Parren blijven zwak branden.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zabazz
    • Feb 2004
    • 83

Parren blijven zwak branden.

In de disco waar ik werk heb we 2 groepen parren, als ik nu op de lichtcontroller op pause druk dan gaat 1 groep helemaal uit maar de andere groep blijft zwakjes branden en lijkt ook enigszins te flikkeren op de maat van de muziek, ook als ik looplicht of sound-to-light aanzet blijven ze zwak branden tussen de programma's. Beide par groepen zijn op een apart 19" kast aangesloten (kom ff niet op de naam) met 4 zekeringen erin.
    Hoe kan het dus dat 1 groep wel goed uit gaat en de andere niet?
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

ik denk dat de preheat van je dimmerpacks aan staat (want zo heten die dingen met zekering) en behoorlijk hoog ook nog.. deze zit er op om de lampen vast voor te gloeien. je kan de mate waarin dat gebeurt vaak instellen. kijk ff in de handleiding van je packs of bel de fabrikant welk merk is het?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• zjeten
      • Mar 2003
      • 331

is dit zo rond de 50%?
      Als het niet aan de lichttafel ligt, is er mischien een therister of een triac doorgebrand?
      nu,dit is raar dat het een hele groep zouden zijn.
      nujah,mishcien toch goed om te weten.
      mvg
      jeffrey

Comment

• zabazz
        • Feb 2004
        • 83

zal vanavond ff naar het merk kijken, er zit geen knop op om de preheat in te stellen, alleen 4 zekering houders, tenzij die instelling binnenin zit. Het zijn al vrij oude dingen dus kan idd zijn dat er iets stuk is aan de binnenkant. Ze branden niet op 50%, het is gelukkig wel iets minder. Heel soms na tig keer de dimmer pack aan en uit te zetten wil ie het wel eens goed doen, maar dat komt zelden voor. Laat morgen het merk en eventueel andere dingen die me zijn opgevallen weten. Kan hem helaas vanavond niet openschroeven aangezien de disco open gaat en we de lampen wel nodig hebben.

Comment

• tuurKE
          • Jan 2005
          • 252

Hoe worden de dimpacks aangestuurd?? 0-10V of DMX. Als het 0-10V is kan je ergens een slechte massaverbinding hebben, anders moet je eens kijken of de verbindingen met je voeding in de dimpack allemaal nog goed vast zitten.

Greetz tuur
          Maar wij hebben.......
          .......chamsys!!

Comment

• zabazz
            • Feb 2004
            • 83

Het is iig niet via dmx en de controller werkt ook niet met schuiven oid maar dan zal het wel 0-10V zijn. De dimpacks en controller zijn beide van het merk J. Collyns, dimpacks zijn de VP4000C en de controller is een Lightship Sixteen. Ik heb zo gauw nog niks via google kunnen vinden over deze apparaten. Slechte verbinding of kabeltjes los zou idd best kunnen,heb er gister even achter gekeken maar het is daar een puinhoop van kabels, dus dat zal ik maar eens gaan bekijken.

Comment

• rolanddeg
              • Nov 2004
              • 337

staan de lampen niet toevallig nog op de dimpack aan? lijkt een domme vaut, echter ik heb de tent een tijd geleden ook bijna ofgebroken omdat een set lampen niet meer uit wilde

Comment

• zabazz
                • Feb 2004
                • 83

Er valt niks in te stellen op de dimpack dus denk dat het niet aan een instelling ligt. Die packs en controller zijn volgens mij echt antiek, want er is niks te vinden over het merk J. Collyns, alleen dat het een frans bedrijf is/was. Heeft iemand wel eens van dit merk gehoort, of weet iemand door wie ze eventueel overgenomen zijn of andere info?

Comment

• boes123
                  • Aug 2001
                  • 49

collins werd vroeger gedaan door profsound te veldhoven
                  profsound bestaat niet meer maar is onder deel van output in denbosch geworden misschien kunnen zij jouw verder helpen
                  maar het klinkt inderdaad als een massa probleem van je 0 tot 10 volt aan sturing

Comment

• Martijn de Groot
                    • Mar 2005
                    • 189

Hallo Zabazz;

Op dit soort dimmers zit altijd een potentiometer om de bodem- en topspanning in te stellen, voor iedere dimmer afzonderlijk, als je technisch ben iets verder open schroeven en op de printjes kijken. De meterjes zijn voor de bodemspanning op het zicht in te stellen, liever een multimeter gebruiken, dan zie je echt dat 0 ook 0 is.
                    Succes;
                    Martijn de Groot (hoofd licht Lion King NL)
                    wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

Working...