Martin LJ icm DMX in tafel,

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lampie_01
    • Apr 2005
    • 55

zo doe ik het ook.
    LJ in samenwerking met een SGM studio24.
    Toen mijn baas een lichttafel kocht vond ie dat ie geen Scancommander nodig was. Toen kwamen er later scan's en movingheads en toen moest er ook een commander bij komen.
    Vandaar LJ + Sgm.
    Ik patch alle cue's terug naar de tafel + shutter en intensity.
    Vervolgens maak ik nog een paar Shutter sequences zoals strobo en een bliksemschichtje etc. Het parlicht doe ik gewoon met de tafel.
    Werkt perfect.
    Als je uitleg wilt, dan hoor ik het wel.
    Groetjes LJ Rich
    Powerrrrrrrrr...

Comment

• timescape
      • Oct 2002
      • 328

Heb ik een vraagje voor jullie...
      De movement-presets. Ik heb ze nooit gebruikt, maar schijnt toch wel handig te zijn. Gisteren beetje aan het proberen geweest, maar wil nog niet echt lukken.
      Ik dacht dus, dat een preset een soort van base-point is, dus iets zegt over het basepoint van je fixtures...?
      Zo wilde ik dus een hoop moves maken, en door presets, die moves te "richten"... Snapt iemand wat ik bedoel?
      Dacht dus: Maak move circle-macro. Vervolgens maak preset 1: alles op podium gericht...preset 2: alles zaal in gericht.
      Nou dacht ik dus: preset1 + move= circle-move op het podium.
      Vervolgens de preset 2 kiezen, met als resultaat, circlemove in de zaal...
      Maar toch werkt het niet zo, want als ik een andere preset kies, dan stopt mijn macromove...Ik zal wel iets verkeerd doen..maar wat?
      Iemand?

Thnx!

Comment

• lampie_01
        • Apr 2005
        • 55

MSN? voeg me maar toe, leg ik je wel even uit anders klaai ik dat hele forum vol met niet echt nuttige berichten
        Powerrrrrrrrr...

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

citaat:Geplaatst door timescape

Heb ik een vraagje voor jullie...
          De movement-presets. Ik heb ze nooit gebruikt, maar schijnt toch wel handig te zijn. Gisteren beetje aan het proberen geweest, maar wil nog niet echt lukken.
          Ik dacht dus, dat een preset een soort van base-point is, dus iets zegt over het basepoint van je fixtures...?
          Zo wilde ik dus een hoop moves maken, en door presets, die moves te "richten"... Snapt iemand wat ik bedoel?
          Dacht dus: Maak move circle-macro. Vervolgens maak preset 1: alles op podium gericht...preset 2: alles zaal in gericht.
          Nou dacht ik dus: preset1 + move= circle-move op het podium.
          Vervolgens de preset 2 kiezen, met als resultaat, circlemove in de zaal...
          Maar toch werkt het niet zo, want als ik een andere preset kies, dan stopt mijn macromove...Ik zal wel iets verkeerd doen..maar wat?
          Iemand?

Thnx!
          Dat is wel ongeveer het idee erachter.
          Ik zou alleen geen presets gebruiken om je macro van plaats te veranderen, daar kun je beter een cueslot voor pakken (of meerdere macro's maken)

Ik gebruik de movement presets voor het maken van standjes.
          Bv stand spiegelbol, stand ego, stand podium, stand midden vloer, dak, enzovoort.
          Vervolgens gebruik je deze presets in je sequences. (dan zie je onderin het position window ook de naam van je preset staan) en werkt het verder als normaal zonder presets.

Als je vervolgens op een andere lokatie met dezelfde set draait, klopt er meestal geen kloot van de posities. Enige wat je dan hoeft te doen is de position presets aan te passen aan die lokatie, vervolgens worden ALLE programma's die die presets gebruiken automatisch 'aangepast'.
          Scheelt je dus ontzettend veel werk, je hoeft niet elke keer alle programma's aan te passen. Dit kun je dus ook gebruiken als 'basepoint' voor je macro's. Zo heb ik een cirkel macro om het centrum van de vloer heen, de 'basepoint' is een positie preset genaamd 'Midden vloer'. Op een andere lokatie hoef ik slechts die preset aan te passen, en de macro loopt weer netjes rond het midden.

U x I = Boem.

Comment

• timescape
            • Oct 2002
            • 328

Yeps,
            dacht al zoiets ja, gewoon 2e cue-slot gebruiken dus....
            Lampie, wil je best toevoegen,alleen moet ik wel een e-mail adres hebben...mijne staat in dit topic, dus you do the honors....Nou, krijgen straks een hele eigen LJ-community joh!

