Ik ben druk bezig met mijn elektuur interface en Winner 2 wat leuke sequences te creeeren. Toch lukt het me na lang proberen nog niet helemaal. Heeft iemand misschien wat kant en klare sequences voor de Winner 2 scan?? Zodat ik even kan proberen.

Wie heeft sequences voor de Winner 2 in Freestyler

Collapse

X
- 

Labels: None
- 

Klopt ja ik heb veel meer verhalen gehoord dat het een erg goed programma is! Ik vind het er ook veel belovend uit zien. Werken die sequences van de Winner 1 ook op de Winner 2?? Wat is het verschil eigenlijk tussen de Winner 1 en 2?
 Zou je me de sequences kunnen mailen?Comment
- 

Zou je me ze kunnen sturen dan???citaat:Geplaatst door RDH

Voor de winner1 staan ze wel op de m'n laptop. Ik moet zeggen dat freestyler een puik programma is zeg! Dat werkt voor drive-in gebruik gewoon prima!Comment
- 

- 

Misschien is het makkelijker om erachter te komen hoe je ze zelf kan maken?!

Je zegt dat het nog niet helemaal lukt...wat lukt er niet? Een sequence aanmaken in Freestyler? aansturen van de scans? MOOIE sequence maken?

MvG,

ChrisIk ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)Comment
- 

- 

Je wilt dus mooie strobe effecten? dan neem ik aan dat dat een redelijk 'wild' effect mag zijn?
 Zet je shutter van je scans maar eens tussen 230 en 255.
 Ga nu een sequence maken met alleen maar pan en tilt bewegingen erin. Zet elke stap op SNAP en kies willkeurig maar posities voor de verschillende stappen van de sequence.

Als je deze sequence nu af gaat spelen zul je zien dat al je scans dezelfde bewegingen maken en dat dit redelijk saai is. Invert de pan en/of tilt van een aantal scans in en kijk wat het effect is.
 Ik vind het effect zelf erg druk, maar voor bepaalde stijle muziek (lees hardere stijlen van house) is het erg bruikbaar.

Probeer zou eens ideeen op te doen! Kijk eens in discotheken wat ze daar doen met 't intelli licht. Je zult toch moeten oefenen en proberen! Je moet ff een manier vinden om je creativiteit en ideeen die je in je hoofd heb in Freestyler te krijgen! 

ideetjes van mij:
 - bewegingen met delay
 - 'waaier' effecten (als je een flink aantal scans op een rij hebt)
 - chases waarbij je telkens een scan een afwijkende kleur van de rest geeft
 - kan zo wel door gaan, maar woorden zeggen niet zo veel....PROBEER GEWOON!

Succes ermee! mocht je er niet uitkomen, stuur een mailtje ofzo....misschien dat ik je op een andere manier kan helpen!

edit
 ----------
 Zit nog even dit topic terug te lezen,
 en ik moet zeggen dat ik de input van 'digitaloverdrive 7' minimaal vind.

Als je nu eens precies zegt wat je wilt maken, wat voor app. je ter beschikking hebt, wat wel lukt, wat niet lukt (want "mooie chases" kan je zo weinig mee), dus even wat meer informatie dan
 "mij lukt het dus niet om echt mooie sequences te maken met mooie stroboeffecten e.d"
 "Heeft iemand nog sequences voor de Winner 2 in Freestyler. Ik heb ze nog steeds niet...."
 ----------
 einde edit

Groeten,

- 

Ook leuk is bv. De shutter van je scans telkens op een andere frequentie in te stellen de ene bv. op 4Hz. se ander op 6Hz.,… en deze frequentie elke stap veranderen.
 Combineer dit met een beweging en je scans gaan “willekeurig” flitsen.
 Voor de rest zoals al gezegd is veel filmpjes bekijken, op fuiven/disco’s eens naar omhoog kijken ipv naar het mooie vrouwenvolk [ ] ]
 en zo proberen. Daarna zul je zelf wel wat creatiever worden.
 exit night into LIGHTComment
- 

@stekelvarke

even offtopic:
 Vind je advies op zich wel goed....maar 1 ding....[ )] )]
 Je moet wel prioriteiten stellen he naar mooie vrouwen kijken kan zeker ook lijden tot creatieve situaties [ naar mooie vrouwen kijken kan zeker ook lijden tot creatieve situaties [ ] en is dus ook heel belangrijk! ] en is dus ook heel belangrijk!

@digitaloverblablabla
 Sequences toesturen is volgens mij niet zo makkelijk omdat de seq. volgens mij (kan t nu even niet controleren) de sequences op de specifieke adressen van de fixtures in die seq. opslaat. Dit zou dus betekenen dat jij dezelfde fixtures op dezelfde adressen moet hebben staan als diegene waarvan je de seq. ontvangt.Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)Comment
- 

Hoi,

Mijn probleem is nu als volgt.

Ik heb de shutter inmiddels werkend gekregen en heb een sequence gemaakt zoals: Van diemen vertelde.
 Deze sequence heeft alleen maar pan en tilt bewegingen en verder strobo't te scanner steeds.
 Het probleem is nu dat ik de spiegel sneller wil laten bewegen. De snelheid staat standaard op 1000ms. Als ik hier b.v. 500ms van maak dan verplaats te stip op mijn beeldscherm wel sneller maar mijn spiegel word alleen maar slomer. Het lijkt nu alsof hij zijn uiterste (de zonet geprogrameerde) postities niet meer kan bereiken en draait daardoor maar zachtjes in de rondte :-S Weet iemand een manier hoe ik de spiegel (dus pan en tilt) veel sneller kan laten bewegen want het is nu allemaal erg sloom.

Comment
- 

Dit probleem ken ik, dus de scan gaat naar punt A maar voordat hij er is moet hij al naar punt B. En in punt B gebeurt dan terug hetzelfde.
 Dus moet je de juiste maximum snelheid zoeken. Dus je begint eerst met 900, daarna 800 tot dat je probleem zich weer voordoet.exit night into LIGHTComment
- 

Hey DigitalOverdrive,

Bekend voorval.
 Ik neem aan dat dit probleem zich voordoet als je een 'fade' gebruikt. Je moet zorgen dat je fadetime lager is dan de scene time. (logisch natuurlijk ook)...of probeer de 'sync scene/fade time' optie eens!
 Als je echt snelle bewegingen wilt? Zet je pan/tilt eens op SNAP. Dan gaan de spiegeltjes zo snel op en neer als ze kunnen!

Laat even weten of het is gelukt!

Groetjes,

- 

Dankjewel mensen ik ga dit morgen eventjes proberen. Dan heb ik nog een vraagje over freestyler (ver 2.82). Als ik de audio-optie activeer met het knopje SZTART(met mijn geluidskaart: SBLive1024) zie ik heel even het linkerbalkje heel snel heen en weer gaan net alsof er audio is ook al heb ik geen audio aan op dat moment. Als ik daarna winamp opstart en een liedje ga draaien verwacht ik dat het linkerbalkje in Freestyler zal gaan bewegen. Dit doet hij helaas niet. Als ik dan op het STOP knopje druk en daarna weer op start krijg ik hem niet meer aan de praat maar krijg dan de volgende foutmelding: Wave input device didn't open??? Weet iemand hoe ik mijn audiogedeelte in freestyler werkend kan krijgen zodat ik scenes op de maat van de muziek kan laten spelen????Ik heb binnenkort een feestje dus hoop dat het nog goed komt. Een oudere versie van Freestyler ver 2.8 heeft geen zin dit heb ik al geprobeerd.Comment

Comment