Probleem dmx bar jb systems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj djcenter
    • Jul 2003
    • 148

Probleem dmx bar jb systems

Hallo,

Sedert er eens een lamp is gesprongen van één van onze dmx barren blijft die ene par lichtjes branden, Al vanalles geprobeerd en gereset maar niets kan dat veranderen. De lamp reageert nog steeds op de dmx behalve dat ze lichtjes brandt wat erg irritant is tijdens een show Zou dit liggen aan een triac of zou ik het probleem ergens anders moeten zoeken. De voorverwarming van de lampen staan ook op nul.

mvg tom
    Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Hoi,

heb je al geprobeerd om de DMX bar eens aan te sturen met een andere controller. en als je de reset uitvoert op het moment dat je de stekker in het stopcontact steekt.

Als je de reset uitvoert, reset hij wel de andere waarden, of blijven deze als van voor de reset (zet het betreffende kanaal eens op een ander dmx kanaal) als je switch van L modus naar R modus, licht de lamp dan nog steeds op ?

Eventueel microcontroller op print laten vervangen door een verdeler ?

Kortom, doe eens een beter je best met het beschrijven van het probleem en wat je al hebt geprobeerd om het op te lossen....

Van een afstand is het nog steeds erg moeilijk te ruiken waar nu het probleem zit ....
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• lj djcenter
      • Jul 2003
      • 148

We hebben al het adres veranderd van die par, via manuele modus de bar laten werken nog steeds de lamp die lichtjes blijft branden, De preheating eens op max gezet en dan op min nog steeds lamp die lichtjes brandt, al andere controller genomen steeds hetzelfste probleem, De aansluitingen verwisselt enz. Misschien het beste de tbar retour naar beglec te sturen

mvg tom

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Je moet het adres veranderen van dat kanaal en dan een reset uitvoeren. Kijk dan vervolgens bij dat kanaal of hij weer op de fabrieksinstelling staat.

je moet prehead juist uitzetten en niet om minimaal.

Ik denk dat je bar niet kapot is, maar dat je gewoon een verkeerde instelling te pakken hebt (lukt me alleen niet zo online even uit te leggen hoe je dit kan aanpassen, en dat met 10 van die barretjes op voorraad....) Een goeie reset (want ik twijfel of je die daadwerkelijk hebt uitgevoerd !) zou de oplossing moeten zijn
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• lj djcenter
          • Jul 2003
          • 148

Ik zal zaterdag er eens naar kijken en de reactie zal in de loop van zondag volgen of het probleem is opgelost

greetz tom

Comment

• CaFo
            • Mar 2004
            • 34

Triac zal hoogstwaarschijnlijk vervangen moeten worden.

Comment

• wimbru
              • Sep 2003
              • 148

Er is een ernstige ontwerpfout in dit soort dimmers (idem voor Botex, Showtec, HQ-Power e.d): tussen de optotriac en de gate van de triac zit er een weerstand van amper 33 ohm.

De gate-stroom is dus veel te hoog.... alle triacs moeten er vroeg of laat aan ten onder...

Er is dus geen kortsluiting, overbelasting, overspanning of springende lamp nodig om die triacs kapot te krijgen.

Die Chinezen zijn *** niet hoor!

baidewee: die Chinezen maken wel de Europese markt zodanig kapot dat er niemand nog een dimmer "made in Europe" wilt kopen.
              Het gevolg is dat er geen enkele Europese fabrikant nog dimmers wilt bouwen.

Eens dat alle Europese merken er uit liggen of hun productie en ontwikkeling in China laten doen... dan zullen wij geen keuze niet meer hebben en verplicht zijn om die Chinese brol te kopen...

En dan zullen de prijzen opnieuw stijgen en zullen we even veel betalen als voor een Europees product, maar zullen we wel brol in onze handen krijgen.

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

ik denk ook aan triacproblemen.
                1 kant doorgebrand ofzo.
                mvg
                jeffrey

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

citaat:tussen de optotriac en de gate van de triac zit er een weerstand van amper 33 ohm.
                  Dit is niet mogelijk. Dat zou betekenen dat de gatestroom meer dan 6A zou bedragen: triac overleeft nog geen seconde en 6A in een 33 Ohm weerstand is toch al gauw 1188 Watt? Die weerstand is groter dan de complete dimmer!
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• wimbru
                    • Sep 2003
                    • 148

oranje / oranje / zwart = ????

Comment

• wimbru
                      • Sep 2003
                      • 148

sorry, dat zwart is donker paars.
                      Als ik meet, dan heb ik ongeveer 330 ohm

Comment