'Leeslicht'

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2KW
    • Jun 2005
    • 7

'Leeslicht'

Voor een klus met een muziekvereniging moet ik leeslicht hebben.
    Normaal werken we met lessenaar verlichting, maar omdat er verschillende verenigingen zijn vindt men dit lastig.
    Nu kan ik een paar 1KW parren en een paar toneelspots gebruiken, maar
    nu zit ik er even mee of ik hier een spreidings filter in moet doen of een 152.
    Men wil ook graag een mooi plaatje.

Wie heeft hier ervaring mee?
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

gooi er een koel kleurtje en knoop ze in als toplicht, heb je ook geen last van vervelende schaduwen e.d.

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Ik zou denk ik kiezen voor 1 kW PC's met Barndooors en Lee 132 of 195 denk ik. Indien geen PC's voorradig, dan Fresnel of S4 Parnellen. Gewone Parren zou ik niet doen, te kleine bundel, teveel nodig om het dekkend te krijgen.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

132/195 is dat niet een beetje te donker? Mij lijkt dat je meer hebt aan een vaal blauwe tint, ik weet ff geen nummers.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

citaat:Geplaatst door kokkie

Ik zou denk ik kiezen voor 1 kW PC's met Barndooors en Lee 132 of 195 denk ik. Indien geen PC's voorradig, dan Fresnel of S4 Parnellen. Gewone Parren zou ik niet doen, te kleine bundel, teveel nodig om het dekkend te krijgen.
          Het gebruiken van een kleur heeft een groot nadeel. Als iemand notities heeft gemaakt in dezelfde kleur zijn deze nauwelijks meer te lezen.

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Dat kan ik als DJ beamen: Een rood hoesje met witte letters is onleesbaar onder een rode lamp

Verder: vergeet ook niet dat een lamp warmte afstraalt en je de hele avond vast zit in die warmte. Nu zal het beter meevallen, maar verleden week heb ik meermaals moeten zagen aan de LJ om die spot uit te laten

Comment

• 2KW
              • Jun 2005
              • 7

De opbouw hebben we zaterdag gedaan en ik heb 4x 1kw PC met 152 in de achter truss gehangen met
              8x par65 en 8x par65 met 2 kleuren,paars en groen. (numers even vergeten) Verder hangen er in de front truss 2x griven 2KW en 4x Griven 1KW, allen met fresnel.
              Maandag is het concert, als het lukt maak ik foto's en zou ze dan even plaatsen.

Comment

• Funmaker
                • Jun 2006
                • 922

eventjes dit topicje terug boven trekken aangezien hier al eigl een deel van mijn antwoord instaat...

Een orkest heeft leeslicht nodig en leeslampjes is uitgesloten. Maar omdat mijn constructie het niet toelaat kan ik geen licht van achter laten komen.
                Nu was ik aan het denken om gewoon toplicht te gebruiken maar stel nu dat ik 2 rijen van toplicht heb zien de achterste dan hun papieren nog?
                aangezien het licht voor hen hangt en dus eigl schaduw op hun partituur kan generen of is dit geen probleem?

hoogte is een 7-8 meter en wou er 2 rijen van een 3 tal 1kw pc's per rij voor gebruiken
                Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by Funmaker
                  of is dit geen probleem?
                  Vaak wel een probleem, muzikanten zijn uiters kritisch over de leesbaarheid van hun bladmuziek.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

dat ze kritisch en irritant hierover kunnen doen had ik al door daarom wil ik zo weinig mogelijk gezaag en geklaag door het nu al te bedenken en uit te werken
                    Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...