par 16 in truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

par 16 in truss

hey iedereen,
    ik heb een vraag.
    ik ga binnenkort het licht bij een festival(letje) nou leek het mij een leuk idee om aan weerszijde en in het achteraan in het midden 2 rechtopstaande trussen naar te zetten (in totaal 4 dus). op elke trus van 2 meter komen als het budget mee zit 5 parren. toen heb ik er over nazitten denken maar par 64 --> teveel par 56 --> teveel.
    ik wil het als een soort blind effect gebruiken. uiteindelijk kwam ik bij de par en vooral omdat het een mooi maatje is. hierover heb ik dus 2 vragen.

1. geeft hij genoeg licht om überhaupt een beetje effect te geven.[8D]
    2. kan hij op een gewoon dimmerpack aangesloten worden omdat er een transformator op zit. 230 --> 12 V
    het gaat hier dan ook om een 35 W lamp"je"
    alvast bedankt!!
    can you feel the light [:)]
  • rekal
    • Jul 2003
    • 62

je bedoeld dus 1 brugje recht naar benden ,en welke lamp er daar best in past ?
    nougoed ,, voor 2m zal een par16 weliswaar 50w wel het effect geven ( zeker als je deze gewoon wit laat kun je leuk chasen met de poten ).
    zelfs 3m heb ik dit al gezien maar ga je meer dan 3m dan zou ik toch minsten om de 3m een parretje erbij hangen in het verlengde van de bovenste. of een par56 short VNSP werkt ook goed.
    Waarom niet ?

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Hier een voorbeeldje van een PAR56 (300W) als trusswarmer over 4m lengte.
      Als 'blindeffect' zal je het dus niet kunnen gebruiken...

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ambooz crew
        • Jul 2005
        • 4

Hallo,
        Je zal toch het niveau niet krijgen van een blinder...
        Ik veronderstel dat het een buiten optreden is en dan zal het wat weinig zijn als je ook gebruik maakt van PAR 64/56.
        Probeer echte blinders te hebben...
        joeri

Comment

• soundcheckfrits
          • Jan 2005
          • 455

als er idd een budget is dan kun je misschien van die ''cat eye '' proberen zijn van die felle hallogeen dingen (martin rental heeft ze d8 ik wel)
          de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• daantje
            • Aug 2004
            • 265

echte blinders hebben we al 4 stuks maar voor een zacht achtergrond licht leek het me een leuk idee. oké of het genoeg licht opbrengt niet dus maar hoe zit no umet die transformator??? allerlei ideeen zijn nog steeds welkom maar op de hoofdvraag heb ik nog geen antwoord....
            alvast bedankt

Comment

• Dave
              • Jan 2001
              • 757

Ik heb een hele tijd terug een tweetal PAR-16 fourbarretjes gemaakt. Speakon pluggen eraan, en dan met gewoon luidsprekerkabel naar een kistje met de transformatoren. Geloof me, 8 50W pitjes geeft best veel licht. Het wordt nauwelijks gebruikt, ik zal er wel eens een paar foto's van trekken als je dat boeiend lijkt.
              Trafo's kun je dimmen, maar kijk wel of je dimmer er geschikt voor is, en zorg er bij voorkeur voor dat je trafo's meer vermogen hebben dan je aan lampvermogen trekt, ze worden nl. wel een stukje warmer.
              U x I = Boem.

Comment

• daantje
                • Aug 2004
                • 265

kijk daar hebben we wat aan. hartstikke bedankt voor de uitleg guys!

