Color Strobe 3000 DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Color Strobe 3000 DMX

Iemand al ervaring met deze strobe ? Of is dit weer zo'n misser als de Titan 3000 strobe van hetzelfde merk ? (behalve dan het kleuren wiel ?

http://www.licht-geluid.nl/nieuws/te...id=93&zoneid=7
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Dit lijkt mij een hele leuke stroboscoop, maar eerst wil ik meningen van andere gebruikers horen.

Comment

• VERVALLEN

Volgens mij gaat die zeer grote stromen trekken : >20A denk ik[}]

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

DJ, leuk dat je deze stroboi gevonden hebt.
        Heb inmiddels een klein beetje ervaring met deze 5 kanaals dmx stroboscoop.
        Ik stoor me alleen mateloos aan het gezever van dj-mark en lj martin....Opzouten met die reacties: als je niets te melden hebt, ga je jezelf dan niet zo ongelovelijk voor lul zetten met een reactie die echt helemaal nergens op slaat!

Excuses v oor de uitval naar deze twee newbies, maar ik hoop hier met professionals te kunnne praten over licht...niet met pubers die echt geen idee hebben waar ze over lullen!

Deze strobo is nog niet zo heel lang uit, het kleurenwiel is een leuke optie, heb de strobo aangesloten gehad op showtec scanmaster2 en op sgm 12sc, werkte zonder hinderlijke, niet bedoelde flitsen tussendoor.

Ik heb nog niet geelzen, uitgeprobeerd tot welk dms adres je deze strobo kunt instellen met zn dipswitches.

De opbrengst is bijzonder leuk te noemen, de full on functie geeft niet hetzelfde effect als een atomic in blind modus, maar benaderd het aardig.
        Stroomverbruik: de 16A automaten bleven gewoon hun werk doen.

Strobo net voor de carnaval ontmoet, dus ervaringen op de lange termijn kan ik je nog niet mee delen.

modje, wat doen we met het puberale gelyul van mensen die echt geen id hebben waar ze over praten? prullenbakje?

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Deze stroboscoop stond ook in de nieuwsbrief. Ik vraag me alleen af: Het keurenwiel zou erg bruikbaar kunnen zijn voor verschillende doeleinde, ik vraag me echter af of de kleuren ook echt zichtbaar is? zie je nou duidelijk het verschil wanneer het apparaat knippert met blauw en wanneer met geel? Zijn er ook verschillen tussen de kleuren? (dus dat je geel niet duidelijk ziet, blauw wel etc.) Verder ziet de strobo er gewoon goed uit! (ik hoop hiermee trouwens ook dat je inziet dat niet elke puber altijd nutteloos post [:I]
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• JasperT
            • May 2003
            • 100

Ik heb ook enige ervaring met de strobo (nog niet in de praktijk) en ben er erg tevreden over. Idd een flinke lichtopbrengst, ook door de verschillende kleuren heen. Je ziet zeker een verschil in de kleuren, maar de strobo heeft met een filter ervoor wel iets minder lichtopbrengst dan wanneer er geen filter voor zit.
            In de catalogus zag het kleurenwiel met de filters er in eerste instantie niet erg degelijk uit, maar in de praktijk is dit een stuk beter! Het materiaal waar die van gemaakt is, is ook erg sterk, wat hem wel een stukie zwaarder maakt.
            Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

citaat:Geplaatst door ralph

Ik stoor me alleen mateloos aan het gezever van dj-mark en lj martin....Opzouten met die reacties: als je niets te melden hebt, ga je jezelf dan niet zo ongelovelijk voor lul zetten met een reactie die echt helemaal nergens op slaat!

Excuses voor de uitval naar deze twee newbies, maar ik hoop hier met professionals te kunnnen praten over licht...niet met pubers die echt geen idee hebben waar ze over lullen!

modje, wat doen we met het puberale gelyul van mensen die echt geen id hebben waar ze over praten? prullenbakje?
              Please doe me een lol...

Dat ding is nog niet zo lang uit, en ook nog niet echt goed ontdekt door velen. Is het dan zo gek dat ik vraag naar meningen van anderen die het ding misschien wél in hun bezit hebben? Naar mijn mening niet maar schijnbaar deel jij een andere mening, wat uiteraard je goed recht is.

En daar komt bij, jij kent mij niet, hoe kun je mij dan newbie noemen? Omdat ik 17 ben en dus zoals velen nog met hifi draai? Please die tijd hebben we gehad, niet zomaar iemand een naam geven.

Goed dan maar een iets inhoudelijkere post over de strobo, discussies over het wel-niet newbie zijn kunnen we wel via mail doen.

Hoe werkt dat kleurenwiel, is dat een plaat wat voor de lamp draait oid? Zo ja, hoe snel gaat dat? Welke kleuren heb je, kan je kleuren mixen en haalt ie de 3kw ook qua opbrengst?

Comment

• gunnie
                • Dec 2004
                • 11

citaat:Geplaatst door Dj Mark
                Hoe werkt dat kleurenwiel, is dat een plaat wat voor de lamp draait oid? Zo ja, hoe snel gaat dat? Welke kleuren heb je, kan je kleuren mixen en haalt ie de 3kw ook qua opbrengst?
                is met een kleuren folie die ronddraait achter en voor de lamp door dacht ik

Comment

• djlaakie
                  • Sep 2004
                  • 130

citaat:
                  Hallo Dj Mark,

De snelheid kan je regelen van de plaat. "Het kleurenwiel, de snelheid van de strobo en de dimmerfunctie zijn allemaal volledig via DMX aan te sturen."

Het kleurenwiel is RGB. Als ik het goed zeg(schiet me er niet op neer) zijn dat Rood, Geel en Blauw.

