GLP/Movitec movingheads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roy
    • Apr 2001
    • 55

GLP/Movitec movingheads

Hallo,

Ben al een tijdje op zoek naar een leuke set movingheads. Nu weet ik van een verhuurbedrijf uit de buurt dat de Movitec's SL250 goed bevallen. Wat zijn jullie ervaringen en bestaat Movitec nog wel ? Lijkt erop dat GLP nu deze serie voert. Alvast bedankt voor jullie reacties. Oh ja, is bedoeld voor een drive in showtje.

Mvg, Roy
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Volgens mij bestaat Movitec nog, maar hier kan ik geen zekerheid over geven. De website is wel niet meer te vinden.
    Bij ons in de buurt verhuurt men de sl250-sl575-wl250 deze heb ik al een paar keer bijgeplaatst en met gewerkt.
    Deze heads hebben vrij veel functies. Wel moet je oppassen bij het programmeren van de kleuren/gobo's. Want als je 2 kleuren die wat verder van elkaar staan progt, zie je de tussenliggende kleuren ook maar van dit probleem hebben andere merken ook last van. Verder kan de lichtopbrengst nog wat beter(deze is niet al te laag maar bv. een robe colorspot 250,mac 250krypton,..).
    Maar voor hun prijs zijn het echte top heads die zeker geschikt zijn voor drive-in gebeuren.
    exit night into LIGHT

Comment

• marcitec
      • May 2004
      • 13

even een tip kijk ook even bij robe die hebben ook zoon spotje en rond de zelfde prijs en met de zelfde functies maar de lichtopbrengst is veel beter

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Inderdaad Robe heeft ook een head die met de Movitecs te vergelijken is.
        Maar als Movitec al verhuurd wordt is het makkelijker om ook Movitec te nemen (i.v.m. bijhuren). Even een vraagje voor de Movitec kenners, komt Movitec niet uit de Robe fabriek?
        exit night into LIGHT

Comment

• aron
          • Jun 2004
          • 27

movitec, futurelight, robe komen allemaal uit dezelfde fabriek.
          Ik weet dat de robe 250 exact gelijk is aan de futurelight mh-660

Als ik het me goed herinner is de wapper van movitec ook exact gelijk, enkel de behuizing is wat anders

Comment

• Markje
            • Oct 2004
            • 27

Movitec was een OEM merk van Robe, Futurelight tot voor 3 jaar ong. ook.
            Tegenwoordig komt Futurelight uit China. (zoals de PHS en WHS series)
            Movitec wordt niet meer als zodanig geleverd.

Movitec met Robe gaat gewoon samen!

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Robe is gewoon verdere doorzetting van movitec, waarbij movitec idd OEM merk was van robe, maar robe de produktie aan movitec stopgezet wegens het "te grote succes" en de headjes zelf verder verkoopt en ontwikkeld onder robe.
              futurelight gebruikt een groot aantal "robe" onderdelen, maar is een eigen merk, waar ook oa onderdelen van martin insteken, dus niet uit zelfde fabriek als robe.

Vind van al deze headjes robe momenteel beste koop, sterke prijzen, volledig bruikbaar in aanvulling met movitec (zelfde DMX values, vergelijkbare snelheden etc), en sterk evoluerende R&D afdeling erachter.
              Ik denk ook wel dat er een vrij sterk service netwerk achter robe staat, met redelijke levertermijnen en prijzen voor spare parts.

GLP vind ik maar duitse kopieerders, buiten hun patend light brengen ze (minderwaardige) kopies van moving headjes op de markt, en kwaliteit van patend lights zijn dan ook zwaar in twijfel te trekken.
              --- watt ever you want ---

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Oei, dan ben ik zeker een uitzondering....gebruik met enige regelmaat setje van 20 glp250 spots, lekker snel, sneller dan de movitech 250/robe 250 spots in de pan/tilt bewegingen.

Prima support van de Nederlandse importeur, weinig storingen.....voorwaarde is wel dat je enig preventief onderhoud verricht, maar ken eigenlijk geen enkel headje waarvoor dat niet opgaat!

Het verhaal over de historie van movitech en de later ontstane Robe spots staat uit den treure beschreven op het forum, zoekterm: robe en je krijgt het hele verhaal!

Over het kopieergedrag van GLP: noem mij 1 fabrikant die origineel is in zijn ontwerp, alle headjes zijn immers kopietjes van de eerste VL....

Mijn ervaringen met movitechs: Positief, maakt wat meer lawaai ivm de wat duurdere spots, maar voor de prijs een bijzonder nette spot die je prima kunt gebruiken!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• four
                  • Aug 2005
                  • 1

Ik gebruik de laatste jaren Glp movingheads en het gaat uitstekend.
                  lekker snel geruisloos en helemaal betaalbaar vergeleken met andere merken.

succes
                  F v.d Abbeele

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Even klein misverstandje weghalen; Robe is qua electronica en software zeker niet gelijk aan movitec..... Ooit geprobeerd met een movitec een cirkel te draaien ? Wordt echt een vierkant, aangezien pan & tilt niet tegelijk berekend kunnen worden...

GLP heb ik getest, de Ypoc is grappig, maar niet erg nauwkeurig (geef een blauw/wit step chase, en kom na uurtje terug; dan is het bijv. een groen/paars chase geworden...)

Weet van AD Systems dat GLP met een 575 komt en een 575E* (electronische ballast). Ben erg benieuwd, en zoals altijd bereid om dergelijke spullen te testen... Je zult verbaasd staan over hoeveel goede (relatief goedkope) spotjes er tegenwoordig op de markt zijn.

Persoonlijk een erg grote Robe fan, als sinds een jaar of 5. Prijs/kwaliteit is bij dit merk ultiem. GLP (ken dus enkel de Ypoc) is uitstekend voor elke vorm van disco, drive-in, en simpele rock&roll bandjes zonder budget.
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

citaat:Geplaatst door AJB

Even klein misverstandje weghalen; Robe is qua electronica en software zeker niet gelijk aan movitec..... Ooit geprobeerd met een movitec een cirkel te draaien ? Wordt echt een vierkant, aangezien pan & tilt niet tegelijk berekend kunnen worden...
                      De Robe XT serie is identiek aan de Movitec SL serie ! Zowel qua mechanica alls qua electronica ! Vergelijk de spare parts list maar eens.

Wij hebben er genoeg hersteld, en er is geen verschil !

Groeten,

Luc

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Hang ze dan tijdens het repareren eens aan de dmx... Gewoon een eenvoudige sinus, spreken we elkaar daarna weer...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

goed, degelijk en 't mag niet teveel kosten? kijk dan eens naar de HQ Power Studio-spot 250. Heb ik al 3x meegehad op de baan en heel tevreden over. Vrees dat daar m'n volgende centen naartoe gaan, na... en na... owja, en ... niet vergeten [V]

Comment

Working...