i-color

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

i-color

heeft iemand ervaring met dit effect ?
    wat is de levensduur van de lampen ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Ik ken niet veel van de technische kant van deze lampen, maar ik heb ze eens zien hangen op een turnshow, en het effect viel nog wel mee vond ik...
    Ik denk dat het eerder handig kan zijn voor bandjes en shows die moeten uitgelicht worden.

Groeten
    En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

Hallo,

Ik gebruik ze zelf ook, zie hier bij de fotos wat het effect is http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=13811

Zijn vooral makkelijk voor horizons en decor achtige dingen uit te lichtten.
      Voor disco niet aan te raden, of je moet het echt gebruiken om de dj in het licht te zetten..
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

Ik heb eens een soortgelijke lamp gezien bij de dealer. Hij was voor mijn doel (basisbelichting amateur toneel) niet bruikbaar, omdat hij gekleurde schaduwranden veroorzaakt. (omdat de lampen naast elkaar liggen).
        Dan kun je naar mijn idee net zo goed 4 parcans met filters naast elkaar hangen, zelfde effect, maar je kunt veel meer kanten uit.

Groeten,
        Roger
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

citaat:wat is de levensduur van de lampen ?
          citaat:Lamp : 4 x R7S 500W/230V included

Dat zijn gewone huis tuin en keuken bouwlampen, kosten een paar euro bij de doe het zelf zaak.... branden omgeveer 500 uur of zo
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

De Icolor is een leuk effect om een klein podiummetje uit te belichten.

Heb er zelf ook een paar en het geeft voldoende licht en je hebt verschillende kleuren.

De controller is makkelijk en voorgeprogrammeerd op de icolor.

Voor de prijs 137,00 is het een leuke optie op een frontlicht die je kunt dimmen ( DMX balk met 4 parren bv )

Comment

• JasperT
              • May 2003
              • 100

Met de Icolor kun je door middel van de 4 lichten te combineren een breed scala aan kleuren ontwerpen. Handig als je iets wilt uitlichten omdat je met 1 lamp heel veel verschillende soorten kleuren kunt maken.
              Voor disco werk is t niks, maar om iets uit te lichten is het prima.
              Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• Q-lighting
                • Dec 2004
                • 68

ik weet niet of dit mag maar:

hoeveel van dat spprt lampen zou je nodig hebben om een klein podium te verlichten?

ik doe namenlijk vaak groep 8 musicals

Q
                i do it my way:p

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

Wat versta je onder een klein podium??
                  Down Under.

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

tja hoe groot ??? ik heb er met 2 een podium gedaan van 32 vierkante meter ( 8X4 ). Hoe meer je er zet hoe mooier het effect.

ligt eraan wat voor effect je wilt creeren.

2 stuks is bij volle gebruik toch 4kw aan licht.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Ik ik gebruik sinds 3 weken 3 IColors om een witte infinit(horizon) van 15m op 4m uit te lichten op het toneel.
                      Nu wil ik even melden dat de ondingen er compleet niet goed voor zijn.
                      Waarom?
                      1) TE kleine hoek, je moet ver van je infinit gaan, dus je krijgt schaduwen.
                      2) Te weinig lichtsterkte, komt niks uit, uit die bakken, 1000W was leuker geweest.
                      3) niet egaal, de output van de spots is niet egaal, je ziet altijd dat er met 2 apparte lampen gewerkt wordt (bijv rood en blauw aan)
                      4)(het grootste probleem) als je enkel je blauw aanzet, krijg je rond je blauwe vlak, er nog eens een rood vlak bij, afstraling van de filters of zo. ECHT NIET MOOI!!

Groetjes,
                      Dries
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Goed, allemaal bedankt !!!
                        dan worden het parren
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door beyma

citaat:wat is de levensduur van de lampen ?
                          citaat:Lamp : 4 x R7S 500W/230V included

Dat zijn gewone huis tuin en keuken bouwlampen, kosten een paar euro bij de doe het zelf zaak.... branden omgeveer 500 uur of zo
                          Maar 500 uurtjes bij jou... ben je er dan niet met uw vettige pollekes aangeweest []
                          Ik gebruik soms ook bouwlampen 500W (zelfde lampen) ... gaan al jaren mee zonder enig probleem.

WEL ... de lampen kunnen niet tegen schokken in warme toestand. Gloeidraad raakt meteen glas aan, brand in, lucht in de lamp en lamp is om zeep ...

Daarvoor ik ook opteer voor gasontladingslampen in geval van mogelijke!

Maar je, zo'n R7S halogeenlampen kosten wel niet veel geld en zijn op zeer kleine tijd vervangen. Dus dat maakt het dan weer goed denk ik!
                          De osram longlife lampen van dit type doen minstens 2000h bij normaal gebruik.

Comment

• Joopknoop
                            • Dec 2004
                            • 78

Ja, Gasontladingslampen altijd makkelijk. Vooral omdat ze zo makkelijk zijn te dimmen! Niet dus. Tuurlijk komt er veel licht uit en tuurlijk zijn ze wat schokbestendiger. Maar ze hierbij betrekken vind ik een beetje zinloos. Je krijgt dan hele dure lampen met duur armateur. Dan kan je dus net zo goed 3 andere lampen kopen. En het leuke van dit ding is nou juist dat het geen drol kost. Je kan er dus ook niet ontzettend veel van verwachten. Maar voor het geld is het best leuk.

Comment

• Q-lighting
                              • Dec 2004
                              • 68

hallo,
                              (misschien een beetje laat om nu te regeren maar)

kan je ook een kleur mixen die dicht bij de 152 ligt?

zou wel zo makkenlijk zijn voor uitlichten

MVG, Q
                              i do it my way:p

Comment

Working...