Cyberlight CX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ward
    • Aug 2000
    • 352

Cyberlight CX

probleem:
    Cybers komen niet op dezelfde home-positie uit als we ze 's ochtends voor de show opstarten. Kleine afwijkingen heb ik geen moeite mee maar op 6,5m hoogte is het toch al snel een 50cm op de vloer bij x/y=50/50.

Is dit een bekend probleem? want iedere keer posities aanpassen bij dezelfde show op dezelfde locatie is te veel werk. Tafel is Compulite Spark4d.
    Groet,
    Ward
  • Jugfire
    • Oct 2004
    • 91

bij de pan en de tilt zit een stel schroefje waarmee je de p/t stroef of los kunt stellen.

Als je de spiegel een tik geeft blijft de spiegel waarschijnlijk ook niet op de juiste plaats maar valt terug?

[edit] Op het moment dat de cyber uitstaat, was ik erbij vergeten te melden, sorry
    Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• Ward
      • Aug 2000
      • 352

De spiegels zitten degelijk aan de servo's vast. je kunt met de hand de spiegel verzetten maar dan zet je de stappen motor een flinke stap verder.

Bij de reset (opstart) zie je de de spiegel naar hun max draaien en daar staan een een tijdje tegenaan te duwen met een schokkende beweging.

Tevens als je een langzame crossfade (auto) van posititie 1 naar positie 2 maakt gaat dat stukje voor stukje en iedere keer een stukje terug in de beweging. Bij mijn weten zijn cybers erg nauwkeurig en behoren dit vloeiende bewegingen te zijn.
      Groet,
      Ward

Comment

• Johan Boogaard
        • Mar 2005
        • 31

Bij de motoren van de spiegel zitten twee "stiftjes" die de drukweerstand op je motor bieden.

Je kunt dit probleem op twee manieren verhelpen.

1- Je maakt met je cybers een focuspoint op een vast punt (en markeer deze ook), en laat vervolgens je Cybers een 20 tal minuten lekker bewegen met pan/tilt. Laat vervolgens je Cybers weer terug komen op je focuspoint en trim je stiften op die manier bij.( hoe groter de afwijking, hoe strakker de stift)

2- Je kunt ook bij High End een upgrade krijgen die de stiften vervangt. Dit werk met een stabilizer ipv de stift. Met deze upgrade ben je in een keer klaar en van het trimmen heb je nooit meer last.

Met vriendelijke groet,

Johan Boogaard
        Veel licht is ook zwaar!!

Comment

Working...