LED par 56

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Op 3 jaar is er wel wat veranderd in LED-land, de LED's beginnen inderdaad overal de kop op te steken. Maar het principe is nog steeds hetzelfde als 3 jaar geleden, de budget LED-parren zullen nog steeds geen wonderen verrichten en voor een goede LED fixture zal je nog steeds de nodige centen moeten hebben.

Ik zie de LED-par de gewone par nog niet vervangen, het zijn gewoon 2 andere dingen.
    Al zijn (budget) LED-parren wel bruikbaar als 'basis' licht of gewoon als extra effect bij je show (al dan niet in matrix vorm).

LED-spot-movingheads en scans (die eigenlijk alleen maar voorkomen bij de fabriekanten van budget producten) moeten mij nog steeds overtuigen, er zit zeker toekomst in, maar vandaag de dag staat het nog niet zover dat een serieuze spot-movinghead door een spot-LED-variant kan worden vervangen.
    Daarnaast is het natuurlijk nog steeds de vraag hoe lang de 'klassieke' movinghead nog blijft bestaan, maar dat is een andere discutie.

@ Stony3k: ik zou gewoon 2.5 mm² blijven gebruiken, gewoon omdat er dan meer LED-fixtures op één stroomlijntje passen maar dat wist je zelf ook al wel.
    exit night into LIGHT

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Originally posted by stekelvarke
      LED-spot-movingheads en scans (die eigenlijk alleen maar voorkomen bij de fabriekanten van budget producten) moeten mij nog steeds overtuigen, er zit zeker toekomst in, maar vandaag de dag staat het nog niet zover dat een serieuze spot-movinghead door een spot-LED-variant kan worden vervangen.
      Ik denk dat een ShowPix van High End Systems toch wel onder het "serieuze" LED werk valt. Heb hem live nog niet gezien. Wel de filmpjes op de High End Site.

Ik wacht ook nog steeds op een leuke LED spot waar ik tevreden over ben.
      Correct me if I'm wrong

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Ik heb het dan ook over de "LED-spot-movingheads". De showpix is geen spot movinghead, maar eerder een wash movinghead die nog extra leuke kunstjes kan.
        exit night into LIGHT

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Originally posted by stekelvarke
          Ik heb het dan ook over de "LED-spot-movingheads". De showpix is geen spot movinghead, maar eerder een wash movinghead die nog extra leuke kunstjes kan.
          Zo kun je hem ook wel classificeren inderdaad. Iemand dat kanon al werkend gezien btw??

Mzzls
          Correct me if I'm wrong

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ff een kick over het LED verhaal.
            Heb hier vandaag een LED PAR 64 gekregen bestaande uit 18 stuks 3 Watt RGB LED's (dus RGB op 1 chip).
            +: Geeft echt veel licht nu (was altijd wat kritisch over de lichtopbrengst maar hiermee kan ik leven, lichtopbrengst (vergeleken op een vlak, niet door erin te kijken) ligt iets boven een 300 Watt halogeen)
            +: Door die RGB LED's: je kunt erin kijken en ziet geen kermistoestanden meer maar 18 gelijk gekleurde puntjes.
            -: als je een voorwerp uitlicht dat een schaduw werpt: lelijke randen aan die schaduw bij mengkleuren (dus bij geel krijg je rode en groene randen aan je schaduw; bij mengkleuren met groen valt groen altijd het hardst op dus ook bij cyaan is de groene schaduwrand veel lelijker en storender dan de blauwe).
            -: lawaai van de koelventilator
            Dit is de test met 1 PAR. Als er zo 8 op een podium staan gericht die een mengkleur produceren dan vrees ik dat er door alle mogelijke schaduwen (statieven, instrumenten, artiesten, ...) een verschrikkelijk lelijke brij van schaduwranden ontstaat die het absoluut een lelijk plaatje zullen maken. Als er hier een kritische geest is die dit al eens getest heeft, laat gerust eens het resultaat weten.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...