nieuwe scans en controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

nieuwe scans en controller

hallo,

We staan op het punt om 4 scans en een controller aan te gaan schaffen.
    Nu hebben we de al een paar scans op het oog, namelijk:

Futurelight DJ-SCAN 200 ( www.futurelight.com)
    Futurelight DJ-SCAN 250
    Robe DJ-SCAN 250 http://www.robe.cz/default.aspx?cont...2-3e356457ee73

Wat zou volgens jullie een goede keuze zijn?

Ook ben ik nog aan het zoeken naar een goede controller voor dit soort verlichting die toekomstgericht ook nog altijd geschikt is om meer scan en movingheads mee te besturen.

Alvast bedankt
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Goh, wat een toeval.. Hetzelfde zou ik ook net gaan plaatsen, maar ik las nog net jou Topic eerst.., Bespaart weer een hoop irritatie bij de members..

Ik weet niet wat voor budget jullie hebben, maar wij zijn vooral geintresseerd in de Robe DJ en zoeken er nog een tafel bij.. +-1500 euro.

Over de Robe DJ-scan hoor je vele (goede!) berichten, vandaar dat we die uitzoeken.. Maar misschien dat andere forummers nog een andere scan in gedachten hebben?
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• MartinW
      • Mar 2005
      • 27

ik zou voor de robe's gaan meer kleuren en wat ik van de 575 weet zijn ze heel snel en maken weinig geluid. futurelight ken ik niet lijken me leuke scan's maar de robe heeft meer kleuren en gobo's geen idee of je er waarde aan hecht dus ik zou voor de robe's gaan.
      controller ligt denk ik helemaal aan jezelf wat jij fijn vind

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

ik heb zlf robe dj scans 250. erg leuke scans en ik raad ze jullie zeker aan! maken niet teveel lawaai en ze zijn snel en hebben ook een goede lichtopbrengst. nuja controller, wat is het budget? liever een tafel of eerder een pc sturing?
        exit night into LIGHT

Comment

• Adverbo
          • Feb 2004
          • 60

Er is al veel over de recente futurelight productie.....Raad je wel even om toch voor Robe te kiezen. Nog iets bij : neem dan wel de nieuwe clubscan 250CT. Iets duurder maar de bewegingen van de spiegel zijn ook iets rapper.
          Wat de besturing betreft moet je eerst kijken wat de bedoeling is. Een goede controller (tafel) of een pc besturing ?
          Persoonlijk heb ik ervaring met de DMX Creator PC besturing en ben er heel tevreden mee (Zowel de Basic512 als met de 512). Tegenover een classieke controller vindt ik de prijs en de mogelijkheden zeker beter. Sunlite (of de Robe Cyber Cue) kan ook als je niet te veel wilt gaan programmeren.

Comment

• Christiaan Visser
            • Apr 2004
            • 235

Bedankt voor de reacties!

Ik zoek voornamelijk een lichttafel, geen pc sturing. hij moet het doen () en niet ingewikkeld zijn, gezien er niet altijd een lichtman meegaat naar de klussen. Verder is enig eis dat er een Shape-generator in zit. verdere functies, zijn altijd welkom

Heeft iemand toevallig ook fotos/filmpjes van een robe Dj Scan 250 XT in werking?

Dank

Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• tijn
              • Oct 2003
              • 184

Ik zou ook zeker de scan van Robe adviseren. Als tafel zou je voor dat budget ook eens kunnen kijken naar de tafels van Robe (DMX Control 512/1024). Zijn niet zo duur en hebben toch een hoop functionaliteit aan boord.
              Ik heb zelf de DMX Control 1024 en die bevalt me erg goed. Je zou ook naar een Pilot 2000 van SGM kunnen kijken. Die moet je voor dat geld ook kunnen vinden.
              Is het voor drive-in werk? Dan is een bijkomend voordeel dat je zowel de tafels van Robe als die van SGM ook netjes in een 19" rack kunt plaatsen.

Dat is onze Robe. Je kunt er ook een ps/2 toetsenbord op aansluiten wat erg handig is met het programmeren.

Groeten,

Tijn

Comment

• djbirdie
                • Oct 2002
                • 509

Kijk ook eens naar de Contest SCN930/SCN950 scan. http://www.overdevest-audio.nl/go.ph...rw&hc=L&sc=LSC
                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Christiaan Visser
                  • Apr 2004
                  • 235

Die Scan's van Contest lijken verdacht veel op Scan's van Soundlab.

Om nog even duidelijk mijn vraag te stellen:

Ik zoek scan's met minimaal een 250 gasontladingslamp, roterende Gobo's en een Apparte shutter.

De tafel moet makkelijk te bedienen zijn en moet een Shape-generator in zich hebben.

Comment

• goldsound
                    • Jan 2003
                    • 429

Iedereen bedankt voor de reacties.

De keuze is gemaakt:
                    De scans worden de ROBE DJ Scan 250 XT
                    De lichttafel wordt de ROBE DMX Control 512

Nu maar wachten dat ze er zijn.
                    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Christiaan Visser
                      • Apr 2004
                      • 235

Hey Alex, gefeliciteerd met je aankoop.

Als je ze binnen hebt, zou je dan eens je bevindingen op het forum willen zetten?
                      ben er zeer benieuwd na!

( en even tussendoor, je hoeft er niet op te antwoorden maar heb je bij de aankoop van de 4 ook kortingen gekregen omdat je er gelijk 4 afnam?)

Verder nog veel speelplezier!

Comment

Working...