HQ strobe 750W

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

HQ strobe 750W

vandaag de nieuwe strobe binnengehad van HQ Power.

Hij is 750W en heeft een blind funktie.

Moet toegeven dat hij goed licht geeft en de blind funktie redelijk goed werkt.

Het is ongeveer hetzelfde effect als een Martin strobe.

( heb ze vanmiddag samen getest)

HQ is 2 kanalen DMX ( 1 voor snelheid en de andere voor dimmer )

De blind funktie is niet dimbaar.

De Martin is feller ( 1500W ) en de blind funktie is hetzelfde als die van HQ.

Jammer dat de blind funktie niet continu brandt ( je ziet hem nog heel snel flitsen ) Dit is ook bij MArtin het geval.

DE HQ kost introductie prijs 89,00
    Dat is een heel verschil dan Martin.

Iemand ook ervaringen met deze strobe ??
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Tsjah, je krijgt waar je voor betaald. Misschien dat hij het op je kamer, of in een kleine drive-in-show prima doet, maar wat blijft er over tussen 60KW aan tegenlicht??
    Bovendien heeft de martin goede DMX-drivers, heeft hij zeer korte flitsen, en is de flitsduur ook instelbaar. Voor mij zijn dat essentiele dingen, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

Ik ben bang dat dit een beetje een welles-nietes praatje gaat worden, waar iedereen gaat vertellen wat hij zelf het meest geweldige apparaat vind.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Ok wat moet je verwachten voor die 89 euro, maar ik moet toegeven na die test die ik gedaan heb vanmiddag dat mijn keus toch meer valt voor die HQ :

Voor deze prijs kun je er meerdere hangen dus meer effect voor minder geld !

Hang er 4 neer zet er een chaser ofzo op en je hebt meer effect en licht dan 1 martin ...... en nog GOEDKOPER !!

Nu zal ik niet over de levensduur praten van deze lamp maar Martin is ook niet levenslang garantie ........

Strobe ziet er netjes afgewerkt uit en heeft een ventilator en is afgezekerd.

Zal als het lukt vanavond een foto'tje hierbij zetten.

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

true.

Ik heb echter wel een paar keer gehad dat showtec-strobos (1500W ofzo) nogal wat problemen hadden met iets langere DMX lijnen, en dat de apparaten verderop in de keten een minder goed signaal kregen. Maar met voldoende splitters is dat probleem natuurlijk prima af te vangen.

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Hier wat foto's van de HQ strobe :

Comment

• VERVALLEN

Mephisto,

Ik heb deze strobo op dit forum reeds al eens aangehaald. Het zijn Velleman onderdelen waaruit deze opgebouwd is.

Ik heb ook een strbo aangeschapft van dit type. De blind functie werkt idd perfekt net als bij de martin atomic.
            Ok het vermogen ligt lager, maar de felle lamp en de goede reflector maken dit dat ook weer goed.

Bij 60kW ga je geen 750W strobe hangen he pippo's
            Voor gewone fuifjes en drive in shows is deze strobo echt een aanrader. Ons koste hem wel 110€ (invoerkosten, ... btw, ...)

Ik heb hem ook opengevezen (benieuwd hoe de lamp gemonteerd zat)
            Doe je de metalen bovenplaat eraf, dan kan je het glas afnemen. Let wel ... is dik glas en weegt wel wat!
            Dan kan je de reflector of spiegel gewoon uithalen (zit los dan)
            En dan zie je de 3 draden via connectoren naar de print lopen.
            Maar wat ik me afvraag is of deze connectoren wel door de reflectoropeningen past bij vervanging van de lamp. En ook of er aan een nieuwe lamp zo'n connectortjes al aangezet zijn (zoals bij autoelektriciteit aangennepen metalen dingen)

Ik vrees dat bij een nieuwe lamp deze oude er moet afknippen om uit de reflector te halen, en nieuwe dient aan te zetten bij aankoop van een nieuwe lamp.

Iemand zei in mijn geopend topic dat de 750W lampen duurder zijn dan de 1500W lampen.
            ik heb van Velleman nieuws gekregen dat de lampen (type LAMP750ST) reeds daar op voorraad aanwezig is, dat er over gans de wereld intussen GEEN ENKELE lamp genseuveld is, en dat de lamp in Belgie te koop is voor 19€ incl. BTW.
            Dus duur kan je deze strobobuizen NIET noemen he!

Verder nog mensen met ervaringen / tips?

Nadeel vind ik dat de ventilator een "rammelend" geluid maakt. Mss een kleine fabricagefout aan die ventilator dan? Is uiteraard een componentje buiten Velleman gamma.

2 LEDS heeft de strobe ook. Rood en geel.
            Rood= status van de power
            GEEL= knippert bij juist en goed ontvangen DMX signaal (blijft in elke andere modus uit)

De zekering is een automaat (CFR elektriciteitskasten) van 16A
            Uiteraard heb ik er geen problemen mee gehad, en trekt hij lang geen 16A

Iemand een idee wat zijn trekkende stroom is bij de blind functie?

