Status Que VS Movitec sl-250

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Status Que VS Movitec sl-250

Het volgende is het geval: Goedkope apparaten, zoals Botex T4 bar / GENIE Mojocolor, reageren wel op de linkcard, maar duurdere apparaten, zoals Movitec sl-250 / Futurelight DJ-scan 250, geven aan dat er geen DMX binnen komt.

Ik heb een zelfbouw terminator op een standaard lichttafel en rechtstreeks op de linkcard geprobeerd. Daarbij lijkt het dat het signaal wat de linkcard uitstuurt zwakker is.

Dit zelfde geld met een DMX-splitter. Zodra deze wordt gebruikt op de linkcard brand 1 van de 2 led's ook minder fel.

Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor?
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • DeMennooos
    • Aug 2000
    • 1416

Welk LED knippert er dan minder fel?
    En bedoel je dan minder fel als in output of minder fel als in langzamer.

Voor het correcte LED nummer tel van binnen uit de kast naar de connectors toe.

Welke software versie draait er op?
    Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

citaat:Geplaatst door DeMennooos

Ik bedoel de led in de zelfbouw terminator. Verder heb ik eens met een scoop gemeten. Daarbij was te zien dat de amplitude van het signaal uit de linkcard lager was in vergelijking met het DMX-signaal van een (botex) lichttafeltje.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

citaat:Geplaatst door DeMennooos

Ik bedoel de led in de zelfbouw terminator. Verder heb ik eens met een scoop gemeten. Daarbij was te zien dat de amplitude van het signaal uit de linkcard lager was in vergelijking met het DMX-signaal van een (botex) lichttafeltje.
        Heb dit probleem ook wel es gehad, systeem in een discotheek draaide prima op lichttafel, van de een op de andere dag werd martin lj gekocht en alle spots flipte uit door allerlei reflecties op de kabel.

Probleem is hier verholpen door de uitgang van de pc meteen naar een dmx splitter te voeren en hiervandaan naar de fixtures te gaan.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

De 'goedkopere' apparatuur werkt ook als ze na een sl-250 zitten. Alleen krijgen de sl-250's geen dmx binnen, omdat het signaal waarschijnlijk te zwak is. Een DMX-splitter werkt niet. Deze stuurt het dmx-signaal net zo sterk uit (wat ik gek vind, maar zo is dat ding nou eenmaal opgebouwd). Waar kan ik eventueel gaan zoeken voor een fout op de print? Zowel uitgang A als B stuurt met een lagere amplitude uit. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

Een DMX-splitter werkt niet. Deze stuurt het dmx-signaal net zo sterk uit (wat ik gek vind, maar zo is dat ding nou eenmaal opgebouwd).
            Dat is niet helemaal waar.. Een dmx splitter ontvangt de rs485 gegevens, stuurt deze door een optocoupler en bouwt het signaal opnieuw op met een rs485 transmitter. Het signaal zou na de splitter weer dezelfde amplitude moeten hebben die de norm aangeeft.
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...