Jetix Planet Live

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Jetix Planet Live

Ik zondag thuis, dus zit een beetje vanaf de F1 heen en weer te zappen... kom je uit op Jetix Planet Live, de TMF awards voor alles wat nog geen breezers mag drinken zegmaar...
    Maar amai; zelfde hal als de TMF awards, maar wat een bar slechte show zeg. Slecht geluid, ronduit lelijke kermis lichtplaatjes, fouten bij de tv-regie. Hier is duidelijk minder geld in gegaan, met met een rig als daar nu hangt had ik wel leukere dingen kunnen verzinnen dan dit.

Ik ga niet beweren dat ik het beter kan, maar de show van TMF was toch vele malen beter; dat mag duidelijk zijn.

PS: Uiteraard is commentaar leveren makkelijk vanachter de tv, misschien dat er iemand achtergrond info heeft?

Update: geen idee waarom maar het trekt al bij Ik heb alleen geen idee wie het allemaal zijn dus weinig nut te vermelden wat wel en niet goed was
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Ik heb 'm ook ff opgezet, maar kermis+ is denk ik het juiste woord. Best een leuke set maar een beetje druk. Maar toen ik 8 was vond ik zo'n 3 kanaals niet in te stellen looplicht ook leuk en dat is daarna behoorlijk rap minder geworden, dus er is nog hoop voor de bezoekers van dit 'spektakel'.

Foxkids dingen werden meestal door Martin Rental gedaan, dus JetiX zal wel door Rentall gedaan worden en ik zie volgens mij een hoop Martin headjes in het grid hangen, dus dat zal wel het geval zijn.

(FF nog een geluidsvraagje dat niet over geluid gaat maar over design, is er tegenwoordig een Shure zender met Beta 87 kop die in zilver is uitgevoerd of is er weer zo'n tienersterretje dat zonodig moet opvallen met een zilveren microfoon? Moeten ze toch eens naar Lee Towers kijken, die had vroeger altijd een gouden mic, maar sinds hij op de Shure handzender is overgestapt heeft hij allen nog maar een gouden microkapsel, dat ziet er stukken beter uit)
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Ik ook ff gekeken. Geluid klonk inderdaad niet echt super, licht kon ook beter. Behalve bij direct wat nu op is is het goed om aan te zien, er komen veel dingen inoor die ik eerder had gezien bij de show op de opening/opendag van Purple Group. Zag er netjes uit.

Edit: in de aftiteling stond dat het licht afkomstig was van Chain bv. ik ken het niet..
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Dan zat ik er dus mooi naast met Rentall.

Maar wat betreft Chain, meer aftitelingen lezen, want ze zijn geen onbekenden in de lichtwereld en doen ontzettend veel voor televisie. http://www.chainbv.nl/
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Wysirik
          • Feb 2002
          • 97

citaat:Geplaatst door kokkie

Maar wat betreft Chain, meer aftitelingen lezen, want ze zijn geen onbekenden in de lichtwereld en doen ontzettend veel voor televisie. http://www.chainbv.nl/

Lichtontwerp was van Henkjan van Beek (www.ldd.nl)
          Setontwerp was van Gertjan Schreuder (www.sightline-prod.com)
          Operators waren:
          Jaco Alblas (www.chainbv.nl)
          Maran Persoons (www.tenfeet.nl)

Jetix, en vroeger Nickelodeon zijn altijd van die tape act klussen. Alles playback en bijna geen repetitie-tijd! Erg knap wat ze in 1 1/2 bouwdag incl. programmeren van die show hebben kunnen maken. En dat zonder Wysiwyg!

grt'n

Rik

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

citaat:Erg knap wat ze in 1 1/2 bouwdag incl. programmeren van die show hebben kunnen maken. En dat zonder Wysiwyg!
            Kijk dat is nuttige achtergrond info, dan is het inderdaad nog helemaal niet zo slecht uitgepakt.

