Hog iPC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Hog iPC

Kwam het volgende tegen op de highend website:

HOG iPC is a small, mid-range controller which offers maximum flexibility for programmers. It is designed to use the Wholehog 3 operating system - so you get the most advanced features and functionality – but it’s also backwards compatible with the discontinued but widely-used Wholehog 2 operating system.

The "i" in its name stands for its integrated PC motherboard operating via Windows XP Embedded.

Hog iPC uses four universes of DMX output direct from the console, expandable to eight universes using USB DMX Widgets or USB DMX Super Widget. Two 12-inch high-brightness color touchscreens offer adjustable viewing angle. A backlit trackball with four configurable buttons provide cursor and position control.

Ten Playback faders feature the familiar Wholehog III playback controls (choose, go, pause & flash). Hog iPC offers an internal hard disk drive, and re-writeable CD-ROM drive; Five Universal Serial Bus ports for touch screens, external drives, printer, and Wholehog III accessories (e.g. playback wing, expansion wing, and additional USB DMX Widgets).

Ethernet connector allows communications with Hog 3 PC computers, Hog iPC, and Wholehog III console systems. Remote Focus functionality is available when networked with a computer running Hog 3 PC software.

Hog iPC is constructed of precision-machined aluminum in a familiar Hog blue style with a tough wear-resistant anodized finish.

Iemand al ervaring hiermee ? Of het beestje al es in werking gezien ?
    Ze noemen het een "small, midrange controller" maar is de prijs ook small en midrange ?
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Aangezien deze de eerste maanden nog niet op de markt te verwachten valt, zullen er nog geen gebruikers-ervaringen hier te vinden zijn.

Hele discussie over launch-datum etc is al lopende op een ander welbekend engelstalig forum.
    Daar is duidelijk gemaakt dat het nog een tijdje kan duren voordat deze console effectief op de markt wordt gebracht.

Wat de prijs betreft, deze zou zeker LAGER zijn dan een hogIII aangezien er heel wat minder mogelijkheden zijn (enkel 1.5 monitor systeem, geen mogelijkheid tot het gebruik van DSP's,... ook de ondersteuning van externe USB-touchscreens staat ter discussie)

De persoon die hier het beste wat uitleg om kan geven is Fons. We zien hem wel verschijnen hier in het topic.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Wysirik
      • Feb 2002
      • 97

citaat:Geplaatst door axs

Aangezien deze de eerste maanden nog niet op de markt te verwachten valt, zullen er nog geen gebruikers-ervaringen hier te vinden zijn.

Hele discussie over launch-datum etc is al lopende op een ander welbekend engelstalig forum.
      Daar is duidelijk gemaakt dat het nog een tijdje kan duren voordat deze console effectief op de markt wordt gebracht.

Wat de prijs betreft, deze zou zeker LAGER zijn dan een hogIII aangezien er heel wat minder mogelijkheden zijn (enkel 1.5 monitor systeem, geen mogelijkheid tot het gebruik van DSP's,... ook de ondersteuning van externe USB-touchscreens staat ter discussie)

De persoon die hier het beste wat uitleg om kan geven is Fons. We zien hem wel verschijnen hier in het topic.

Mannen,

Fons heeft de Hog iPC bij ons op het nieuwe kantoor gedropt voor BETA testing. Over de release datum blijven ze altijd in het vage (natuurlijk).
      Tafel heeft 2 video uitgangen. Bij deze tafel zitten 2 x 12" inch touchscreens. Onder de armsteun zit een CD-Rom brander en een verzonken USB poort voor je memory stick. Achterop zitten nog extra USB uitgangen en alle normale PC aansluitingen.
      Als je in de Hog iPC software zit kun je heel makkelijk schakelen tussen Hog2PC en Hog3PC.
      Hog3PC draait op BETA versie 1.4.
      Standaard zitten er 4 DMX uitgangen op en volledige SMPTE en MIDI in/uitgangen. Met een superwidget kun je op Hog3PC 4 extra lijnen aansluiten en op Hog2PC 3 extra lijnen.

grt'n

Rik

Comment

• LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

Tafel is intussen op de markt. en er zijn al cursussen gegeven bij lightco. iemand geweest wat zijn de ervaringen?????
        en de stabieliteit van de console. altijd een discussie kijk maar naar het versus topic..... hoe zit het bij deze tafel.
        hehe wat een gedoe

Comment

• martijns
          • Feb 2005
          • 120

Hooi! Ja ik ben er gisteren samen geweest met Tom (axs), Jorg (luxProDeo) en Dennis Knies (weet geen forumnaam). Ik zelf als Hog "Newbie" heb HOG3PC tot 4 keer toe kunnen laten crashen. De Hog2PC is niet gelukt om te laten crashen door mij. Ik vernam wel dat bij een andere groep deze HOG2PC ook gecrasht is. Stabiliteit van de HOG3PC software vind ik nog erg minimaal, maar er werdt verteld dat ze hier nog druk aan bezig zijn, en dat dit binnen een maand opgelost moet zijn.