Comment

• DJ_Tijnis
              • Nov 2003
              • 21

ik werk met lichtjockey (touchscreen) in combinatie met een lsc minim dmxtafel op de dmx in

mij Cue list ziet er zo uit
              1: mac move
              2: Mac color
              3: Mac gobo
              4: mac light
              5: Scan move
              6: Scan color
              7: scan Gobo
              8: Led Tubes
              9: Madrix LED Wand
              10: Wiz move
              11: wiz Effect
              12: Dimmer(parren)

op moment heb ik de volgnde dinggen doorgepatch op de tafel:
              1 Cue macro speed
              2 Cue Macro amplitude
              3 cue time
              4 Trig
              5 intensity led tubes
              6 intensity Mac250Krypton
              7 intensity mx-4
              8 intensity Wizzard
              9 intensity Dimmer(parren)

verder heb ik bepaalde statics zoals rotatie van de wizzards geprogrameerd onder schuiven. maar als ik me niet vergis kan ik dit verandere door rechstereeks door te patchen met de global naar de tafel.

maar is het ook mogelijk om de amplitude, speed van de mac's en mx scan's lost te koppelen van elkaar?

ik zat zelf te denken aan de tilt en pan en bewegings snelhied functies door te patchen met de global patch(dus rechstereeks) naar de tafel maar werkt dit dan? nog dat ik door middel van dit de speed en amplitude kan veranderen?

groetjes LJ Martijn

Comment

• Zero
                • Oct 2005
                • 42

Terloops even een vraagje :
                Ik hoor hier vanalles over LJ linken met een dmx-tafel, hoe doen jullie dat ? Momenteel hebben wij hier een LJ USB-2 versie en een 24-ch DMX-tafel, is dat hiermee te realiseren ?

Groeten
                ZeRo

Comment

• DJ_Tijnis
                  • Nov 2003
                  • 21

citaat:Geplaatst door Zero

Terloops even een vraagje :
                  Ik hoor hier vanalles over LJ linken met een dmx-tafel, hoe doen jullie dat ? Momenteel hebben wij hier een LJ USB-2 versie en een 24-ch DMX-tafel, is dat hiermee te realiseren ?

Groeten
                  ZeRo
                  ja want waar ik dit heb gedaan is ook een usb versie gewoon dmx kabel leggen van je dmx in naar je tafel, en dan bij global patch dingen door patchen en bij dmx in dingen door patchen naar de tafel

groetjes martijn

Comment

• timescape
                    • Oct 2002
                    • 328

DJ Tijnis,
                    hoe kom je bij deze oplossing?
                    Ik weet eigelijk 100% zeker dat de USB versie geen dmx-in support.
                    Via een omweg is dit wel te doen, daarvoor moet je even zoeken op het martin forum. Maar "gewoon" een dmx kabel leggen en "hier en daar" wat patchen zal zomaar niet gaan!
                    Er is een omweg, m.b.v. een universele entecc dongle, om elke tafel aan te kunnen sluiten als dmx-in. Er zijn echter ook genoeg alternatieven, zoals Fingers, een 2518, of een Behringer...Zeker die behringer is een leuke tafel, 12 faders, met daaronder 128 kanalen o.i.d. maar helemaal leuk, gemotoriseeerde faders...ook is dit nog eens de goedkoopste oplossing van de 3 bovengenoemde.
                    Ook hiervoor weer even zoeken op het Martin-forum...daar helpen ze je verder!

Groeten!

Comment

• DJ_Tijnis
                      • Nov 2003
                      • 21

citaat:Geplaatst door timescape

DJ Tijnis,
                      hoe kom je bij deze oplossing?
                      Ik weet eigelijk 100% zeker dat de USB versie geen dmx-in support.
                      Via een omweg is dit wel te doen, daarvoor moet je even zoeken op het martin forum. Maar "gewoon" een dmx kabel leggen en "hier en daar" wat patchen zal zomaar niet gaan!
                      Er is een omweg, m.b.v. een universele entecc dongle, om elke tafel aan te kunnen sluiten als dmx-in. Er zijn echter ook genoeg alternatieven, zoals Fingers, een 2518, of een Behringer...Zeker die behringer is een leuke tafel, 12 faders, met daaronder 128 kanalen o.i.d. maar helemaal leuk, gemotoriseeerde faders...ook is dit nog eens de goedkoopste oplossing van de 3 bovengenoemde.
                      Ook hiervoor weer even zoeken op het Martin-forum...daar helpen ze je verder!

Groeten!
                      kan idd wel kloppen heb het nog is nagelopen maar wij hebben pci kaartje er inhangen in plaats van usb sorry voor het verstrekken van de verkeerde informatie

Comment

Working...