Hello peoples.
Ik weet dat DMX normaal doorgelust wordt: van een DMX out naar een DMX in, en opnieuw
Maar ik had ergens in zelfbouwschemas van dimmers ed. gezien dat in het apparaat de DMX input gewoon parallel staat met de DMX lijn. (net zoals de oude ethernet standaard met coax)
Nu wil ik binnenkort misschien met 1 showtec scenesetter de DMX-in van martin LJ sturen én het conventioneel licht direct sturen. Ik weet dat je in global patch van LJ dit kan doen, maar door een bepaalde reden die wat lang is om hier uit te leggen ga ik dit niet doen > niet betrouwbaar genoeg kortom.
Daarom: werkt het als ik een kabel maak met een male XLR naar female XLR, en dan van die female XLR naar de volgende female XLR? Dus dat het apparaat in parallel met de lijn staat, maar de schakeling in de eerste female XLR zit ipv het aparaat zelf. (niet te verwarren met een male XLR naar 2 female XLR Y kabel!)
Ik ge dan van de scenesetter naar de DMX in van LJ (voor statics te flashen) en vanuit die male XLR lus ik door naar mijn DMX lijn voor het conventioneel licht
EDIT: een DMX splitter gebruiken gaat natuurlijk ook, maar als bovenstaand zou lukken is dat waste of resources
wegens specifiek licht gemoved naar licht..mac
Ik weet dat DMX normaal doorgelust wordt: van een DMX out naar een DMX in, en opnieuw
Maar ik had ergens in zelfbouwschemas van dimmers ed. gezien dat in het apparaat de DMX input gewoon parallel staat met de DMX lijn. (net zoals de oude ethernet standaard met coax)Nu wil ik binnenkort misschien met 1 showtec scenesetter de DMX-in van martin LJ sturen én het conventioneel licht direct sturen. Ik weet dat je in global patch van LJ dit kan doen, maar door een bepaalde reden die wat lang is om hier uit te leggen ga ik dit niet doen > niet betrouwbaar genoeg kortom.
Daarom: werkt het als ik een kabel maak met een male XLR naar female XLR, en dan van die female XLR naar de volgende female XLR? Dus dat het apparaat in parallel met de lijn staat, maar de schakeling in de eerste female XLR zit ipv het aparaat zelf. (niet te verwarren met een male XLR naar 2 female XLR Y kabel!)
Ik ge dan van de scenesetter naar de DMX in van LJ (voor statics te flashen) en vanuit die male XLR lus ik door naar mijn DMX lijn voor het conventioneel licht
EDIT: een DMX splitter gebruiken gaat natuurlijk ook, maar als bovenstaand zou lukken is dat waste of resources

wegens specifiek licht gemoved naar licht..mac

Comment