Led Tubes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Marcel
    • May 2005
    • 55

Led Tubes

Hey

We hebben net 70 led tubes erbij gehad bij ons op de zaak en ik zou er wel effe naar gaan kjiken.. zo gezegt zo gedaan, effe wat van die dildo's aangesloten een ja hoor ze deden het

er zit ook een dmx ingang op en dat is hetgene wat bij ons het probleem geeft
    Het kastje, reageerd heel erg traag op de dmx ingang, het maakt niet uit wat voor sturing ik er op gooi, pearl, lightjockey , scancommander, hij blijft traag gaan
    als je naar een bepaalde preset wil dan duurt dat eerst 3 seconde ofzo, ook als je de snelheid wil veranderen

de controllerkastjes zijn van het merk MorningStar Lightning, ofzoiets, daar zit iedergeval een stikker ervan op

ik heb ook een booster er tussen gezet en dat wou niet veel helpen
    weet iemand dit probleem op te lossen?
    Thnx
    w0000t
  • ST
    • May 2005
    • 32

Beste Marcel,

Ik neem aan dat deze led tubes nieuw zijn en dus op de een of andere manier van een leverancier vandaan komen. Is het dan niet wijs om daar even te informeren ?

Succes !
    Moet dat nou ?

Comment

• DJ_Marcel
      • May 2005
      • 55

Ze zijn 1 keer gebruikt en ze komen bij highlite vandaan, die weten ook niet wat het is, hun hadden een martin freekie gebruikt en daar deze ze het perfect op, maar ze vertelde wel wat een freekie een wat hogere dmx output waarde heeft dan normale tafels
      w0000t

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Als je die pearl nu weer ff aansluit, en wat pielt met je dmx signaal...
        wellicht gaat het dan beter
        (weet dat het op pearl kan....vandaar)
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Heb ook iets eigenaardigs meegemaakt met die ledtubes...

Tubes werden gestuurd via hog, maar de ene reeks (controller) reageerde later op de commando's.

Enige oplossing bleek 2 aparte universes te gebruiken en geen
          meerdere controllers achter mekaar aan te sluiten.
          Wat de oorzaak is, is mij onbekend, maar het lijkt me te liggen aan de gebruikte receivers.

Nog een leuk probleem... en goed om weten...
          Je kan per programma een oa een aparte rate instellen.
          Indien je op 1 van de controllers manueel in de controller de rate hebt aangepast, zal dat programma ook niet syncroon lopen met de andere controllers.
          Eigenlijk best eigenaardig als je weet dat de rate ook via de tafel kan aangepast worden. Blijkbaar stuur je per DMX enkel een procentuele wijziging door van de rate die op de controller staat ingesteld.
          En je weet op dat moment echt niet waar eerst beginnen te zoeken...

Goede reden dus om op voorhand even al de controllers een factory-set te geven.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Redwood
            • Nov 2003
            • 41

Heb deze tubes ook, krijg die dingen niet goed aan het werk via dmx, weet iemand of er ook andere controllers op kunnen, ipv. de morningstar lighting ct-201 ?

Comment

• Martijn de Groot
              • Mar 2005
              • 189

mooi is dat, waarom dan ook geen "echt" spul gekocht. maar dat terzijde.
              In de musical Elisabeth zat enorm veel LED spul, van Lagotronics met DMX-gestuurde trafo's en dat werkte perfect. Even over DMX, sluit niet meer dan 32 units aan op 1 universe. Check de stuurkastjes op fabricage datum, kan verschillende DMX-kaarten in zitten met verschillende snelheden en wat AXS beschrijft is ook de moeite waard om goed naar te kijken.
              Boosters kunnen in dit geval geen hulp bieden, het zal ook niet echt aan je tafel liggen, daar de meeste tafels tegenwoordig flexibel met DMX-snelheden om kunnen gaan, misschien wel even de instelling daarvan checken op je tafel, of zo mogelijk eens een lagere snelheid instellen als dat mogelijk is. Houdt daarbij wel de rest van wat je aanstuurd in de gaten, dat dat wel goed blijft werken.
              Succes ermee.
              Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
              wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Martijn, ik veronderstel dat je bedoelt, niet meer dan 32 units zonder het gebruik van een booster/splitter.
                De meeste driver-ic's kunnen inderdaad maar met 32 units belast worden maar met splitters/boosters kan je uiteraard veel meer apparaten aansluiten.

Comment

• Redwood
                  • Nov 2003
                  • 41

Martijn, domme opmerking, showpechs werken toch ook?
                  DMX is DMX, mijn el cheapo super budget dmx strobo's werken ook naar behoren!

Weet niet of ik op de enigma de dmx refresh rates kan aanpassen, de tubes werken wel gewoon prima met een budget controllertje, maar was nu dus meer nieuwsgierig of iemand weet of bijv. een showtech controller gaat werken, de aansluitingen ogen hetzelfde, sterker nog, de showtec controller lijkt erg veel op de morningstar lighting controller! Vind het risico van 200 euri toch wat groot om te proberen!

Comment

• rieuwert
                    • Jul 2002
                    • 211

Wij hebben ook deze Morning star kastjes.
                    De refresh rate vd DMX even iets omlaag halen, de controllers allemaal hetzelfde instellen, en dan werkt het naar behoren!

Lekker belangrijk.

Comment

• Martijn de Groot
                      • Mar 2005
                      • 189

iets te kort door de bocht, 32 units/fixtures is het maximum per line, je kunt inderdaad splitters gebruiken om dat aantal te verhogen in hetzelfde universe.
                      Redwood, je krijgt helemaal gelijk, DMX is DMX, net zoals slechte DMX(te langzaam/te snel,ontbreken van start en/of stopcodes)ook DMX is, maar dan wel slechte. Het is heel normaal dat wat op de markt gebracht wordt wel werkt, maar het is toch een wetmatigheid dat wanneer er duurdere komponenten in een apparaat zitten, dit apparaat beter werkt en vanzelfsprekend dus ook een groter prijskaartje aan zich heeft hangen. Veel van wat ik hier op het forum tegenkom is met een kleine beurs aangeschaft, maar er worden wel (bijna) wonderen van verwacht. Het is altijd leuk om mensen te helpen hun probleem op te lossen, maar soms zit ik daar uren voor te surfen om achter een beetje informatie van die apparaten te komen(type "morningstar+lighting" in en na 90 sites weet ik nog niets van die controller, wel veel meer over batterychargers en solarsystems en vertrouwd beleggen(maar daar kwam ik niet voor), daar heb ik bij die duurdere (en vaak betere) merken dus niet zo'n last van. Daar vind je de spullen met handleidingen, minder problemen en vaak beter functionerend. Lang verhaal weer, maar dat was wat ik bedoelde met "echt spul gekocht".
                      Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)
                      wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• tijn
                        • Oct 2003
                        • 184

Heeft er toevallig iemand een handleiding van die Morning star controller?

Comment

• Mister Music
                          • Aug 2005
                          • 39

kzou trug gaan idd
                          Groeten van<h3><b><font color=\"blue\">MM</font id=\"blue\"></b></h3>
                          Wat maakt mensen die muziek maken?

Comment

Working...