spring v2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljmartijnw
    • Apr 2004
    • 133

spring v2

Ik moet binnenkort een klus doen en daar staat een spring V2. Heeft iemand daar ervaring mee??

Het gaat om verschillende theater/dans stukken welke in een korte tijd iets laten zien.

Dus iemand tips??
    Down Under.
  • BS
    • Feb 2005
    • 24

Spring is van TTL. Is een handig en klein tafeltje.

Als de (optionele) optie er op zit om deze tafel te gebruiken in 48 kanalen mode (mode 3 uit de setup, dacht ik), dan heb je op de bovenste wals 24 submasters en kan je op de onderste wals al je dimmers regelen. Dit lijkt me voor wat je wilt wel handig.

Anders moet je lichtstanden maken. Het is het redelijk eenvoudig om standen te programmeren en af te spelen en te wijzigen. Je kan ook op een eenvoudige manier zien op welk percentage een kanaal precies staat.

Onder de loop knop kan je altijd een stand opslaan als de 48 kanalan mode er niet op zit. Heb je in ieder geval 3 "submasters" direct bij de hand. Is wel handig om er dan een tijd aan te koppelen.

Het is uitzonderlijk hoeveel dit kleine tafeltje kan! Echt wel een theaterlichttafel! Succes.

Comment

• ljmartijnw
      • Apr 2004
      • 133

Dankje voor je reactie, wat ik me dan nog afvraag of je op de onderste wals een aantal standen kan zetten, zodat makkelijk een andere stand erin kan zetten door alleen een fader open te draaien.

Het zijn namelijk allemaal stukjes achter elkaar die ik nog nooit gezien heb, dus zou makkelijker zijn om gewoon die schuif open te knallen
      Down Under.

Comment

• Jan Kortbeek
        • Jan 2004
        • 37

Ik heb deze tafel zelf ook (de 48 kanaals versie) en ik ben er eigenlijk best wel tevreden over.

De bovenste wals zijn je submasters, daar kan je standen die je gemaakt hebt aan toewijzen. De onderste wals zijn je kanalen 1-24 of 25-48. Je kan de tafel via de userlevel ook instellen als een ouderwetse handtafel, maar ik geloof niet dat je dat wilt.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Groetjes,

Jan

PS: Je kan natuurlijk ook altijd even de handleiding downloaden op www.theater-technisch-lab.nl

Comment

• sidhe
          • Nov 2003
          • 22

Beste Martijn,

Ik heb een tourtje gedraait op deze tafel en ben redelijk tevreden over het tafeltje voor zijn prijs, functies zijn alleen af en toe wat omslachtig te bereiken.

Wat jij volgens mij wilt zijn standjes onder sub-masters invoeren, dit kan alleen op de bovenste rij faders.
          Dit doe je door met de onderste rij faders een standje te maken, vervolgens sla je deze op met de button store scene as, nu kun je kiezen hoe je je stand wil opslaan bijv. A01.
          Als je dit gedaan hebt druk je op de button assign daarna kun kun je een submaster uitkiezen bijv. sub-master 01.
          nu staat als het goed is het standje dat je net gemaakt hebt onder sub-master 01.

Let op dat dit alleen kan als je in de 48 channel mode staat (level 3) Deze software zit niet standaard op de tafel, maar is optioneel.

Mocht je verder nog vragen hebben moet je maar even een mailtje sturen of mij even toevoegen op msn.

succes, sidhe

Comment

Working...