Een blindfunctie die echt blijft branden bestaat niet denk ik!!!
            De lamp kan niet blijven branden, en wordt gewoon zeer vele malen / seconde ontstoken. Dit is te zien bij de blind functie.

ik heb nog nergens en nooit een strobe zien branden zonder flikkering!
            Zelfs da dure martin NIET!

Dus .... VDP 750ST van HQ is gewoon klasse voor zijn geld!

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

DAar ga ik helemaal aan mee !!! Ik heb zelf ook een Hungar Flash maar die blijft voor het oog wel continu branden ( in feite knippert hij ook maar te snel voor het oog )

Deze is een stuk strakker kwa blind funktie en ook een stuk feller ( 32A ) op turbo en full mode

Bij mij zit er geen rammel in de ventilator ( mss een foutje bij dide van jou )

Mij kostte hij 89,00 ( introduktie prijs ) scheelt toch 21 euro.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door mephisto

DAar ga ik helemaal aan mee !!! Ik heb zelf ook een Hungar Flash maar die blijft voor het oog wel continu branden ( in feite knippert hij ook maar te snel voor het oog )

Deze is een stuk strakker kwa blind funktie en ook een stuk feller ( 32A ) op turbo en full mode

Bij mij zit er geen rammel in de ventilator ( mss een foutje bij dide van jou )

Mij kostte hij 89,00 ( introduktie prijs ) scheelt toch 21 euro.

Ja het scheelt iets, maar ik ben echt tevreden van het toestel. Maar hoe of wat het zal worden bij vervangen van de lamp ... zelfs na eens bekeken te hebben ... blijft het voor mij een vraagteken.

In ieder geval ... volgens de gebruikshandleiding te volgen denk ik niet dat ge op een goede manier de lamp zal vervangen.
                Maar ja ... zolang ze het doet is dit niet nodig uiteraard, en hopelijk gaat ze zeer lang mee.

En als ze stuk is ... dan zal ik ze "laten" vervangen denk ik.

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

Roland, weet jij hoelang je die HQ in de blinding stand kan laten?

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

Om het eerlijk te zeggen weet ik het niet. Het staat niet in de beschrijving. Wat ik heb gemerkt is het vrij lang zolang ik de blind funktie aanhield ( langer dan 2 seconden )

Ik denk daarom dat er niet een termische beveiliging opzit !

Deze strobe geeft een goed blind effect in vergelijking met de Martin. Iets minder fel maar vrijwel identiek.

Ook een enkele flits geeft de HQ goed weer.

Veel budget produkten geven bij een enkele flits te laat de flits of altijd een naflits !

Qua prijs is deze HQ zeer aan te raden om meerdere aan te schaffen zodat je meer effect en lichtopbrengst hebt voor de prijs van 1 Martin strobe.

BV 4 stuks ( 3kw ) kost 356,00 ( toch een stuk goedkoper dan 1 Martin )

Maar goed hier gaat het niet om.

Comment

• eddy56
                      • Mar 2004
                      • 102

Lijkt het zo, of kun je met de ophangbeugel de automaat kapot drukken[?], die is maar van plastic en dus kwetsbaar.

Greetz Eddy
                      Apogee, i\'m loving it!

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

nee hoor dat lijkt maar zo. De beugel gaat over de zekering heen.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Max

Roland, weet jij hoelang je die HQ in de blinding stand kan laten?
                          Hoi Max,

de strobo mag volgens de website van velleman max een 4-tal seconden blinden.
                          Hij hout het tot iets meer dan 10 sec aan.
                          Ook al stuur je 20sec de blinderfunctie continu aan ... de ingebouwde dmx software laat blinden langer dan 10 sec niet toe ter beveiliging.
                          Indien de blindfunctie uitvalt en ge zet dan de dmx op nul, en dan terug de blind functie aan ... dan gaat hij weer meteen 10 sec zonder probleem.
                          Hij is dus degelijk beveiligd tegen te lange blindfunctie.

Zoals al gezegd ... het is een aanrader!

Comment

• gunnie
                            • Dec 2004
                            • 11

ik was eerst van plan een geni 1800 te kopen maar deze lijkt me leuker voor thuis, 750W kom ik wel mee toe hier en die blind functie is wel nice EN hij is nog goedkoper

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

Kheb hem net binnen,
                              vlug opengedaan en aangesloten,
                              op het eerste zicht is hij wel stevig en mooi gebouwd.
                              Wel heb ik gemerkt dat hij al leuk warm wordt na een tijdje blind
                              ALleen vind ik de handleiding niet zo duidelijk, maar ja, er valt ook niet veel uit te leggen hé.
                              Ik had hem hier in belgië voor €93...
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...