Comment

• waterke
            • Aug 2003
            • 1

Wij hebben de HOG2PC gebruikt en idd deze software staat nog ni echt op punt. Is bij ons ook regelmatig gecrashd. Wel een geluk dat maar 1 keer tijdens de show zelf was en de rest bij repetities of focus werken.

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Vandaag ook even bij de Lightco vrienden geweest...Mij viel op;

- View buttons op hog3 missen, maar de touch-buttons in het scherm zijn te klein. Hierdoor zul je alles met een muisklik moeten ophalen
              - Snelheid van de commandline is beduidend sneller dan de full Hog3
              - Deze tafel kan al shows opslaan op een USB stick... (da's handig !)
              - Wings kunnen gebruikt worden op de iPC, ook de echte rockwing
              - Geen rate- en intensity wheel; SHAME !!
              - UPDATE slaat iPC bijna steeds vast, MERGE werkt wel
              - Veel bewerkingen slaan af en toe raar vast, bij opnieuw openen van de functie werkt alles weer. Een soort "bijna vastlopers"
              - Programmer view, kan over zijn nek gaan met hoop rubbish. Dit omdat Windows de rebuild van het scherm niet toestaat, terwijl de real Hog3 juist is gemaakt om deze fout toe te staan (vreemd eigenlijk... wel de belangrijkste reden van traagheid Hog3)
              - Bij opstarten zonder schermaansluiting, werkt e.e.a. niet... Lastig als 1 scherm stuk is, en je toch verder wilt met 1 !!!
              - De iPC ziet in je patch de uitgangen per 4 als DP's, terwijl de communicatie hiermee onmogelijk is. Men zal dus iets meer dedicated software moeten schrijven, om fouten/vergissingen te voorkomen.

Ik kwam bij deze dag, om er achter te komen met welke reden FPS en HighEnd in de markt zetten... Mijn idee (na uitvoerige gesprek met Chris), is dat de Hog3 niet genoeg verkoopt, en men een middle-range computer lanceert. Vreemd namelijk dat het PRACTISCH verschil bij 90% van de shows, enkel de prijs is. Verder kan het beestje practisch alles...

Jammer dat 'ie iPC heet....Dat wekt nog hoop ! (namelijk een Mac based systeem...)

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door waterke

Wij hebben de HOG2PC gebruikt en idd deze software staat nog ni echt op punt. Is bij ons ook regelmatig gecrashd. Wel een geluk dat maar 1 keer tijdens de show zelf was en de rest bij repetities of focus werken.
                ONZIN dat de software nog niet op punt staat.
                En ja, ik heb recht tot spreken

HOG2PC draait momenteel heel stabiel en crashes zijn sinds enkele maanden zo goed als verleden tijd.
                Er zitten idd nog enkele bugs in, maar die kom je maar heel erg zelden tegen en al zeker niet in 'normaal' gebruik.

Ik heb hier nu momenteel een HOG2PC systeem draaien met 2 universes, 2 playbackwings en 1 program wing incl trihead kaart met 3 touchscreens.
                Tot software build 177 waren er idd regelmatig crashes die niet zouden mogen voorvallen, maar ondertussen zijn de meeste door mij gerapporteerde bugs eruit. En ja, dat waren er heel wat.

Met de huidige sofwareversies draait HOG2PC hier stabiel. Het systeem waarop je draait maakt natuurlijk ook heel wat uit.
                Een PC met een hoop 'shit' draaien kan idd nogal eens wat problemen geven op PC-niveau maar NIET op HOGPC softwareniveau.
                Belangrijskste is dus werken op een stabiel windows systeem zonder andere shit en vooral... een deftige USB chip op je mainboard en je wings verder via een POWERED USB hub gebruiken.
                Zonder powered USB loop je gegarandeerd in de problemen!

