Strings in Wysiwyg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

Strings in Wysiwyg

Hoe teken je "strings" in wysiwyg...

Als je niet weet wat ik met strings bedoel: hier een voorbeeld:
    http://www.picturestrip.net/DWR05/712_DSC00012.jpg (thankx 2 dwr voor lenen foto)

Nee, niet op de voorgrond [], die witte doeken op de achtergrond.

Mijn probleem is niet zo zeer een surface tekenen, maar er de rondingen inkrijgen die gepaard gaan met "de rek" van het doek...
  • doolke
    • Jul 2005
    • 1

hallo
    Ik ben pas nieuw op deze forum en evenzo in de licht en geluidswereld.
    Dit jaar zou ik nog starten met een opleiding als licht en geluidstechnicus waarin we zouden leren tekenen met het programma wysiwyg.Ik heb dit programma al reedsin mijn bezit maar weet echter nog niet hoe je een vast kleur toekent aan een beam(par 64) kan iemand mij helpen.
    Groetjes Jan Diopere

Comment

• LichtNichtje
      • Nov 2004
      • 220

citaat:Geplaatst door doolke

hallo
      Ik ben pas nieuw op deze forum en evenzo in de licht en geluidswereld.
      Dit jaar zou ik nog starten met een opleiding als licht en geluidstechnicus waarin we zouden leren tekenen met het programma wysiwyg.Ik heb dit programma al reedsin mijn bezit maar weet echter nog niet hoe je een vast kleur toekent aan een beam(par 64) kan iemand mij helpen.
      Groetjes Jan Diopere
      Via de Quick tools, te vinden bij Tools --> Quick tools

Maar dit is niet echt een antwoord op mijn vraag [B)]

Comment

• martijns
        • Feb 2005
        • 120

EDIT: Bij deze post ik de link naar het AutoCAD *.DWG bestand van de "String"

www.keysound-club.com/string.DWG

Deze "strings" zijn niet of amper te maken in Wyg. Omdat je een surface niet zodanig kan bewerken tot dit resultaat en ook de lines niet kan converten naar surfaces. De manier hoe je dit het beste kan doen is in bijvoorbeeld: AutoCAD, Vectorworks of 3D Studio VIZ/MAX. Ik zelf maak dit in 3DS Max. Ik vind dit pakket het makkelijkst omdat je snel en gemakkelijk een 3D object/Ruimte of 2D object kan maken. Als je wil weten hoe... moet je me maar een keer toevoegen op MSN of mailen mag ook (martynsnoek@zonnet.nl). Ik heb er voor jou in ieder geval al een gemaakt en geconvert naar DWG zodat je via File>Merge het bestand kan inporteren in je plot.

Als je je mail aan mij geeft mail ik hem je door. Ik hoop hem morgen online te kunnen hebben voor de mede forumers.

Groetjes,

Martijn

Comment

• LichtNichtje
          • Nov 2004
          • 220

Om het effe op zn "hollands" te zeggen: hardstikke bedankt!!

Comment

• Wysirik
            • Feb 2002
            • 97

citaat:Geplaatst door martijns

EDIT: Bij deze post ik de link naar het AutoCAD *.DWG bestand van de "String"

www.keysound-club.com/string.DWG

Deze "strings" zijn niet of amper te maken in Wyg. Omdat je een surface niet zodanig kan bewerken tot dit resultaat en ook de lines niet kan converten naar surfaces. De manier hoe je dit het beste kan doen is in bijvoorbeeld: AutoCAD, Vectorworks of 3D Studio VIZ/MAX. Ik zelf maak dit in 3DS Max. Ik vind dit pakket het makkelijkst omdat je snel en gemakkelijk een 3D object/Ruimte of 2D object kan maken. Als je wil weten hoe... moet je me maar een keer toevoegen op MSN of mailen mag ook (martynsnoek@zonnet.nl). Ik heb er voor jou in ieder geval al een gemaakt en geconvert naar DWG zodat je via File>Merge het bestand kan inporteren in je plot.

Als je je mail aan mij geeft mail ik hem je door. Ik hoop hem morgen online te kunnen hebben voor de mede forumers.

Groetjes,

Martijn
            Deze vormen zijn WEL te maken in Wyg. Alleen vraagt het meer moeite dan in andere CAD pakketten. De truc zit hem in het gebruik van Arc-en.
            Deze kun je via de tools weer verdelen in punten. Vervolgens SNAP je daar elke VERTEX van een surface heen en voila.

'k weet dat het meer werk is, maar mijn ervaring leert wederom dat geimporteerde SURFACES in Wyg vaak een render probleem opleveren.

grt'n

Rik

Authorised Wysiwyg Trainer

Comment

• martijns
              • Feb 2005
              • 120

@ Sem

Geen dank

@ Rik

Kijk weer wat geleerd! ik vond het ook al zo vreemd dat het niet ging in Wyg zelf... maar deze manier kon ik dus niet vinden. Je moet dus net de juiste manier weten!

Wederom weer bedankt!

Comment

• cf
                • Nov 2004
                • 5

hallo Rik,

even een vraagje aan je. Als ik in wyg een cirkel converteer in surfaces, dan bestaat die uit bijvoorbeeld 96 surfaces. Nu wil ik graag op dat ronde doek een afbeelding zetten (zoals een ronde vlag) helaas krijg ik dan ook 96 kleine vlaggetjes.

Bij rechthoeken of vierkantige surfaces lukt het wel, kan iemand me helpen?

Alvast erg bedankt

Martijn

May the wyg be with you
                kijk, zo moet ie aan en uit;)

Martijn van Summeren

Comment

Working...