LightJockey CUE indeling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

LightJockey CUE indeling

Ik ben bezig om LJ opnieuw in te delen wegens grote veranderingen.
    Nu moet ik mijn gobo's opnieuw en mijn colors opnieuw en mijn moves opnieuw proggen

nu kan ik wel een cue line pakken voor elke groep fixtures voor de betreffende functies. (ik kom wel uit maar dan is er geen ruimte voor later meer)

of 1 CUE line per functies voor alle groepen

de groepen zijn (kryptons, SCX, 300s,)

Nu zat ik te denken om gewoon 1 CUE te gebruiken voor color
    dat houd in dat ik een berg CUE's ga krijgen om alles geel of een split color te krijgen.
    Het voordeel is dat op dezelfde lijn colorwalks kunnen lopen.

Dit wil ik eigenlijk ook doen met de gobo's

met de moves weet ik het nog niet, daar gebruik ik denk ik wel 3 lijnen voor.

of zeggen jullie alles apart

• Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

Voor de gobo's zou ik al geen cue's gebruiken. Daar maak je toch geen programmas mee (of ik alleszinds toch niet, lijkt op niet veel vind ik persoonlijk), dus kan je beter je gobos kiezen met statics.

Kleur zou ik eventueel ook 3 slots gebruiken, kan je lekker onafhankelijk van elkaar kleuren kiezen. Je kan dan ook een T. Cue maken voor een colorchase met _alle_ fixtures te doen, en een lege sequence in de andere 2 slots voor kleuren laden.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Sorry hoor, ken LJ niet, maar ik zou sowieso zorgen dat je gobo's beschikbaar zijn om step effects mee te maken... Dit is een te gek effect, dat je onder elke kleur kan gooien. Ik zou niet gaan voor al te veel kleur-effecten, die kies je beter met de hand (timing is beter, en je voorkomt kermislicht).

Split colors hmmm... da's een van de eerste dingen die ik zou wegflikkeren wegens gebrek aan creatieve toevoeging...

in elk geval succes...

grtz. AJB
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

citaat:Geplaatst door AJB

Sorry hoor, ken LJ niet, maar ik zou sowieso zorgen dat je gobo's beschikbaar zijn om step effects mee te maken... Dit is een te gek effect, dat je onder elke kleur kan gooien. Ik zou niet gaan voor al te veel kleur-effecten, die kies je beter met de hand (timing is beter, en je voorkomt kermislicht).

Split colors hmmm... da's een van de eerste dingen die ik zou wegflikkeren wegens gebrek aan creatieve toevoeging...

in elk geval succes...

grtz. AJB
        wat bedoel jij met de gobo steps?
        en die gobo's dan onder een fader of in 1 of 2? cue lijnen?

Maar zou jij de kleuren op 1 cue lijn leggen of juist op 3

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 804

Hmm ben niet zo akkoord met AJB:

met kleuren wisselen kan je net wél leuke dingen doen. Je mag natuurlijk niet teveel verschillende kleuren gebruiken, en ze niet te snel laten veranderen. Maar wat ik veel zie (en vooral afkijk van de versuz) zijn kleur en intensity-'swaps' (of hoe moet ik da noemen): de even fixtures zijn rood, de oneven blauw, en om de 2 beats wisselen ze van kleur. Je kan hetzelfde doen met intensiteit (met 100% en 0%). Maar dan effect trekt volgens mij op niks met gobos. Een gobo dient slechts om je beam een beetje relief te geven in de rook.

Voor discutie vatbaar natuurlijk: licht programmeren is zowat het meest subjectieve dat er is in deze sector

Comment

• Controller
            • Apr 2002
            • 745

citaat:Geplaatst door Poelmans

Hmm ben niet zo akkoord met AJB:

met kleuren wisselen kan je net wél leuke dingen doen. Je mag natuurlijk niet teveel verschillende kleuren gebruiken, en ze niet te snel laten veranderen. Maar wat ik veel zie (en vooral afkijk van de versuz) zijn kleur en intensity-'swaps' (of hoe moet ik da noemen): de even fixtures zijn rood, de oneven blauw, en om de 2 beats wisselen ze van kleur. Je kan hetzelfde doen met intensiteit (met 100% en 0%). Maar dan effect trekt volgens mij op niks met gobos. Een gobo dient slechts om je beam een beetje relief te geven in de rook.

Voor discutie vatbaar natuurlijk: licht programmeren is zowat het meest subjectieve dat er is in deze sector
            die manier gebruik ik al, voor de colors
            ook doe ik dit met de shutters

Ik denk dat ik het met onderstaande set ga maken
            CUE INHOUD

1 Insensity Krypt
            2 Insensity SCX
            3 Insensity 300
            4 Color Krypt
            5 Color SCX
            6 Color 300
            7 Gobo Krypt
            8 Gobo SCX