Het mixen van kleuren?

Volgens mij gaat dat niet. Je moet het zien als een glitter bol waar een puntspotje op staat. Dan draait het RGB kleuren wiel er ook voor.(schiet me er niet op neer als ik het fout heb).

Groetjes,

DJ Laakie

Comment

• rolanddeg
                    • Nov 2004
                    • 337

klopt, hier zie je goed de plastic driehoek dat er omheen draait:

er kunnen dus geen kleuren gemixt worden...

Comment

• SpaceyDeeJ
                      • Sep 2001
                      • 876

Ralph,

ik heb hem gevonden, zij het dan op jullie website En aangezien ik van origine een Atomic liefhebber ben (oa hem heb mogen vergelijken met de Titan Power strobe....)

Was gewoon benieuwd of dit een vervanging zou kunnen zijn voor de Atomic plus scroller....

Heeft dit ding bijvoorbeeld ook een Blinder functie zoals de Atomic heeft ?

Qua vorm vin dik hem weer een beetje op een Quazar lijken... maar die is 6 kw (of vergis ik me dan.... )
                      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• movinghead
                        • Aug 2001
                        • 559

Ik zal morgen even bij ons in de oude meuk doos kijken als hij er nog tussen ligt. Want volgens mij gaat het hier om precies dezelfde strobe als die wij vorig jaar hebben vervangen door een Atomix + Scroller. Zelfde wiel, zelfde huis, zelfde kleuren. Hebben we vervangen omdat de fabrikant en leverancier niet te achterhalen waren. Had met die nooit een probleem tot hij vorig jaar gewoon ineens moe was. Toen hebben we hem vervangen.

Vind het van J&H een beetje verwarrend dat het zou gaan om een RGB strobe.
                        Volgens mij (correct me if i’m wrong) gaat het hier om een strobe met drie filters op één wiel namelijk Rood, Geel en Blauw. Het is dus OF-OF. RGB staat normaal voor red, green and blue (rood, groen, blauw) net als bij CMY (Cyan-Magenta-Yellow) spreek je dan over het mengen van kleuren. Dus meng die kleuren zoals bij een scan o.i.d. of zet ze naast elkaar zoals bij Hungaroflash

Bedoel... Hungaroflash heeft een RGB strobe.
                        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Even inhoudelijk reageren op een aantal berichten, doe het maar chronologisch
                          rene master schreef:
                          citaat:Ik vraag me alleen af: Het keurenwiel zou erg bruikbaar kunnen zijn voor verschillende doeleinde, ik vraag me echter af of de kleuren ook echt zichtbaar is? zie je nou duidelijk het verschil wanneer het apparaat knippert met blauw en wanneer met geel? Zijn er ook verschillen tussen de kleuren? (dus dat je geel niet duidelijk ziet, blauw wel etc.)
                          Kleurenwiel bestaat inderdaad zoals al door anderen werd aangegeven uit een ronddraaiend folie. Het mixen van van deze kleuren is dus niet mogelijk! In de omschrijving staat volgens mij ook niet dat er een RGB kleurenmix mogelijk is, wellicht is dat iets wat we wel zouden willen, maar het staat er echt niet

Lichtopbrengst...nog geen atomic ernaast gehad, wel leuk om even te proberen!
                          Gewicht... Deze showtec strobo is wel een fiks stuk zwaarder dan een atomic, stukkie groter ook! Wat dat betreft scoort ie minpunten i.v.m. de martin strobo!
                          Wat wat mij betreft direct weer wordt gecompenseerd met de aanschafprijs, maar zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf, eerst maar afwachten hoe het ding over een jaar werkt.

Spacey: blinderfunctie heeft ie een beetje...ik vond de blinderfunctie niet zo egaal als bij een atomic.

Op de reactie van DJ Mark ga ik verder niet in: Ik had niet gekeken hoe oud je was, maar je bevestigd je kennis en kunde enorm!

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

Colourstrobe maakt gebuikt van kleurenfolie, dit is extra gedaan daar dichro's van deze omvang niet te betalen zijn en in de verhuur gaan deze er snel aan, de lamp die erin zit is een nomale XOP15, dus 1500wat, maar met de blinder functie kom er echt een bak licht vanaf.
                            Koeling van deze strobe is erg goed en er zijn nog geen problemen met deze strobe geweest, goed apparaatje dus.

en nog steeds zijn we de martin aan het vergelijken, begin dan eerst aub bij de prijs want daar zit het verschil het meeste in!
                            Even nog snel over martin, ik heb pas 2 MX10's voor onderhoud gehad en eens naast een kwalitatief lagere Genesis 12 van showtect gezet,
                            beide een nieuwe lamp. Martin gaf beduidend minder licht dan zijn kopie, maar kost wel geduidend meer......tis maar net wat je wilt,
                            de betrouwbaarheid van beide scanners is gelijk.

mvg
                            ERC

Comment

• movinghead
                              • Aug 2001
                              • 559

citaat:Geplaatst door ralph
                              In de omschrijving staat volgens mij ook niet dat er een RGB kleurenmix mogelijk is
                              Owww, je wou zeggen dat RGB niet 99 van de 100 keer gepaart gaat met kleurenmenging? Kun je me misschien vertellen waarom er hier gebruik gemaakt is van de letters RGB? Of bedoelen ze hier echt mee... Rood, Geel en Blauw? Dat zou wel droevig zijn.
                              Als ik het over een IP-adres heb, heb ik het toch ook niet over een Interne Post adres?
                              Als ik het over een TV heb, heb ik het toch ook niet over een Toneel Voorstelling?
                              [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

Working...