botex T4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

botex T4

Ik heb gemerkt dat als een botex dimlat zonder stroom wordt gezet,hij dan zijn dmx kanaal verliest(terugkeert naar resp. kanaal 1,2,3,4) en ook automatisch terug gaat naar de dmx functie(als je hem eerst op stand alone zet).Kan je dat vermijden.
    In de manuel vind ik daar niets van terug.
  • tuurKE
    • Jan 2005
    • 252

Hey flurk,

ik heb dit probleem ook, maar dan alleen als ik de 4-bars gebruik op een generator en de stroom uitvalt, ik vermoed dat dit komt omdat bij een generator de spanning eerst zakt (tot onder de 180V) vooraleer hij afslaat. Als ik ze gewoon aan en uitschakel heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.

Grtjs Tuur
    Maar wij hebben.......
    .......chamsys!!

Comment

• flurk
      • May 2003
      • 409

Ik heb dit ook op gewone netspanning.Is wel een probleem bv. op een beurstand.Dan kan je elke morgen langsgaan om alles op te starten.Is ook wel leuk als de lichtbrug op 8 meter hoogte hangt.

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

Dit probleem heb ik nog nooit gehad. Als ik de T4's na een paar weken weer uit de case haal, staan deze nog altijd op de kanalen van de vorige keer.
        Wel een keer dat een T4 "bevroren" was (niet meer op DMX reageerde, maar de dimmers bleven in de stand waarin ze stonden). Toen ik de stroom van die T4 afhaalde en weer instak, was deze wel gereset (dus kanaal 1,2,3,4). Gelukking kon ik er toen vrij makkelijk bij, dus even opnieuw instellen in de pauze van de band en daar ging die weer...
        Daarna nooit meer problemen mee gehad.

Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Is dit normaal gedrag volgens de manual?
          Zoneen, check de backup-batterij (als die erin zit).

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Nee dat is niet normaal volgens de manual. Hij moet de waardes vasthouden. Die van mij deden dat overigens ook altijd keurig.

Comment

• flurk
              • May 2003
              • 409

Ik merk dat T4's die ik van een collega huur,en vrij nieuw zijn (1 maand of zo)dit ook voorhebben.In de manual staat hiervan niets vermeld.Hoelang gaat zo'n backup batterij eigenlijk mee?

Comment

• VERVALLEN

Normaal laad de backup batterij toch bij het stroom hebben he, of niet?
                Levensduur hangt af van omgevingstemperatuur, vochtigheid in de lucht, ...

Comment

• tuurKE
                  • Jan 2005
                  • 252

Dan denk ik dat er ergens een probleem is met de spanning, want als je ze op een normale manier spanningsloos maakt "onthouden" ze hun instellingen. Heb je de spanning eens nagemeten, of zitten er mss grote verbruikers op dezelfde lijn die de spanning naar beneden halen?? En bij een te lage spanning willen de e-eprommetjes in deze toestellen nogal eens vreemd doen!
                  Maar wij hebben.......
                  .......chamsys!!

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Normaal laad de backup batterij toch bij het stroom hebben he, of niet?
                    Levensduur hangt af van omgevingstemperatuur, vochtigheid in de lucht, ...
                    In een T4 zit geen oplaadbare batterij...
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• tuurKE
                      • Jan 2005
                      • 252

volgens mij zit er zelfs helemaal geen batterij in!!!
                      Maar wij hebben.......
                      .......chamsys!!

Comment

• Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

citaat:Geplaatst door axs
                        In een T4 zit geen oplaadbare batterij...
                        [/quote]

Erm oet toch iets inzitten? Mss een backupcondensator?
                        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• flurk
                          • May 2003
                          • 409

2 tuurke
                          Wat bedoel je met op een normale manier spanningloos zetten?Meestal zitten die op een verdeelkast en wordt de hoofdschakelaar afgezet(als ze niet dmx worden gestuurd dus bij beursstand-gebruik).Kan je me ook zeggen wat de minimunspanning moet zijn om ze correct te gebruiken?Bij de meeste toestellen heb je toch een bepaalde marge.

Comment

• tuurKE
                            • Jan 2005
                            • 252

citaat:Geplaatst door flurk

2 tuurke
                            Wat bedoel je met op een normale manier spanningloos zetten?
                            Hoofdschakelaar afzetten is een goeie mogelijkheid,stekker uittrekken ook, spanning moet direkt weg zijn. Volgens mijn ondervindingen moeten ze mistens 185 V hebben om nog correct te werken.
                            En dat verhaal van die batterij geloof ik niet, ik heb zelf een aantal van deze 4-bars, sommige zijn al meer dan 5 jaar oud, en nog nooit problemen mee gehad, toch niet als ze op een vaste spanningsbron hingen. Alleen met generators loopt het soms mis. Volgens mij zit er een [u]eeprom in: eletronic eresable programmeble rom</u> deze word alleen gewist als er een pebaalde stroompuls op komt en heeft dus geen batterij nodig om alles te onthouden.
                            Anders moet je eens contact opneen met highlite, die verdelen deze barren voor Nederland en Belgiƫ. zij moet je toch verder kunnen helpen.

greetz tuur
                            Maar wij hebben.......
                            .......chamsys!!

Comment

• Michel_G
                              • Dec 2003
                              • 376

Ik heb een tijdje geleden een Showtec barretje open gehad, en heb toch echt nergens een backup batterij gezien. Kan het natuurlijk verkeerd hebben.
                              Is weer terug !

Comment

Working...