Aankoop nieuwe lichtstuurtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geertvangaever
    • Mar 2005
    • 10

Aankoop nieuwe lichtstuurtafel

Als technieker in een Vlaams Theater zijn wij zinnens een 10-tal bewegende sports aan te kopen (VL-1000). Daarbij moeten wij dus ook een nieuwe stuurtafel aankopen. Ondertussen hebben wij al enkele tafels de revue zien passeren (2e hands Compulite micron 4d, MA light, Chamsys q200, ...)
    Nu heb ik volgende vraag ? Welke tafel is volgens jullie het best geschikt voor theater (80% conventioneel met regelmatig alles op lijntjes en 20% bewegend) ?
    Ik denk persoonlijk aan de chamsys maar als iemand anders een ander voorstel heeft ... laat maar komen

Wij hebben momenteel een compulite photon die vrijwel door de meeste gezelschappen gekend is. 2 collega's willen in dit merk blijven voortdoen terwijl ikzelf en een andere collega eerder geneigd zijn naar de chamsys ! duscussies alom :-)
    Wie een put graaft voor een ander is een werkmens !
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

ik zou persoonlijk voor een tafel gaan die wat meer bekend is, zodat ook gasttechnici ermee weg kunnen, indien deze geen eigen tafel meehebben.

Waarom geen Hog?
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• geertvangaever
      • Mar 2005
      • 10

Chamsys is ontwikkeld door dezelfde die de HOG 2 hebben ontwikkeld volgens mij.

Comment

• stevie19762@hotmail.com
        • Mar 2005
        • 1

Mocht ik van jou zijn zou ik hen de chamsys aanraden, ben ik trouwens ook van plan om aan te schaffen!
        Reeds veel goede reakties van gehoord en volgens mij een tafel die in de toekomst nog naam zal maken!
        Steve

Comment

• Orbis
          • Feb 2004
          • 217

ja dat weet ik, zou een samenwerking zijn van (ex?) grandma mensen met die van de hog2, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het een standaard zal worden.

Als alleen de huistechnici ermee moeten werken en dat allemaal een goede tafel vinden, kopen die handel..
          sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• LLights
            • Feb 2005
            • 18

wat ik persoonlijk een mooi tafeltje zou vinden voor een theater is een JB lightning Licon 1... Werk er nu zelf regelmatig mee en is zeer overzichtelijk, vooral het maken van verschillende standen en kleurcombi's is erg makkelijk en snel te doen. Het is eigenlijk gewoon een grote uitgebreide scancommander (werkt ook ongeveer zo en ziet er bijna hetzelfde uit) de licon is alleen veel makkelijker te bedienen in combinatie met vast licht.
            zeer fijn tafeltje met zeer veel mogelijkheden voor een goede prijs..
            kortom, bijzonder mooi ding.

groeten

Leon

Comment

• Fons
              • Sep 2003
              • 67

Even een wijd verbreid misverstand rechtzetten:
              Niemand van de (ex) Flying Pig mensen, (de ontwikkelaars van de Wholehog regeltafels) heeft ook maar iets te maken met de ontwikkeling van de Chamsys!

Groet,
              fons-at-highend-dot-com

Echt leuke tafel?
              Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

Comment

• Joopknoop
                • Dec 2004
                • 78

De Licon gebruiken in een theater lijkt me niet zo'n geweldig idee. Als je 80% conventioneel hebt wil je niet alle parren in gaan stellen met jog-wheels. Dan wil je gewoon een schuif opentrekken als je een lamp aanwil. Ik werk ook met JB-Licon maar hij is toch vooral gemaakt voor bewegend licht. Conventioneel is voor deze tafel toch meer een bijzaak. Als ik een klus heb met meer parren dan bewegend licht gaat er bij nog altijd de sgm mee. Simpelweg vanwege het lekker makkelijk schuiven.

Groeten Joop

Comment

• geertvangaever
                  • Mar 2005
                  • 10

@ Fons,

Kan wel best een leuke tafel zijn maar 10 faders is net iets te weinig !

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

Een pearl ? Heb je al je parren onder schuiven...
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Kan een pearl ook stackbased werken? Anders is die voor in 't theater wat minder handig lijkt me.

BullFrog:
                      - 96 schuiven voor conventioneel (max. 10 kanalen per fader; DMX 1024)
                      - 24 schuiven voor lijntjes/chasers (submasters) op 20 pagina's = 480 submasters
                      - Stackbased cues welke met 1 knop te doorlopen zijn
                      - Mogelijkheden om 24 intelligente fixtures aan te sturen
                      - 48 preset pallets voor kleur/gobo/positie
                      - Effect generator voor ellips/quad/triangle/figure8 met rotatie / offset size etc. per fixture
                      - makkelijk in gebruik
                      - goedkoop

nadelen:
                      - alles behalve standaard in het theater
                      - misschien wat minder uitgebreid qua opties dan de duurdere consoles

Tja ik denk ik noem 'm maar even, het zal absoluut niet de eerste keus zijn van een hoop operators maar een ieder die de mogelijkheden van de serie kent tegenover het prijskaartje is in alle gevallen enthousiast. Ben tenminste nog niet anders tegengekomen, iemand die anders durft te beweren wil ik wel overtuigen.

Comment

• PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

Pearl kan met stacks werken, "theatre stack" noemt dit.
                        PSL Bvba powered by
                        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48
                        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Okee, vroeg het me slechts af... is niet echt een tafel die je vaak tegenkomt, alhoewel de consoles met al het intelligente licht van tegenwoordig wel verschuiven. De standaard vaste compulite is al lang niet meer zo blijkt.

Comment

• LLights
                            • Feb 2005
                            • 18

citaate Licon gebruiken in een theater lijkt me niet zo'n geweldig idee. Als je 80% conventioneel hebt wil je niet alle parren in gaan stellen met jog-wheels. Dan wil je gewoon een schuif opentrekken als je een lamp aanwil. Ik werk ook met JB-Licon maar hij is toch vooral gemaakt voor bewegend licht. Conventioneel is voor deze tafel toch meer een bijzaak. Als ik een klus heb met meer parren dan bewegend licht gaat er bij nog altijd de sgm mee. Simpelweg vanwege het lekker makkelijk schuiven.

Groeten Joop
                            Daar had ik eigenlijk niet over nagedacht... Maarja, ik zit ook bijna nooit in het theater... Maar je hebt wel helemaal gelijk Joop...

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

citaat:Geplaatst door PowerSound

Pearl kan met stacks werken, "theatre stack" noemt dit.
                              Helaas is nog nooit iemand gelukkig geworden van deze functie. De pearl is verre van een theatertafel. Kan deze tafel voor een hoop situaties aanraden, maar het theater valt hier zeker niet onder.

Comment

Working...