Robe wash 250 xt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skepers
    • Mar 2004
    • 36

Robe wash 250 xt

Hallo mensen,

Sinds kort hebben wij een antal robe washes in bezit. Deze worden aangestuurd met een MA scancommander. Ze werken op zich perfect, alleen als ik via de fader, of de flash button op de mengtafel de lamp aan zet zit er een vertraging in. Dus als ik de knop indruk gaat de lamp pas een halve seconde later aan.
    Speed kanaal van de cmy en dimmer staat al op snelst.
    Is dit normaal bij deze moving heads, of heb ik iets over het hoofd gezien.

Al vast bedankt voor jullie tips,

Ronald
    ...
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

ja is normaal, als de lamp aan of uit wilt zetten, moet je op een bepaald DMX kanaal een zekere tijd blijven. Dit om te voorkomen dat je de lamp afzet door een misse handeling.
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Ik denk dat je bedoeld dat je de dimmer aanzet. De dimmer is inderdaad langzaam wanneer je het dimmer kanaal gebruikt. Als je dus het intensiteit kanaal van 0 ineens op 100 zet duurt dat inderdaad wel een halve seconde. Voor dit soort dingen kun je dan ook beter het shutterkanaal gebruiken; dat is vele malen sneller omdat het niet bedoeld is voor dim-toepassingen.

Dus zoek je een snelle overgang: shutter, een mooie langzame fade: dimmer.

Wat powersound overigens aanstipt is het ontsteken van de lamp, maar dit hoef je maar een keer te doen, daarna is de lamp gewoon aan en regel je de output met dimmer/shutter.

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Ahzo, dan had ik de vraag slecht begrepen, sorry.
        PSL Bvba powered by
        Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• davehouben
          • Dec 2003
          • 92

Klopt helemaal wat Ice zegt! Wanneer je bijvoorbeeld een strobo gebruikt gaat deze wel snel doordat je dan gebruikt maakt van de shutter. Maar wanneer je inderdaad gebruikt maakt van de flashbutton dan zit er inderdaad een vertraging in. Dat kan inderdaad wel eens iri zijn wanneer we er ook wat spots bij hebben hangen, deze reageren namelijk wel gelijk.
          Het is dus gewoon eigenschap van ut headje. Niks aan te doen, gewoon creatief zijn! Verder niks mis met die Robe's toch? ...Knallen lekker!

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Probleem is niet alleen bij robe... pakt eens een; mac600, studiocolor, stagecolor of whatever; allemaal hetzelfde...

Gister een klusje met Robe 1200AT's gedaan; DA"S pas een vette spot...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

PSL Bvba powered by
              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Skepers
                • Mar 2004
                • 36

citaat:Geplaatst door davehouben

Klopt helemaal wat Ice zegt! Wanneer je bijvoorbeeld een strobo gebruikt gaat deze wel snel doordat je dan gebruikt maakt van de shutter. Maar wanneer je inderdaad gebruikt maakt van de flashbutton dan zit er inderdaad een vertraging in. Dat kan inderdaad wel eens iri zijn wanneer we er ook wat spots bij hebben hangen, deze reageren namelijk wel gelijk.
                Het is dus gewoon eigenschap van ut headje. Niks aan te doen, gewoon creatief zijn! Verder niks mis met die Robe's toch? ...Knallen lekker!
                We gebruiken ze ook tegelijk met spots daarom zat ik met dit probleem, Maar jah, als er niks an te doen is dan houd t op. Ben wel met je eens dat ze lekker knallen.
                Iig bedankt voor de reacties
                ...

Comment

• davehouben
                  • Dec 2003
                  • 92

Haha hou al helemaal op over mac's... daar doen we niet meer aan! Kwa ontwikkelingen kan Martin nog best wat leren van Robe. Die 1200 zijn bijv inderdaad super spots! Verkopen ook als een trein geloof ik. Robe is lekker bezig!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Yep...ik riep jaren geleden al dat Robe HET ging worden, gezien de prijs kwaliteit verhouding. Iedereen dacht dat ik gek was... Het tegendeel wordt momenteel keihard bewezen...Zowel op PLASA als Frankfurt een MEGA stand van Robe, en de nieuwe range spots is ECHT goed...

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Hopen dat ze dat prijsniveau hetzelfde blijven houden dan. Ik moet zeggen dat onze 250XT-tjes ook erg goed bevallen! Bijna net zo snel als onze kryptons, en geen software fouten. Leuke combinatie zo!

Comment

Working...