Trage ShowTec ShowMaster 48

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Trage ShowTec ShowMaster 48

Ik heb sinds gisteren een ShowMaster 48 van ShowTec staan, nadat ik goede ervaringen had met de Scene Setter van Botex (zelfde aparaat, maar dan met de helft van de kanalen).

Al voordat ik een dimmer had aangesloten merkte ik al dat in het display de waardes van de faders vertraagd doorkomen. Met het aansluiten van een dimmer bleek dat ook de lamp nu met heftige schokken aan en uit gaat bij het vloeiend bewegen van de fader.

Kan dit een softwareprobleem zijn? Of is het zo dat 48 + 5 faders eigenlijk gewoon teveel is om in een loopje over één A.D. converter te laten lopen? In dat laatste geval zouden er meer mensen dit probleem moeten hebben, maar ik heb nog niets vernomen van anderen.
    Overigens maakt het niet uit welke fader ik verschuif... alle kanaalfaders, en alle andere faders (Masters, Fade, Speed en Audio) hebben dit schokkende verloop.

Meer mensen met dit probleem? Of misschien een oplossing?

Mvg,

Gertjan Bijl
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Is er echt niemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Ken tafel niet, maar nergens geen fadetimes ingesteld ?
      --- watt ever you want ---

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Mijn scanmaster 1 heeft dit probleem ook, als ik een fader te snel omhoog schuif reageert de lamp niet, behalve als ik hem laat staan op een waarde, dan springt de lamp in 1x aan op die waarde. Bij mijn behringer tafel hebben de lampen dit probleem niet.

Dit geld voor in- en uitfaden, bij chases is er geen probleem.

Comment

• timmel
          • Sep 2004
          • 111

ALs de voedingsspanning te laag is kan zo'n tafel wel eens gek doen. Ik zou dat als eerste eens nameten met een multimeter.
          niet genoten is altijd mis

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

Check idd of de adapter wel klopt, bij de 48 zou dit een 12V 500mA

cheers,
            erc

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

citaat:
              Mijn scanmaster 1 heeft dit probleem ook, als ik een fader te snel omhoog schuif reageert de lamp niet, behalve als ik hem laat staan op een waarde, dan springt de lamp in 1x aan op die waarde. Bij mijn behringer tafel hebben de lampen dit probleem niet.
              Dit lijkt me een ander probleem dan de mijne, want bij mij gaat hij wel gewoon aan, alleen merk je dat hij in hele trage stappen werkt (hoevaak hij per seconde langs de fader komt om de waarde te updaten is dus te weinig)

citaat:
              Check idd of de adapter wel klopt, bij de 48 zou dit een 12V 500mA
              De voeding is goed, en als ik er een 12V 1000mA voeding aan hang (voor de verandering) dan geeft dat gewoon precies hetzelfde resultaat.

De fader van de fade-time staat gewoon op direct, dus dat kan het ook niet zijn.

Nog meer mensen iets toe te voegen?

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

citaat:Geplaatst door 4uss

citaat:
                Dit lijkt me een ander probleem dan de mijne, want bij mij gaat hij wel gewoon aan, alleen merk je dat hij in hele trage stappen werkt (hoevaak hij per seconde langs de fader komt om de waarde te updaten is dus te weinig)
                Dat is wat ik bedoel, de lamp gaat niet gelijkmatig met je fader

Comment

• NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

ff terug naar de leverancier zodat hij nagekeken kan worden.
                  Cheers,
                  ERC

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

Het is dus niet toevallig zo dat dit standaard is bij dit budget-tafeltje? Ik heb al vanaf de eerste dag dat ik het apparaat in huis heb contact met de leverancier, maar het gaat allemaal niet zo snel vanuit ons oostelijke buurland...

Comment

• NiTRO
                      • Sep 2002
                      • 677

Best 4uss, met de tafeltjes is niks mis mee, als je eens wist hoeveel er van in de omloop zijn en als je dan eens bekijkt hoeveel topics er hierover gaan......Als jij vanaf de eerste dag al problemen met een product hebt, moet je direct terug gaan naar de leverancier. Voor zover ik kan zien zit je gewoon in NL en kan het app. dus binnen 1 dag bij de exporteur zijn, in dit geval Highlite. Binnen 3 dagen kan het app. dus weer terug zijn bij jou. Natuurlijk zal fabricant jou op een zeer laag pitje zetten betreffende jou probleem, simpelweg omdat je voor hun te "klein" bent.

groet en nogmaals suc6.
                      ERC

Comment

• 4uss
                        • Aug 2005
                        • 578

citaat:Geplaatst door NiTRO

Best 4uss, met de tafeltjes is niks mis mee, als je eens wist hoeveel er van in de omloop zijn en als je dan eens bekijkt hoeveel topics er hierover gaan......Als jij vanaf de eerste dag al problemen met een product hebt, moet je direct terug gaan naar de leverancier. Voor zover ik kan zien zit je gewoon in NL en kan het app. dus binnen 1 dag bij de exporteur zijn, in dit geval Highlite. Binnen 3 dagen kan het app. dus weer terug zijn bij jou. Natuurlijk zal fabricant jou op een zeer laag pitje zetten betreffende jou probleem, simpelweg omdat je voor hun te "klein" bent.

groet en nogmaals suc6.
                        ERC
                        Aangezien ik het apparaat in Duitsland heb aangeschaft is hij inmiddels al daar, en zullen ze mij een nieuwe toesturen. Er was nog wat meer misgegaan met de bestelling (3x 1000W lampen geleverd ipv 500W, 1 lamp te weinig, en 1 kapot gegaan tijdens vervoer waarschijnlijk)
                        Ik hoop dus binnenkort een goed apparaat te mogen ontvangen

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

Beste 4uss, houdt ons even op de hoogte of het allemaal naar behoren word afghandeld.

groet,
                          ERC

Comment

• 4uss
                            • Aug 2005
                            • 578

Ik heb inmiddels een andere tafel terug ontvangen uit Duitsland, en ook deze is niet bijster snel te noemen. Via een andere leverancier heeft een kennis ook de Showmaster 48 besteld, en ook deze heeft hetzelfde probleem, terwijl dit duidelijk een andere serie is (de mijne heeft geen polariteitsswitch, en de andere wel). Ik denk dat ik te veel verwacht van een dergelijk goedkoop product. Het gekke is dat de Showmaster-24 (en een Botex Scenesetter 24) waarmee ik heb gewerkt wel snel zijn.

Inmiddels zijn ook al twee PAR-64 Omnilux lampen kapot gegaan, terwijl ze nog amper vervoerd zijn. Ze gaan gewoon niet meer aan. Ze zaten niet op dezelfde dimmer, dus dat is ook niet het probleem. Ik vrees dat ze iets té goedkoop waren. Ik heb maar weer contact opgenomen met de leverancier, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.

Comment

Working...