Personality files

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzie87
    • May 2005
    • 11

Personality files

Ik werk nu ongeveer 2 jaar met pearl 2000 en een maand of 2 met pear 2004. Ik heb net vernomen van een of andere kerel die ik tege kwam op productie dat je in je pers. files van alles kan wijzigen. Als voorbeeld je kleuren onder een nummer steken bv rood(164) onder focus 164 steken als je dan een fixture patch en bij het drukken op create autofocus zou die daar moeten zitten.

Mijn vraag hoe doe je dat ik heb in word al eens geken naar een pers file maar raak er toch niet echt wijs uit en zou dit wel gemakkelijker vinden om mijn shows te programeren.

Iemand uitleg of tips omtrent die autofocus en de pers file aanpassen.
    Licht is een onbegrepen fenomeen en het zal nog heel lang duren voor men er daadwerkelijk achter is wat licht is.
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

citaat:Geplaatst door Hanzie87

Mijn vraag hoe doe je dat ik heb in word al eens geken naar een pers file maar raak er toch niet echt wijs uit en zou dit wel gemakkelijker vinden om mijn shows te programeren.

Hier een stukje uit een pers.file:

citaat:
    ; Tables

; A color table for the colour wheel
    PFTABLE "Color" -1 3 4
    "Open" 1 0 0
    "Blue" 2 11 0
    "Red" 3 1F 0
    "Magenta" 4 2E 0
    "Aqua" 5 40 0
    "Yellow" 6 50 0
    "Purple" 7 5F 0
    "L.Blue" 8 71 0
    "Pink" 9 82 0
    "Steel" 10 92 0
    "Congo" 11 0 40
    "Green" 12 0 50
    Korte uitleg, gaat om pallettes voor de kleur. Kleuren worden gevormd door 2 kleurenwielen. Dit zijn parameter 3 en 4 van de spot. Worden genoemd in de eerste regel na "Color"
    Vervolgens ga je de kleuren definieren. Eerst geef je een beschrijving. Die staat tussen "". Vervolgens geef je het pallette nummer op, en dan hexadecimaal de waarden voor de twee kleurenwielen.

Als je dit aan je bestaande pers.file toevoegt zou e.e.a. moeten gaan werken. Hetzelfde kan je doen voor alle andere parameters.

Comment

• Hanzie87
      • May 2005
      • 11

citaat:Geplaatst door delighted

citaat:Geplaatst door Hanzie87

Hier een stukje uit een pers.file:

citaat:
      ; Tables

; A color table for the colour wheel
      PFTABLE "Color" -1 3 4
      "Open" 1 0 0
      "Blue" 2 11 0
      "Red" 3 1F 0
      "Magenta" 4 2E 0
      "Aqua" 5 40 0
      "Yellow" 6 50 0
      "Purple" 7 5F 0
      "L.Blue" 8 71 0
      "Pink" 9 82 0
      "Steel" 10 92 0
      "Congo" 11 0 40
      "Green" 12 0 50
      Korte uitleg, gaat om pallettes voor de kleur. Kleuren worden gevormd door 2 kleurenwielen. Dit zijn parameter 3 en 4 van de spot. Worden genoemd in de eerste regel na "Color"
      Vervolgens ga je de kleuren definieren. Eerst geef je een beschrijving. Die staat tussen "". Vervolgens geef je het pallette nummer op, en dan hexadecimaal de waarden voor de twee kleurenwielen.

Als je dit aan je bestaande pers.file toevoegt zou e.e.a. moeten gaan werken. Hetzelfde kan je doen voor alle andere parameters.
      Ik kan dit niet toevoegen aan mijn pers.file omdat het om o.a movingheads gaat met de kleuren op 1 schijf en niet op parameter 3 en 4 maar ik weet nu wel wat te doen met mijn fixtures thx.[8D]
      Licht is een onbegrepen fenomeen en het zal nog heel lang duren voor men er daadwerkelijk achter is wat licht is.

Comment

Working...