Als technieker in een Vlaams Theater zijn wij zinnens een 10-tal bewegende sports aan te kopen (VL-1000). Daarbij moeten wij dus ook een nieuwe stuurtafel aankopen. Ondertussen hebben wij al enkele tafels de revue zien passeren (2e hands Compulite micron 4d, MA light, Chamsys q200, ...)
Nu heb ik volgende vraag ? Welke tafel is volgens jullie het best geschikt voor theater (80% conventioneel met regelmatig alles op lijntjes en 20% bewegend) ?
Ik denk persoonlijk aan de chamsys maar als iemand anders een ander voorstel heeft ... laat maar komen
Wij hebben momenteel een compulite photon die vrijwel door de meeste gezelschappen gekend is. 2 collega's willen in dit merk blijven voortdoen terwijl ikzelf en een andere collega eerder geneigd zijn naar de chamsys ! duscussies alom :-)
Nu heb ik volgende vraag ? Welke tafel is volgens jullie het best geschikt voor theater (80% conventioneel met regelmatig alles op lijntjes en 20% bewegend) ?
Ik denk persoonlijk aan de chamsys maar als iemand anders een ander voorstel heeft ... laat maar komen
Wij hebben momenteel een compulite photon die vrijwel door de meeste gezelschappen gekend is. 2 collega's willen in dit merk blijven voortdoen terwijl ikzelf en een andere collega eerder geneigd zijn naar de chamsys ! duscussies alom :-)

e Licon gebruiken in een theater lijkt me niet zo'n geweldig idee. Als je 80% conventioneel hebt wil je niet alle parren in gaan stellen met jog-wheels. Dan wil je gewoon een schuif opentrekken als je een lamp aanwil. Ik werk ook met JB-Licon maar hij is toch vooral gemaakt voor bewegend licht. Conventioneel is voor deze tafel toch meer een bijzaak. Als ik een klus heb met meer parren dan bewegend licht gaat er bij nog altijd de sgm mee. Simpelweg vanwege het lekker makkelijk schuiven.
Comment