patch probleem met diamond II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

patch probleem met diamond II

Hoi allemaal,

ik heb een probleem met de diamond II, ik probeer te patchen, dimmers zijn geen probleem, maar zodra ik fixtures wil patchen kan ik enkel kiezen: "choose fixture from disk", normaal kan je hier toch ook vanuit de tafel toestellen terugvinden?

Als ik dan vanop de AVO site de personalities binnenhaal en op diskette zet en die erin stop leest de tafel deze disk wel maar geeft geen instrumenten aan, alsof het een lege diskette zou zijn, wat dus zeker niet het geval is.

Het ligt niet aan de diskdrive want een show inladen lukt wel...

Ook de software van 2001 erop zetten lukt niet, ik vermoed dat er momenteel een nog oudere software opstaat en die wil ik nu natuurlijk updaten maar lukt me niet, ik zet de jumper over de 2 pinnen op de map pcb, ik start op, krijg dan wel het menu waarover in de manual gesproken wordt maar het zijn niet exact die benamingen.

Heeft er mss iemand nog een manual van de sofware van 1998 (want dat is diegenen die er volgens mij nog opstaat)

hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

alvast bedankt.
    sex, drums & rock \'n\' roll
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Ff de files terug in het geheugen van de tafel inlezen.
    Hiervoor heb je de program disk nodig.

Dan ff uit het hoofd...
    Utilities, catch personality files
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Sandra
      • Dec 2004
      • 14

Even een paar hele domme of-je-steekt-de-stekker-erin vraagjes... Het zal er maar net aan liggen!

Heb je een diskette in je station zitten op het moment dat je je personalities uit je tafel wil lezen? Zo ja, dan pakt hij namelijk automatisch naar de diskette. Even de diskette eruit dus.

En als tweede... Ik neem wel aan dat je de personalities van de site eerst geunzipped hebt alvorens ze op diskette te zetten? Anders ziet de tafel het inderdaad als een lege diskette.

Ik weet het, zijn hele domme dingetjes, maar je zult er maar net overheen kijken!

Succes!

Comment

• LND
        • Jan 2004
        • 100

Kun je het menu dat je krijgt bij het updaten misschien eens beschrijven ? Het is namelijk aan te raden om toch een nieuwere versie te gebruiken dan die van 1998, of je nu problemen hebt of niet ...

Leander

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Even meer uit Pearl gedacht.
          Die had in 1998 nog geen personality's in de tafel, dat is pas sinds de september 2000 software en volgens mij waren de personality's van pearl en saphire toen niet compatible met de diamond.
          Misschien dat daar je probleem gewoon zit.
          Helaas heb ik niet de ervaring om dit met zekerheid te zeggen, met de Diamond III nog nooit problemen gehad. Hoop dat ik je er wat aan hebt.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Orbis
            • Feb 2004
            • 217

even antwoorden:
            files waren geunzipped op diskette
            diskette in of uit, allebei geprobeerd
            het menu bij updaten zat ik morgen eens noteren en hier posten, weet ik niet meer uit het hoofd.
            Natuurlijk wil ik de 2001 software installeren maar dat is nu net het probleem

het zijn personality's voor diamond II&III vanop de avo site dus dat zou moeten goed zijn.

Comment

• cornedure
              • Jul 2002
              • 230

Even de handleiding op nagekeken.

Een paar domme vragen misschien, maar:

1. Gebruik je 720k diskettes? Dit is noodzakelijk voor oude software. Controleer eens de software-versie bij (sleutel naar) SYSTEM - SERVICE. De bovenste lijn zou de software-versie moeten geven.

2. Formateer eerst je diskette in de Diamond 2 vooraleer de personalities erop te zetten. Dit kan via [DISK] - FORMAT.

3. Zorg er vooral voor dat de file per.lst op de diskette voorkomt. En indien de diskette maar 720K is, zal je die file moeten editten (via kladblok) om de onnodige entries te verwijderen.

Qua updaten van de Diamond: Opgelet! Lees vooral de release notes van de Diamond 2/3 GOED na!!

Daar staat trouwens het volgende:

1. Indien motherboard een MAP 5000A is, vergeet het maar. Onmogelijk te upgraden. Een MAP 5000C herken je aan 2x geheugen en een processor met de cijfers "68340" erop.

2. DMX processor card moet geïnstalleerd zijn. Kan je terugvinden via: SYSTEM - SERVICE - OPX DIAGNOSTICS
              Nota: als zelfs dat niet terug te vinden is, doe geen moeite.

3. Extra geheugen moet geïnstalleerd zijn: SYSTEM - MEMORY TEST. Test moet zowel standaard als extended memory terugvinden.

4. Indien de extendend memory geïnstalleerd is, kijk of het het type Mitsubishi is. Indien het geval, wederom, vergeet het maar.

Succes ermee!

Comment

• Orbis
                • Feb 2004
                • 217

ok, net nog wat testen gedaan, hier de antwoorden op cornedure:

1: ik gebruikte HD diskettes, de verkeerde dus, maar nu met DD diskettes lukt het nog niet.
                als ik system - service ga staat er op de bovenste lijn: RUN AVOS2

2: diskette geformatteerd in console, op pc personalities opgezet, ging niet.

3: moederbord is MAP 5000A, mag het dus vergeten van te updaten, ik heb de release notes nagelezen...

4: geen extra geheugen gevonden

mijn vraag nu:

er staat dus duidelijk oude software op, en ik heb nog een oude manual gevonden, het is normaal dat de console geen library heeft met deze software, maar ik zou dus wel vanop de diskette moeten kunne patchen... zou he mogelijk zijn dat de personalitie files vanop de avo site enkel bruikbaar zijn met de nieuwste software of zou dat normaal geen rol mogen spelen?

alvast bedankt allemaal.

Comment

• LND
                  • Jan 2004
                  • 100

Mocht ik van jouw zijn, ik zou het eens proberen op het forum van Avolites zelf, daar zitten ook de ontwerpers en de mensen van de helpdesk op.

Leander

Comment

Working...