Ervaringen met Z300-fazer (Antari)???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Ervaringen met Z300-fazer (Antari)???

Beste forumleden, moderatoren en co,

Momenteel bezitten wij een rookmachine magnum pro 550 van Martin. Maar voor sommige feesten waar oudere mensen zijn blijkt dit niet echt ideaal te zijn. Oude mensen zagen en klagen steeds van "stank" en "ademhalingsproblemen" als ze een rookwolkJE zien. Nochtans gebruiken wij enkel en alleen de pro ZR mix van Jem-smoke. Dus aan de rookvloeistof kan het nu niet schelen hé.
    Ons vorige rookmachine was de F80-Z en daar hebben we enkel en alleen SLECHTE ervaringen mee gehad. Welke weten jullie wel .

MAAR NU DUS DE VRAAG:

Wie van jullie heeft gebruikservaringen van de Z300-fazer (hazer) van het merk Antari.
    Wat zijn de goede / slechte kanten? Enige tips?
    We willen misschien deze aankopen aangezien deze op gewone rookvloeistof werkt. Dus kunnen we in de toekomst onze Martin en deze hazer mer de pro ZR mix gebruiken. Dat komt dan in liquide ook weer voordeliger uit.
    Of is deze machine even "onbetrouwbaar" als de F80-Z zoals ... slechte pomp, slecht verwarmingselement, soms haperende temperatuursensor (thermostaat), ...

Graag uitgebreide en zinnige reacties!

Groeten
  • Basement-club
    • Mar 2005
    • 32

Eigenlijk noemt dit ding fazer omdat het helemaal geen hazer is. Deze machine werkt dus op normale rookvloeistof. Het is niet meer dan een gewone rookmachine waarin een ventilator zit ingebouwd. Hierdoor word de rook beter verspreid en lijkt de output op een fazer. Heb me laten vertellen dat dit ding 1L vloeistof per 2u verbruikt. Zou mss wel eens kunnen aangezien hij constant rookt.
    Mij lijkt het de investering niet waard. Een rookmachine aangevuld met een ventilator heeft hetzelfde effect.

greetz

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

niet kopen, kan maar x aantal seconden werken en moet dan heropwarmen, komt geen haze en geen rook uit, niets mee aan te vangen naar mijn mening
      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Basement-club

Heb me laten vertellen dat dit ding 1L vloeistof per 2u verbruikt.
        Mensen die dit met 100% zekerheid kunnen bewijzen uit hun ervaringen?
        Amaai met 1L rookvloeistof en een rookmachine doe je keiveel. Als dit dat weinig geeft en liquide "zuipt", dan hoef ik 'm ook niet hoor.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Orbis

niet kopen, kan maar x aantal seconden werken en moet dan heropwarmen, komt geen haze en geen rook uit, niets mee aan te vangen naar mijn mening
          Is deze niet voorzien van "continu warm up"? Op de site van Antari staat ook zoiets dacht ik.
          Als er geen haze en ook geen rook uitkomt, wat komt er dan uit?

We zouden een toestel van doen hebben voor onze drive-in show, waar oude mensen weinig (lees liefst geen) last van hebben zoals aangehaald in mijn openingspost.
          Het "ziet" er wel een goede machine uit, maar de schrik van Antari blijft bij ons wat tussen de oren hangen
          Is dit dan echt een "chitmachine" ?

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

het is heus geen topmachine maar werkt op zich goed. Hij is niet voor grote ruimtes geschikt.

Het is een gewone rookmachine met een interne ventilatie die zorgt dat de rook al vrij dun uit de machine komt.

VErder voor het geld een prima dingetje hoor ( 151,00 )

Comment

• wimbru
              • Sep 2003
              • 148

In feite zou elke rookmachine 3 temperatuursensoren moeten hebben:

1. Éne voor de veiligheid als de anderen falen
              2. Één om te zeggen “stook maar een beetje bij”.
              3. De laagste temperatuur-sensor moet het spuiten stoppen, want onder deze temperatuur heb je geen mooie rook meer.

Bij de goede machines gebeuren 2 en 3 door een meetdiode zodat men de reële temperatuur kan meten. De elektronica bestaat dan uit een zogenaamde vensterdiscriminator die bepaalt in welke gebieden kan geopereerd worden.

De meeste Antari-machines gebruiken maar 2 thermostaten. Het resultaat is dat ze dan meestal niet spuiten op het moment dat men ze nodig heeft omdat hij juist aan het bijwarmen is. Zeer interessant in het theater! “de technieker ligt weer te slapen!”

Een echte hazer spuit zeer fijne (gezonde natuur-)olie onder hoge druk. Bij de fazer van Antari wordt lucht gemengd met de geproduceerde rook van een normale rookvloeistof. Sommige Britse fabrikanten hadden toestellen waarbij de rookvloeistof aangelengd werd met water. De spuitmond was anders dan een normale rookmachine. Hierdoor kreeg men een hazer-effect. Het Duitse LOOK maakt ook een hazer-effect door lucht en rookvloeistof met elkaar te mengen. Deze benadert volgens mij het beste de hazer.

