voor deze aantallen van apparatuur ging perfect op 1 tafel. Een monitor naast de lj had ook nie misstaan kwestie van wa beter accenten te kunnen inschatten.

Btw kwil de lj van vrijdag ook weer nie totaal afbreken, misch zijn der wel redenen voor (die we graag horen natuurlijk, tenzij we der geen zaken mee hebben ), kheb begrepen dat hij wel zeer goed is op gebied van concerten en optredens. Ieder zen eigen ding zowat.

Greetz
        Dave

Comment

• LichtNichtje
          • Nov 2004
          • 220

Minpunten

- zwakke lightshow met slechte timing, beetje kermiskleuren soms (ok das smaak van de lj), weinig creativiteit (misch programmeer tijd te kort?). Ook zo goed als geen accenten op muziek en als die er waren man man timing! Misch was dit type evenement totaal de lj zijn ding niet?

- laser zwakke introductie (niks rond uitgewerkt wat tochwel mag voor 22 lasers), altijd tzelfde, en in zweefmomenten hakkelige sequences van effecten ipv mooie gepaste waves, cones e.d. Ook nie zo spectaculair buiten het feit dat der 22 waren (ipv de aangekondigde 30)

- acts (vuur, stargate) = opvulling, slecht of niet uitgelicht (was bijna niks van te zien) ook altijd tzelfde die acts zijn ondertussen al in alle discotheken/clubs in Belgie te zien geweest net als op andere evenementen.

- te zwak geluid, moest u echt al een goede plaats zoeken

- pyro paar keer seriues der neffes, ook weeral timing

- het team achter de technische booth kwam mij totaal gedemotiveerd over, zij het door te kort aan slaap of andere redenen, der zat weinig samenwerking in tussen de verschillende aspecten (licht, video, laser, pyro) Frank Verstraeten (de zillion man) die de regie deed probeerde door wat instructies te geven maar het resultaat was zwak.

Pluspunten

- show tussenstukken tusse dj's tot de cooldown met co2+rook (was duidelijk over nagedacht en best knap

- flying act + mix regi/wout met synchro video was wel ok(voorafopgenomen? verder gene commentaar )

- backdrop videowall met leds was knap

- we will rock you moment, klassieker (zillion, versuz en wetek waarnog) maar steeds mooi om te zien, zeker in sportpaleis

De muziek viel ook tegen, tiesto was deze keer men ding niet, de illusion dj's brachten mix van jump gekapt met trance ook al niks voor mij.

ps: ik weet ook hoe moeilijk het is technische kant dan, om zon ding kwa show en al de rest op 1 lijn te krijgen, men commentaar is dan ook gebaseerd op tgeen ik gezien heb zonder verder te weten van enige problemen wat dan ook.

Greetz
          Dave
          Ik volg u in uw stellingen:
          Zwakke lichtshow vond ik ook; maar EML doet ook voornamelijk live/theater en dus veel van deze evenementen zitten niet tussen de agenda...

Ik vond ook dat de samenwerking met de lasers niet echt vlotte: met als gevolg dat de lasermannen dachten dat de lichtmannen gingen spelen, of omgekeerd, resultaat: geen licht en geen lasers...

Die acts is wel leuk om in zo een show te hebben, maar dan moet je ze wel kunnen zien. Dit miste ik eraan. Zoals dave al zei was t nie goe zichtbaar voor iemand die bijna tegen de vip tribune stond...

De muziek vond ik op technisch vlak wel goed, maja daar ben je natuurlijk nix mee als de dj (zoals tiesto) slecht draait..

Alleen de retro hal viel me in alle opzichten tegen:
          Bassen kapot???
          De moviteccen hingen op dezelfde hoogte als de ballonnen met als gevolg dat dat weinig effect had.

En naar mijn gevoel was het daar net iets te heet...

Ook zag je een groot verschil tussen de main en andere hallen kwa budget...

Comment

• G.P.Fransen
            • Nov 2001
            • 191

Pluspunten

- backdrop videowall met leds was knap

/me is vereerd [8D]

erg leuk materiaal!!!

(voor de duidelijkheid ik was dus de vj van dienst )

Comment

• Jim
              • Oct 2005
              • 3

ik heb de vorige edities van studio54 en illusions uitgevoerd qua lichtontwerp en uitvoering...
              elk jaar lag de nadruk op studio54 in het ontwerp
              maar met duidelijke zichtbare aanpassingen tss de 2 shows...
              we gingen ervan uit dat niet het studio-publiek komt naar illusion
              en visa versa.
              toch moet het de moeite zijn voor beide show
              nie gemakkelijk

EML heeft dit jaar de klus gedaan, en zeer professioneel!
              'k ben er niet geweest, maar wat ik hoor -was het toch een mooie set
              en 'den zaene' kent 'zen' ding goed!

Studio54 is een newyorks concept uit de jaren 70,
              dat moet je respecteren, ook anno 2005 moet je die sfeer voelen...

maar dat neemt niet weg dat EML hier toch een mooie productie
              heeft neergezet... en we moeten dit sportief oppakken
              er is al miserie genoeg in de wereld
              party stuff moet plezant blijven...

Comment

• G.P.Fransen
                • Nov 2001
                • 191

Some pictures from my rig @ 18 years Illusion (Sportpaleis, Antwerp, Belgium)

The very small screen (Softled 30x10 meter)

Comment

• LichtNichtje
                  • Nov 2004
                  • 220

citaat:Geplaatst door Jim

EML heeft dit jaar de klus gedaan, en zeer professioneel!
                  'k ben er niet geweest, maar wat ik hoor -was het toch een mooie set
                  en 'den zaene' kent 'zen' ding goed!

Studio54 is een newyorks concept uit de jaren 70,
                  dat moet je respecteren, ook anno 2005 moet je die sfeer voelen...

maar dat neemt niet weg dat EML hier toch een mooie productie
                  heeft neergezet... en we moeten dit sportief oppakken
                  er is al miserie genoeg in de wereld
                  party stuff moet plezant blijven...
                  Ik vond het licht op illusion niet echt "waaw" op de intro na. Maar zoals eerder gezegt is "den zaene" een theater en showman (is ook het meeste geld mee te verdienen [)] ) en dus logisch dat je dan meer "showlicht" geeft als "party licht"

Maar voor de gewone man/vrouw maakt dit gene f*ck uit. Als deze mannen/vrouwen meer als 2 lasers zien vinden deze het al geslaagd.
                  Misschien beetje beroepsmisvorming misschien ...

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

@ g.p.,

jij werkte toch voor laser image?

maare heb je specslijstje van je stekkie?

Comment

Working...