JEM ZR33

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Marcel
    • May 2005
    • 55

JEM ZR33

Goeiedag allemaal

Ik heb een vraag over de JEM ZR33. Hoe krijg je deze zo ver dat hij op de DMX ingang werkt? Dat lukt voor geen mogelijkheid... dipswitch staat goed, remote al een keer eruit gehaald, andere dmx tafels geprobeerd.. niets werkt.. moet je soms een jumper omzetten in het apparaat ofzoiets? Wie helpt me hierbij
    Met Vriendelijke Groet

Marcel Mondt
    w0000t
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Brand het DMX ledje achterop de machine?

Zie hier de manual
    http://www.martin.com/service/downlo...name=UM_ZR33Hi Mass_EN_E.PDF&cat=65

Comment

• DJ_Marcel
      • May 2005
      • 55

Ja die brand, en van de manual word ik ook niet zo super veel wijzer, maar bedankt alvast!!
      w0000t

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

Als het net zo werkt als bij zijn broer de 2000? dan moet je idd. binnenin een jumper omzetten voordat hij op normale dmx reageert. of een fasedraaier.

groeten

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Kappuh!

Als je te blond bent om een ZR33 op dmx te laten reageren, niet verder pielen, maar ff iemand erbij halen die wel het engels uit de fucking manual begrijpt...

de te volgen volgorde:
          1. instellen van de dipswitches(ds) rechtsonderop de rookdoos.

Alleen de ds aan zetten die je nodig hebt om het corresponderende dmx adres te maken.

2. Rookdoos aanzetten (grote rode knop linksonder)

3. dmx signaal van je tafel naar je rookdoos leggen (desgewenst met andere dimmers, spots ervoor/tussen)

4. plaats de dmx terminator aan het einde van de dmxbus ( geen discussie, doen!)

5. druk het linker knopje op de achterzijde van de rookdoos in, nu gaat er een groen ledje branden.

resultaat:
          Nadat je ongeveer 10 minuutjes hebt gewacht is de rookdoos voldoende opgewarmd, wanneer je nu vanaf je tafel signaal stuurt naar je rookdoos, heb je output.
          Indien je nu nog steeds niet via dmx je rookdoos kunt aansturen dan wordt het tijd om op dezelfde wijze te gaan troubleshooten wanneer een scan of headje niet op dmx reageerd, staat al afdoende uitgelegd op het forum.

rookze!

Comment

• DJ_Marcel
            • May 2005
            • 55

Tot zo ver snap ik het allemaal wel.. maar hij reageerd nergens op.. geen jumpers te vinden ook vanbinnen.. als ik een dimmer erbij gooi op het zelfde dmx adres gaat die wel gewoon open..
            w0000t

Comment

• CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

Controleer je dips eens wat aan en wat uit is, bij de ZR is naar beneden aan volgens mij, niet naar boven, misschien staat alles wel strak verkeerd om qua dips, verder zou ik t ook niet weten op de hiervoor genoemde tips na.
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• DJ_Marcel
                • May 2005
                • 55

ik gooi een dimmer aan dezelfde dmx universe
                op het zelfde dmx kanaal
                en die gaat wel open..
                maar die Remote Timer die moet je er wel in laten zitten??
                w0000t

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

jups, die mag je lekker laten zitten, staat ook in je manual....[:I]

Comment

Working...