Tot zover mijn hog2PC verhaal. Kort samengevat : er zijn nog enkele bugs, maar werk jij met 96 verschillende fixtures en het aanpassen van 78 verschillende parameters in 1 keer??? Er zijn er nog wel enkele, maar deze zijn eveneens terug te vinden op de HOG2 en zijn dus NIET hog2PC gerelateerd.

iPC:

Gisteren dus op het iPC seminair geweest.
                Een erg open discussie gehad met Chris die deel uit maakt van het softwareteam rond iPC. Ik heb ENKEL eerlijke antwoorden gekregen en dat vond ik ook meteen erg positief!

iPC staat wat de hog2 modus betreft zeker op punt. Software wordt tot nader order niet meer verder doorontwikkelt. ( wat ook voor de 'gewone' hog2 telt)
                hog3 mode is nog een ander verhaal.
                Crasht nog behoorlijk veel, maar er wordt constant aan gewerkt.
                In hog2 mode durf ik deze tafel gerust inzetten ter vervanging van een hog2. Boottijd is wel merkelijk langer, maar hij is VEEL stabieler dan de gewone hog2 aangezien je veel meer processorkracht hebt. DMXout wordt dus over 7 universes veel stabieler dan de hog2.

iPC is een aanrader in het mid-range gebeuren.
                hog3 looks met stabiele soft- en hardware en binnen een maandje of 2 zou de soft even stabiel moeten draaien als de gewone hog3.
                Hou vooral in het achterhoofd dat de software geen stripp-off is van de hog3 console soft, maar 'identiek' dezelfde maar op een XP-platform ipv Linux.

Voor degenen die geen eindloos aantal universes nodig hebben is iPC de perfecte oplossing aangezien het hog operating systeem dat identiek is aan hog2/hog3.
                Het grote verschil is nl enkel de beperking tot 7/8 universes (afhankelijk van de mode) en dus geen ondersteuning van DP's.
                Sinds vorige week ondersteunt de iPC ook 3 schermen ipv 2, wat voor mij een punt was om niet over te schakelen op iPC. Dit is nu van de baan.

Voor de geinteresseerden... hog3PC wordt gelaunched op plasa als een offline-editor.

Voor degenen die meer gebruikerservaringen willen over HOG2PC - HOG3PC - iPC, mail me ff.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:
                  - View buttons op hog3 missen, maar de touch-buttons in het scherm zijn te klein. Hierdoor zul je alles met een muisklik moeten ophalen
                  Externe buttons ontbreken idd...
                  De grootte van de buttons (over het algemeen zijn ze wel allemaal te klein voor een touchscreentoepassing) is idd een discussiepunt. Dit is al dikwijls gerapporteerd en in de nieuwere versies worden deze aangepast. (HOG3 mode!)
                  Zo staat er ook erg dikwijls verschillende malen dezelfde button op 4 windows. Door deze 1x te plaatsen (wat ben je nu met 4 printbuttons tijdens een show of zelf tijdens preproductie???) spaart men een hoop plaats die men kan gebruiken voor het vergroten van de buttons.
                  Je kan trouwens naar mijn mening ook teveel info kwijt in je buttons.
                  Maar dit is NIET iPC related, maar eveneens hetzelde op hog3.

citaat:
                  - Snelheid van de commandline is beduidend sneller dan de full Hog3
                  Idd... hardware is beduidend krachtiger. Daarmee dat dit systeem ook meteen stabieler is dan de hog2 zelf! Enkel boottijd is langer...

citaat:
                  - Deze tafel kan al shows opslaan op een USB stick... (da's handig !)
                  - Wings kunnen gebruikt worden op de iPC, ook de echte rockwing
                  Buiten DP's ondersteunt de iPC alle hog3 randapparatuur.
                  Misschien dat FP in de toekomst ook nog met ondersteuning komt voor DP's als de vraag er naar is.

citaat:
                  [?] zitten er beide op hoor...

citaat:
                  - UPDATE slaat iPC bijna steeds vast, MERGE werkt wel
                  in hog3 mode...

citaat:
                  - Veel bewerkingen slaan af en toe raar vast, bij opnieuw openen van de functie werkt alles weer. Een soort "bijna vastlopers"
                  klopt idd, maar ook weer enkel voor hog3mode

citaat:
                  Programmer view, kan over zijn nek gaan met hoop rubbish. Dit omdat Windows de rebuild van het scherm niet toestaat, terwijl de real Hog3 juist is gemaakt om deze fout toe te staan (vreemd eigenlijk... wel de belangrijkste reden van traagheid Hog3)
                  Helemaal mee eens, en dat haalde ik ook aan bij Chris.
                  Maar dat is blijkbaar een windows-verhaal...

citaat:
                  - Bij opstarten zonder schermaansluiting, werkt e.e.a. niet... Lastig als 1 scherm stuk is, en je toch verder wilt met 1 !!!
                  Klopt niet helemaal. Primair scherm moet idd steeds geconnect zijn, secundair niet. Iets wat je ook op je hog3 zal tegenkomen. Is dus geen iPC probleem, maar een probleem voor alle PC's met DVI.