Echte hazers gebruiken een compressor zodat men steeds met een portie lawaai zit (tenzij men flessen onder druk gebruikt).

Comment

• Joopknoop
                • Dec 2004
                • 78

Ik zou hem niet kopen als ik jou was. De output is echt zeer klein. En verdwijnt ook weer heel snel. De verspreiding van de rook vind ik ook tegenvallen. Voor grotere zalen is hij dus verre van geschikt. Hij kan wel continu aanstaan maar dan slurpt hij inderdaad echt gigantisch veel. Veel meer als een gewone rookmachine. Zelf neem ik hem nu nooit meer mee. Gewoon een z-3000 met ventilator ervoor. Werkt veel beter en kan ook continu dunne rook uitspuiten. En voor de bejaarde hoef je het trouwens ook niet te doen. Want van deze fazer zie je gelijk dat hij rook spuit. Ooit eens in een gemiddelde kerk waar een buurt een culturele avond gaf gebruikt. (lag overigens binnen een half uurtje continu blazen een mooie laag rook.) Nadat ik hem aan had gezet in het begin was de zaal dus vol met rook. Toen kwamen er een of andere fanfare groep waarbij de rook uit moest. Stiekem toch weer aangedaan maar 2 seconden later werd er alweer geroepen dat hij uitmoest. Zaal daarna niet meer vol kunnen krijgen want had minsten een half uur continu pompen nodig. Voor het ongetrainde oog is de rook dus prima zichtbaar.

Comment

• steef
                  • Feb 2002
                  • 29

nou,nou, sommige van de reacties zijn wel erg overdreven. De eerste vraag is nu; wat verwacht je van zo`n machine ? moet hij Ahoy of het plaatselijke buurthuis voorzien van rook ? het is namelijk een geschikt apparaat voor het laatste. (ik heb er 2 in de verhuur en die bevallen prima) Wil je wat groter kom je met dit apparaat niet meer uit. Het verbruik valt best mee als je de timerfunctie gebruikt. laat je hem continu op volle toeren draaien verbruikt hij ook veel meer, maar is dat niet zo bij iedere rookmachine ? Dit is namelijk ook een rookmachine maar met een ingebouwde ventilator. Je kunt hem daarom ook niet vergelijken met een hazer.
                  in het kort; een goed apparaat voor het geld.

Comment

• Stevie
                    • Mar 2005
                    • 27

Als ik een goede raad mag geven, koop een echte hazer, daar zal je veel meer plezier aan hebben!
                    Kost idd iets meer maar dan heb je kwaliteit waar de mensen geen last van hebben.
                    Een tip waar ik heel erg tevreden van ben is de hazer van Le Maitre (Neutron XS). Compact, grote output bij heel weinig verbruik (!!) en valt goed mee in prijs...
                    Steven

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Als je een hazer zoekt moet je zo'n ding niet kopen. Omdat er rookvloeistof ingaat is je effect binnen no-time weer verdwenen. Daardoor zet je 'm wat harder om toch effect te hebben en verstook je tankjes vloeistof tegelijk. Daarbij gaan je effect een hoop vettige rommel naar binnen zuigen, dus moet je ook weer vaker gaan onderhouden.

Wil je een hazer, koop dan een hazer. Wil je een fazer, koop dan een rookmachine met losse ventilator; goedkoper en net zo doeltreffend.

Comment

• daantje
                        • Aug 2004
                        • 265

ik gebrui hem maandekijks en wat ik op merk is dat de rook zich niet goed versreid zoals eerder al gezegd. naar mijn mening kan je beter ff door "sparen" en op zoek gaan naar een betere( martin pro2000 O.I.D.)
                        succes
                        grtz daniël
                        can you feel the light [:)]

Comment

• VERVALLEN

Bestaan er goede "hazers" op gewone rookvloeistof?
                          Dus beter en gelijk dit toestel?
                          Prijsklasse van 0 --> +/- 300€

Comment

• Joost_A
                            • Apr 2005
                            • 45

Een echte mooie haze krijg je niet met opgewaardeerde rookdozen. Spaar liever even door en koop een DF50 of een Swefog. Heb ruime ervaring hiermee. Zijn echt goed en zuinig. Circa 40 uur haze met een tankje olie. Per seizoen verbruik ik maar ca. 4 liter.

Grtz.
                            Joost

Comment

• sss
                              • Dec 2004
                              • 27

Heb zelf ook zo eentje in de verhuur en ben er wel tevreden van. Moet je natuurlijk niet gaan gebruiken voor de grote jobkes, maar voor drive inn tot 300 personen ideaal. Heb 'm van 't weekende nog gebruikt op een openlucht podium van 42m² en was continue genoeg rook om effect te hebben van de zwieberlampen. En het verbruik hangt af van de gebruikte vloeistof. Met ZR mix ongeveer een 300ml per fuifavondje en ga je dan naar dat supergoedkope rode spul moet je rekenen op een litertje per avond. Denk geen slechte koop, voor het geld natuurlijk. (BTW heb 3 martin pro2000 en die blijven dus op de rek staan)

Comment

Working...