Shogun / Silverstar/ 3D+ RGB Laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Shogun / Silverstar/ 3D+ RGB Laser

Heeft iemand al ervaring met deze laser?

Het is duidelijk een OEM, maar als je naar de inkoopsprijs kijkt is die nog goed betaalbaar

Laser power:
    Green: 60mW, 532nm
    Red: 250mW, 635nm
    Blue: 200mW, 473nm

ongeveer 400mW wit

met zegt ook dat het voor 750 man voldoende is

Ik kan alleen niet ontdekken welke software hier erbij zit.

wie is eigenlijk de importeur van Silverstar of sterker nog wie is Silverstar ik kan geen site ontdekken van ze.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Hi Dwain,

leuk systeem maar enkel bruikbaar voor beams en niet voor graphics. Het systeeem werkt met stappenmotoren i.p.v. galvo's en dat maakt plaatjes en tekst nogal hoekig en slordig. Zie zelf maar wat er belangrijkst voor je is. Iedereen importeert zo'n beetje de producten van de merknaam Silverstar. Je vindt ze bij Velleman, JB (Stealth laser...), TOP M en hier dus ook bij ShowTec. Het is een OEM fabrikant die zowat alle merken als klant heeft.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• k-l
      • Jul 2005
      • 1

de software die highlite er bij leverd heet selection.
      ik heb toevallig die laser dit weekend gebruikt.
      opzich best leuk speelgoed voor in grotere cafes of een zaal of zo.
      maar inderdaad alleen leuk met beam effects, ga er geen teksten of tekeningen mee maken want dat ziet echt slordig uit.

heb zelf ook al op internet liggen zoeken naar die selection software maar heb hem ook nog nergens kunnen vinden.

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

MOD sluit dit topic maar.

De waardes zoals aangegeven door Showtec kloppen niet wat op papier staat. Daarom is deze laser voorlopig niet van toepassing voor ons.
        We zoeken nu alternatieven.

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Zo ff voor iedereen hier de waardes van de RGB laser van Showtec:

RED 150mW
          GREEN 60 mW
          BLUE 100 mW

Het is zeker mogelijk er een tekst mee te schrijven, kwestie van alles ff goed instellen en de manual lezen.

De Software die Highlite erbij levert heet iTopEN laser software en NIET Selection.
          De laser werkt ook via Pengolin.

En je kunt er best mooie figuren uit halen ook weer alle waardes goed instellen, het blijft natuurlijk een stappenmoter aansturing, maar je bent een goeie als je een zwaardere laser vind zonder meer te betalen met meer mogelijkheden...dus Dwain als je er eentje gevonden hebt, let me know!

Duidelijk weer een gevalletje voor een kwartje op de eerste rij.....

Comment

• Controller
            • Apr 2002
            • 745

citaat:Geplaatst door NiTRO

Zo ff voor iedereen hier de waardes van de RGB laser van Showtec:

RED 150mW
            GREEN 60 mW
            BLUE 100 mW

Het is zeker mogelijk er een tekst mee te schrijven, kwestie van alles ff goed instellen en de manual lezen.

De Software die Highlite erbij levert heet iTopEN laser software en NIET Selection.
            De laser werkt ook via Pengolin.

En je kunt er best mooie figuren uit halen ook weer alle waardes goed instellen, het blijft natuurlijk een stappenmoter aansturing, maar je bent een goeie als je een zwaardere laser vind zonder meer te betalen met meer mogelijkheden...dus Dwain als je er eentje gevonden hebt, let me know!

Duidelijk weer een gevalletje voor een kwartje op de eerste rij.....

Nee hoor, jullie hebben hem toch ook [)], en bedoel als je aan budget gebonden zit kijk je ook naar die projectoren toch..

Verder zijn die Yagang dingen niet of nauwelijks gekeurd, er zit geen keyswitch bij enz. Dus voldoen ze niet aan de wetten.
            En over de handleiding nog maar niet te hebben die puilt uit van de fouten en tegenstrijdige termen.

Op dit moment zijn we aan het kijken naar de Mystique en dergelijke,
            ben ik zelf voorstander van maarja zoals ik zei als je aan je budget wordt gebonden moet je om je heen kijken.

Wat mij betreft kan hier een Slotje op.

Comment

• NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

mail mij die wetten een door en ook de keuringsrapporten, daar ben ik wel eens nieuwgierig naar.

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

citaat:Geplaatst door NiTRO

mail mij die wetten een door en ook de keuringsrapporten, daar ben ik wel eens nieuwgierig naar.
                Het komt uit een EU wet, kwam ik op internet tegen.
                In NL is dit nog niet nodig maar in het buitenland wel.

Op dit moment zijn we er denk ik al uit, en zal het een mystique of arctos gaan worden, met Pangolin Intro + LivePro

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

Hey, ik kan je de mistique erg aanraden van Medialas.

Welke gaat het worden? de 300, 1000 of 1500 of zelfs de 3000???

Heb hier zelf de 1500, met avatar sturing en Mamba Black. Bevalt erg goed moet ik zeggen...
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

Hey, ik kan je de mistique erg aanraden van Medialas.

Welke gaat het worden? de 300, 1000 of 1500 of zelfs de 3000???

Heb hier zelf de 1500, met avatar sturing en Mamba Black. Bevalt erg goed moet ik zeggen...
                    Waarschijnlijk 300 of 600, of een Arctos systeem
                    Pangolin zal voor ons de beste opties bieden.

Comment

• MCO
                      • Nov 2003
                      • 1

is gewoon er gewoon weer eentje van silverstar met showtec sticker erop geplakt!!!

Comment

• soundcheckfrits
                        • Jan 2005
                        • 455

citaat:Geplaatst door MCO

is gewoon er gewoon weer eentje van silverstar met showtec sticker erop geplakt!!!
                        beetje nutteloze uitspraak!!!

dan kun je overal wel een stikker opplakken.
                        de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

citaat:Geplaatst door MCO

beetje nutteloze uitspraak!!!

dan kun je overal wel een stikker opplakken.
                          idd nutteloos

Om dit topic maar gelijk te sluiten

De keuze is reeds gemaakt, maar hij wordt later dit jaar of begin volgend jaar besteld ivm de kosten van de unit, omdat er nog wat dingen lopen (zoals uitbreiding van intelli licht)is het even uitgesteld.

De keuze is geworden:
                          Medialas Mystiqe RGB 600 ILDA
                          Pangolin Intro
                          Pangolin LivePro

De kans dat het verandert naar een andere laser is klein, tenzij men besluit voor een x aantal groene van 300mW te gaan op ILDA/DMX

Comment

Working...