Telkens defecte PAR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

citaat:Geplaatst door luc2366
    volkomen mee eens. geef mij ook maar 100mtr multi
    En als die 100m opgerold moet worden is ineens niemand te bekennen [)]

Comment

• VERVALLEN

Oprollen van multi is weer een ferm nadeel. Maar als de goede werking ervan gegarandeerd is, waarom dan toch alles via dmx doen?

Lekker analoog met stevige hartings

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

Ik heb 1 t-4 balk waar ik nooit problemen mee gehad heb, en ik heb er een waar altijd iets aan is...

Op het kanaal waar telkens een lamp stuk gaat, heb ik vorige week zelfs de zekering en de triac moeten vervangen. Maar dat heeft het probleem van stukgaande lampen nog steeds niet opgelost
        Zuid-Limburg

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

zolang het korte stukjes zijn geen probleem,
          een multi van 100m is een andere zaak
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AH
            • Apr 2004
            • 248

Kan in principe niet aan de dimmer liggen want die geeft nooit meer spanning dan er in gaat.
            Het probleem met de GE par 56 hebben wij hier een paar jaar terug gehad, bleek een produktie fout van GE.
            Hele doos brande gemiddeld nog geen uur.
            Even conact opnemen met je leverancier, soms is het een bekend probleem en kun je nieuwe krijgen.
            Anne Homan

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

citaat:Ik dacht, ik ga die balk eens doormeten, en nu blijkt dus dat de balk op 3 van de 4 kanalen CONSTANT een spanning heeft van bijna 230 volt. Ook het kanaal waar telkens een lamp van stuk gaat.
              Opzich vind ik dit heel erg vreemd, want is het niet zo wanneer je een PLUS, een MIN, en spanning hebt, dat de lamp dan gaat branden?

Nou in dit geval dus niet, de lampen branden niet constant, terwijl de spanning wel constant is.
              Excusses voor deze laate reactie maar je maakt zeer waarschijnlijk een meet-fout!
              Ga na zolder opzoek naar de kerstboomverlichting.
              Deze lampen staan in SERIE, verwijder 1 lampje en ze gaan allemaal uit.
              Als je nu de spanning meet op de contacten van het verwijderde lampje zal je de aangesloten spanning van +/- 230 volt meten.
              METEN IS WETEN, ALS JE WEET WAT JE MEET.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

• DJ_Marcel
                • May 2005
                • 55

de meeste dimmers zijn thyristor dimmers, dimmen dus geen voltages, maar hakken stukken van je sinus golf af
                daarom gaan andere apparaten ook kapot als je die op een dimmer kanaaltje gooit..
                w0000t

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

TRIAC dimmers...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

Ik had de TRIAC vervangen, na 1 avond weer lamp kapot.

Vervolgens was ik door mijn voorraad GE-lampen heen, dus
                    nieuwe besteld via internet. Erin gezet, en TOT OP HEDEN
                    nog steeds geen lamp stuk. Waarschijnlijk dus inderdaad een
                    productiefout van GE.
                    Zuid-Limburg

Comment

• ikke1234
                      • Aug 2005
                      • 125

citaat:Geplaatst door DJ_Marcel

de meeste dimmers zijn thyristor dimmers, dimmen dus geen voltages, maar hakken stukken van je sinus golf af
                      daarom gaan andere apparaten ook kapot als je die op een dimmer kanaaltje gooit..
                      daarom heb je storingen als je de dimmer/DMX bar op hetzelfde circuit van het geluid zet ...
                      IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                      KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• Xtreme18
                        • Aug 2005
                        • 53

Dit probleem komt mij bekend voor. Ik heb zelf vorig jaar 2 botex tbars gekocht. Eentje heb ik nooit problemen mee, de ander doet altijd elke keerheel raar. Ineens stoppen er 2 lamepn mee, terwijl deze bezig zijn met prog., stop je de stekker van deze par in het contact waar continue stroom o pstaat werktie wel. DE twee die dan nog werken er even uit halen, allesw erin en 9 van de 10 keer doen zehet dan weer, het hoort niet maar ja. Echt kapot gaan delampen alleen niet.

Comment

• jesperspier
                          • Aug 2005
                          • 5

tja...het probleem staat erop....BOTEX/showtec.....mooi spul werkt goed, maar onbetrouwbaar... eenmaal een storing kan je het vergeten... beste optie?? weg gooien en nieuw kopen!

Comment

• Didier
                            • Aug 2002
                            • 323

citaat:Ik had de TRIAC vervangen, na 1 avond weer lamp kapot.

Vervolgens was ik door mijn voorraad GE-lampen heen, dus
                            nieuwe besteld via internet. Erin gezet, en TOT OP HEDEN
                            nog steeds geen lamp stuk. Waarschijnlijk dus inderdaad een
                            productiefout van GE.
                            Dus die opmerking van jou klopt niet. Lag aan de lampen, en niet aan Botex!!!
                            Zuid-Limburg

Comment

Working...