Concept "Botex RC-100" na maken. Tips gevraagd.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_marc
    • May 2004
    • 130

Concept "Botex RC-100" na maken. Tips gevraagd.

Hallo

Ik heb een tijdje geleden vier Par Spots gekocht op de PA-Markt. Ik heb die 4 Par Spots nu aangesloten op een HQ Power Dj Switch 10. en ik heb eens lopen denken omdat ik dat getibbel nu al zat ben om die lampen te besturen. Ik heb namelijk nog een printplaatje thuis liggen van zo'n 6 looplicht ding en nu dacht ik aan dit:http://groups.msn.com/djmeubels/djma...otoID=1632/.Nu is de Vraag van mij. Hebben jullie tips!???.!!!
    Mazzel Dj marc
    Marc {The Soundboys}
  • deejayke
    • Mar 2005
    • 77

heb ik zelf ook ligge van die printplaatjes, is veel makkelijker dan de lampen op zo een switchpack te schakelen het voordeel dat je deze aansluit op zo een printje is dat je dan een 'automatisatie' krijgt. (meer show dus) dus zeker aan te eraden later kan je natuurlijk ingewikkelder schakelingen gaan gebruiken (neem nu ikke, ik ben bezig met zelf een dmx besturing na te bouwen, ik ben ook eerst begonnen met zo een printje(s) als jij hebt).
    als je deze print gebruikt moet je natuurlijk op verschillende dingen letten. zo een 'speelgoed'printjes kunnen algemeen weinig vermogen schakelen dus zie dat je print de sterkte van je lampen aankan bouw het allerliefst de print in een behuizing in want je hebt met netspanning te maken. (liefst kunstof behuizing). veel geluk grtzzz
    blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

Zolang je geen professional bent (lees: de juiste opleiding te hebben genoten) moet je niet aan de slag gaan met dit soort zaken met netspanning. Wel kan je natuurlijk leuk veilig met laagspanning knutselen. Voor netspanning moet je echt de verantwoordelijkheid kunnen dragen. Ook voor je omgeving.

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Ja als je dit goed wil doen heb je dingen als 'optocouplers' en triacs nodig, met de nodige rand electronica.....

Het kan ook nog met 'solid state' relais, deze kan je aansturen met een gelijkspanning van 3 tot 32 volt, en aan de 220 kant kan je dan je lampen hangen, maaar deze relais kosten best -heel- veel per stuk, kan je weer beter gewoon een automatisch switchpack kopen.....
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• deejayke
          • Mar 2005
          • 77

als deze zes kanaals looplicht uit een bouwpakketje komt en niet met leds als uitgangen werkt is het in orde want de bowupakketjes zijn vrijwel goed opgesteld (koeling soms aan de slechte kant). als je me even laat weten vanwaar je dit printplaatje hebt kank ik je best helpen grtzz
          blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• DJ_marc
            • May 2004
            • 130

Hey bedankt voor de tips Ik zal binnen kort even een paar foto's maken van het printplaatje.
            Marc {The Soundboys}

Comment

Working...