[quote]citaat:
                  - De iPC ziet in je patch de uitgangen per 4 als DP's, terwijl de communicatie hiermee onmogelijk is. Men zal dus iets meer dedicated software moeten schrijven, om fouten/ve

Comment

• LJ Bert
                    • Apr 2003
                    • 270

ben zelf ook uitgenodigd door de mannen van lightco om morgen te gana testen maar kan jammer genoeg niet. wij zijn mischien van plan om er een te kopen gezien het grote prijsverschil met de hog 3. maar nu kan er ene extra 3de scherm op??, hebben ze dan een extra video output voorzien of hoe gaan ze dit doen???. kwestie hog2pc heb die van tom al een meegehad en was daar zeer tevreden van zie topic WOt (fotoforum). die is zonderte crashen stabiel gebleven. enige probleem wat ik toen had is dat doen ik live overnam om zomaar even met mijn 40 lampies pan tilt te gaan beinvloeden met de trackball mijn schermen verdwenen, dit had ik blijkbaar op een simpele manier kunnen oplossen maar dat wist ik toen niet. dus van de 2 ben ik tevreden en als ik de ipc voorlopig op de 2 versie kan laten werken en pas over een maand of 2 overschakel op de 3 denk ik (zo te lezen dat het een best goede aankoop zou zijn)
                    hehe wat een gedoe

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door LJ Bert
                      maar nu kan er ene extra 3de scherm op??, hebben ze dan een extra video output voorzien of hoe gaan ze dit doen???.
                      Blijkbaar was de iPC hardwarematig hiervoor reeds klaar.
                      Er zat nog een 'ongebruikte' DVI-uitgang op.
                      Deze is nu 'geactiveerd' waardoor je 3 schermen kan aansluiten.
                      Dit is echter pas sinds vorige week mogelijk ZONDER hardware-aanpassingen.
                      Was blijkbaar enorme vraag naar.

Net zoals het hardwarematig in principe geen enkel probleem is om een DP aan te sluiten, maar dit wordt dus softwarematig tegengehouden.
                      Is daarmee dat ik ook aanhaalde dat misschien er 'ooit' de mogelijkheid zal zijn om nog verder uit te breiden naar meer dan 8 universes (in hog3mode)

Comment

• LuxProDeo
                        • Feb 2003
                        • 245

[edit: Tom was net iets sneller ]

citaat:Geplaatst door LJ Bert

ben zelf ook uitgenodigd door de mannen van lightco om morgen te gana testen maar kan jammer genoeg niet. wij zijn mischien van plan om er een te kopen gezien het grote prijsverschil met de hog 3. maar nu kan er ene extra 3de scherm op??, hebben ze dan een extra video output voorzien of hoe gaan ze dit doen???.
                        Ons is gisteren door Chris van FPS verteld dat het sinds een maand mogelijk is om een derde scherm op de iPC aan te sluiten.
                        Naar ik me herinner (er zal vast wel iemand corrigeren als het niet zo is) is er hiervoor een extra DVI aansluiting en kan dit derde scherm zowel een 'normaal' als een touchscreen zijn.

Behalve Hog3PC voor Windows heeft men bij FPS ook nog een nieuwe versie van de DP2000 in de koker zitten. De iPC zelf kan geen contact maken met DP2000's maar via een netwerk wel met een Hog3 systeem of een Hog3PC op een laptop. Dus je kunt straks een standaard laptop gebruiken als een designers remote voor iPC of Hog3. Ook directe ArtNET output voor Hog3 zit eraan te komen, maar niet voor iPC.

LuxProDeo

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

[
                          citaat:

Uuuuh ...NEE,.... niet de dedicated wheels...you now what i meen
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

citaat:Geplaatst door AJB

[
                            citaat:

Uuuuh ...NEE,.... niet de dedicated wheels...you now what i meen

Jij wint [B)][:I]
                            Maar je weet ook dat ik er geen fan van ben nog liever een echte fader ipv een wheel voor intensity.

Comment

• badboyscrew
                              • Aug 2000
                              • 304

Maar wat moet dat grapje nou gaan kosten ?
                              groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

Working...