Comment

• LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

Misschien toch niet. 7 van de 10 keer wordt er door Chain ingehuurd bij Rentall. Met name de Martin spots, convensioneel, motortakels en truss.
              ------------------------------------------------
              Without colour, there is no perception
              ------------------------------------------------
              MvG

Gerrit Schottert
              Controllux

Comment

• Wysirik
                • Feb 2002
                • 97

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

Misschien toch niet. 7 van de 10 keer wordt er door Chain ingehuurd bij Rentall. Met name de Martin spots, convensioneel, motortakels en truss.
                Bij een Sightline klus zoals DEZE, doet Frontline Rigging (http://www.frontline-rigging.nl/) de rigging.
                Zij huren vooral bij de RiggingBox (http://www.riggingbox.nl/) de benodigde rigging-hardware in.

Conventioneel! [^]

R

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Wilde zelf al een topic over dit openen... Ik kwam beneden en mijn broertje en zusje zaten dit te kijken, op mijn eigen kamer ook aangezet.

Bij (uit mijn hoofd) het eerste nummer van Di-rect was er een soort van chase van maffe rookkanonnetjes. Rook trok meteen weg. Waarmee was dit gedaan, stikstof? [?]

Bij hun laatste nummer was er een chase van vuur. Dit lijken ook geen normale pyro-patronen (want die kun je toch maar 1 maal gebruiken?), dus hoe is dat dan gedaan? []

Pyro was wel geinig gedaan. Licht was redelijk standje oorlog soms. Miste wat volgspots als tegenlicht (lijkt mij ook niet de moeite), waardoor het soms een beetje 2D leek. Jammer!

Voor een zooitje kindertjes van onder en rond de 10 jaar uiteraard wel leuk. [^]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Die rookpluimpjes zullen wel CO2 patronen geweest zijn. Een chase van vlammetjes kun je natuurlijk makkelijk maken door een paar patronen naast elkaar te plaatsen (op een centimeter verschil zie je dat op de TV toch niet) of misschien gedaan met een gasleiding? Je ziet die pyro effecten ook wel vaker op dance feesten tegenwoordig, Sensation Black van vorig jaar schoten ze toch een aantal keren aan, dus ik neem aan dat dat gewoon gaat met een tank + leidingstelsel. Waakvlammetje en je hoeft alleen het gas richting de juiste uitgang te sturen. Even iets ertussen zodat de vlam niet terug de leiding in kan schieten en je hebt er weer een effectje bij

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

die rookpluimen zijn co2 jets......
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Overigens ook verkrijgbaar in Movinghead vorm, absoluut leuk!

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Die CO2 wordt zelfds aangestuurd via DMX, er valleen dus gewoon allerlei chases mee te maken, en zo te zien hebben ze er ook een vlammen variant bij gemaakt. Best leuk om zoiets gewoon vanuit de lichttafel te kunnen programeren en hergebruiken. de CO2 komt inderdaad uit flessen.
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

• mennobroere
                            • Apr 2003
                            • 89

Wel erg gaaf vond ik die grote cirkel boven in met heel wat Vl5's eraan, maar is wel iets wat ik vaker gezien heb haha

Greetz menno

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

citaat:Geplaatst door René.D

Die CO2 wordt zelfds aangestuurd via DMX, er valleen dus gewoon allerlei chases mee te maken, en zo te zien hebben ze er ook een vlammen variant bij gemaakt. Best leuk om zoiets gewoon vanuit de lichttafel te kunnen programeren en hergebruiken. de CO2 komt inderdaad uit flessen.
                              Vlamachtige varianten van rookpluimeffecten via dmx bestuurd ?

Klinkt een beetje als sluit maar een goede levensverzekering af..
                              Denk dat voor de pyro een apart systeem van le maitre of dergelijke gebruikt werd. Met de nodige veiligheden ingebouwd.

Maar zeker weet ik het natuurlijk niet..
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...