Comment

• KoenB
                  • Mar 2003
                  • 453

Waarom moeilijk liggen sukkelen met trafos?
                  Je hebt PAR16's met 230V lampen in, ook 50W, komt evenveel licht uit, en jawel perfect dimbaar
                  En kosten zelfs minder dan de versie met trafo, je moet nl die blok koper niet betalen.
                  Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• daantje
                    • Aug 2004
                    • 265

ik had het nog niet eerder gezien maar op de site staat een regulier onderwerp over het blindeffect.
                    check --> http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=14963
                    foto 9+10
                    dit effect wou ik precies hetzelfde bereiken!!! ook met die trussen zo alleen dan met par 16 omdat het iets kleiner is.
                    aanstaande zaterdag is het, en als het allemaal door gaat volgens planning zal ik ff wat pics nemen
                    grtz daniël

Comment

• Wous
                      • Apr 2003
                      • 26

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

als er idd een budget is dan kun je misschien van die ''cat eye '' proberen zijn van die felle hallogeen dingen (martin rental heeft ze d8 ik wel)
                      Dat klopt. Rentall ( vroeger Martin Rental ) wel up todate blijven he, wij hebben er genoeg in de verhuur zitten.... Maar geloof niet dat een "cateye" in truss FD34 past... Maar proberen met een hamer kan altijd.. Try it.

Groetjes
                      Luchtankers i.p.v. Motortakels

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

citaat:Geplaatst door Dave

Ik heb een hele tijd terug een tweetal PAR-16 fourbarretjes gemaakt. Speakon pluggen eraan, en dan met gewoon luidsprekerkabel naar een kistje met de transformatoren. Geloof me, 8 50W pitjes geeft best veel licht. Het wordt nauwelijks gebruikt, ik zal er wel eens een paar foto's van trekken als je dat boeiend lijkt.
                        Trafo's kun je dimmen, maar kijk wel of je dimmer er geschikt voor is, en zorg er bij voorkeur voor dat je trafo's meer vermogen hebben dan je aan lampvermogen trekt, ze worden nl. wel een stukje warmer.
                        Prutser allert!!!!!!

Speakon gebruik je voor.......jaja: speaker aansluitingen!
                        mensen, wanneer houdt het nou eens op met dit onzinige gepruts....[}]
                        Vriendelijk advies: als je al met losse trafo's gaat werken, er zijn immers zat par 16 armatuurtjes met een ingebouwde trafo, doe het dan beslist niet via speakon![:0]

verder: met een par56 gaat het prima lukken is mijn ervaring

Comment

• Dave
                          • Jan 2001
                          • 757

citaat:Geplaatst door ralph
                          Prutser allert!!!!!!

Speakon gebruik je voor.......jaja: speaker aansluitingen!
                          mensen, wanneer houdt het nou eens op met dit onzinige gepruts....[}]
                          Vriendelijk advies: als je al met losse trafo's gaat werken, er zijn immers zat par 16 armatuurtjes met een ingebouwde trafo, doe het dan beslist niet via speakon![:0]

verder: met een par56 gaat het prima lukken is mijn ervaring
                          Zie je probleem niet, Speakon kan 20A aan, de kabel is 2,5mm2, het is laagspanning, en IK ben de enige die het gebruik, geen enkel probleem om er dan een paar halogeenlampjes aan te hangen. Wat voor connector wil JIJ dan gebruiken om 12V door te transporteren, sigarettenaanstekerplug?
                          Als ik er 230V op zou zetten had je groot gelijk, maar hier is niets onveilig aan.
                          (Voor jouw info, ik zie speakon en XLR ook gebruikt worden aan invalidewagens, zo af fabriek, om de acculader op aan te sluiten, zijn dat ook prutsers?)
                          U x I = Boem.

Comment

• Wous
                            • Apr 2003
                            • 26

Geen speakon maar powercon....
                            Luchtankers i.p.v. Motortakels

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Ik zie mensen met een invalidenwagentje niet ook een PA aansluiten, daar is de kans dat iemand er een versterker op aansluit dus dermate klein dat het gemak van de soort connector prevaleert.
                              In jouw geval bezie ik je nog steeds als een prutser die de verkeerde middelen gebruikt, id van powercon komt al meer in de buurt, al verwacht ik daar ook 230V op aan te treffen...

Comment

Working...