Pocketpc met usb aansluiting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Pocketpc met usb aansluiting

Ik heb hier een pocketpc met mini usb aansluiting erop. Volgens de specificaties zou dit een volledige usb 1.1 aansluiting moeten zijn.

Wie weet er software waarmee ik zou kunnen testen of een usb/dmx interface erop zou werken ?

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Ik heb hier een pocketpc met mini usb aansluiting erop. Volgens de specificaties zou dit een volledige usb 1.1 aansluiting moeten zijn.

Wie weet er software waarmee ik zou kunnen testen of een usb/dmx interface erop zou werken ?

Welke PDA (dat bedoel je toch?) heb je? Anders Qtopia met linux kernel erop zetten. Linuxdrivers voor USBDMX zijn er, en als je Wifi erop hebt kan je Artnet drivers erop zetten. Als der windows CE op draait dan weet ik het zo niet direct, maar ff vragen in forum ervan, en zal wel iemand zijn die da al gemaakt heeft tijs.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Staat dus idd windows ce op. Zal de pocket pc forums es door gaan zoeken, maar mocht iemand nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag !

Comment

• LichtNichtje
        • Nov 2004
        • 220

Het enigste programma voor pocket pc dat ik gevonden heb is dit:
        http://www.elclighting.com/dmXLAN%20PoCket.html maar ik vrees dat dit niet als "stand-alone" testdevice zal fungeren. Je zal denk ik de componenten van elc moeten kopen voordat je iets met de software kan doen...

Nicolaudie provides lighting controller software and hardware ( USB WIFI DMX 512 ) for architectural lighting projects

Op deze site beloven ze wel iets zoals je verwacht... compleet met usb --> dmx bakje

Voor de rest heeft 5 minuten googlen niet veel interessants opgeleverd.

Comment

• KoenB
          • Mar 2003
          • 453

En je zal het wss niet zo direct zien zitten om alles eraf te smijten en te proberen met linux ...
          Nu ik weet niet of GMA systeem met nodes werkt met PDA, kheb het al wel gezien met GMA bij, maar zijn hier zeker mensen die daar meer ervaring mee hebben.
          Verder tijs: over vier maand heb ik de oplossing voor u hier klaar liggen!
          Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

citaat:Geplaatst door KoenB

En je zal het wss niet zo direct zien zitten om alles eraf te smijten en te proberen met linux ...
            Nu ik weet niet of GMA systeem met nodes werkt met PDA, kheb het al wel gezien met GMA bij, maar zijn hier zeker mensen die daar meer ervaring mee hebben.
            Verder tijs: over vier maand heb ik de oplossing voor u hier klaar liggen!
            Hmm daar zeg je zoiets koen, de grandMa software kan idd wel op een pocketpc draaien. Dat gaat we binnenkort eens testen.

Maar vertel koen, ben jij software voor pocketpc aant schrijven ? welke applicatie en programmeertaal gebruik je hiervoor want hier zie ik zelf ook wel mogelijkheden in.

Comment

• VANEENBERGEN
              • Sep 2003
              • 187

De gma ppc versie werkt alleen als je deze via een wifi verbinging koppeld met een tafel of offline editor. stand alone werkt deze niet.

Onze ppc software werkt via een wifi gekoppeld aan onze nodes. dan kan je vervolgens je lampen testen aan-/uitzetten resetten, DMX inputs bekijken en nodes instellen.

ik heb echter ook verder geen standalone software voor ppc/dmx gevonden. er is wel zoiets voor palm.
              Joost van Eenbergen
              ELC lighting

Comment

Working...