Lichtplan voor talentenjacht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Nvie
    • Dec 2004
    • 155

hoef je niet veel te doen om het dit jaar beter te doen...
    2e is ook... huur dingen waar je mee om kunt gaan, anders had je het beter niet kunnen huren. (wil ik mee zeggen, huur geen dingen die totaal vreemd voor je zijn en waar je geen idee van hebt hoe het werkt of zou moeten werken)
    Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

• cyberterrorist
      • Dec 2004
      • 16

citaat:Geplaatst door Dj Nvie

hoef je niet veel te doen om het dit jaar beter te doen...
      2e is ook... huur dingen waar je mee om kunt gaan, anders had je het beter niet kunnen huren. (wil ik mee zeggen, huur geen dingen die totaal vreemd voor je zijn en waar je geen idee van hebt hoe het werkt of zou moeten werken)
      het zal de eerste keer zijn dat ik met movingheads zal werken ja, en zulke truss constructies (normaal is het een 6 meter op statief)
      maar ik krijg tijdens de opbouw en show hulp van mensen die er wel bekend mee zijn

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Ene ik ging uit van 3* 10 meter truss + schuine delen 2*5
        40m * 3,5 eurie = 140
        twee flightcases Of ander kisten/bakken =0,00
        4* statief = 60
        6* T4-bar = 112
        1* Moving head set 8 = 240
        1* sgm 12sc = 25
        4* Spartan static beam = 50
        1* Stroboscoop = 17,5

Totaal: +_ 650
        kabels gewoon bijbedingen + ander kleingoed.

Wanneer er een verhuur bedrijf is met goedkopere 250 msd scans is dit natuurlijk altijd het overwegen waard.
        Denk dat je zo toch aardig setje hebt staan.
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• daantje
          • Aug 2004
          • 265

ik vind als ik die klus zou krijgentegen) ik zou een trus op manfrotto iets over de lengte van het podium. en dan mooi doekje wat 4-bars. en dan bijvoorbeeld 2 headjes tussen de barren.
          (front)twee statiefjes met wat PC tjes of fresnels. en knallen maar, ja toch ? ik vind het ook genoeg eigenlijk voor iemand van 16 je moet je zelf ook niet overschatten.

succes daniël
          can you feel the light [:)]

Comment

• Dj Nvie
            • Dec 2004
            • 155

hoeveel mensen/publiek wordt er eigenlijk verw8?, je moet niet voor 1000 man gaan inhuren als er maar 500 komen...
            p.s. is jullie aula 6 meter hoog??
            Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

• cyberterrorist
              • Dec 2004
              • 16

er komen 300 mensen...

misschien was me plan iets TE?
              reacties zoals die van daantje zijn welkom

Comment

• gaffer
                • Nov 2004
                • 118

Waarom toch altijd koppen in willen hangen??

Vind het echt heel erg raar om te zien dat iedereen ineens met moving heads aan de slag wil.
                Waarom niet gewoon conventioneel inhangen?
                Is makkelijker te bewerken,is nog eens snel te programmeren,geen gekloot met een lastige tafel die je moet programeren voor een kopje.
                En voor dat budget is moving heads huren vaak geen optie,laat staan dat je weet hoe je het snel en makkelijk kan programeren.
                Gewooon conventioneel nemen.
                Makkelijk,fool proof en betrouwbaar.
                Echt waar kinders,moving heads,daar moet je mee om kunnen gaan wil je echt iets moois maken.

Groeten van een gefrustreerde gaffer.

Comment

• daantje
                  • Aug 2004
                  • 265

en als ik ff mag reageren op gaffer ben het niet helemaal met je eens, als je met twee headjes een mooi symmertries standje kan maken en dat van kleur laten veranderen en af en toe een beetje heen en weer te laten gaan. is dit best mooi. maar hier kunnen later in een ander topic verder over discuseren
                  grtz daniël
                  can you feel the light [:)]

Comment

• SpaceyDeeJ
                    • Sep 2001
                    • 876

Maar, dat symetry standje kun je ook prima met scans. Zeker als het alleen tegenlicht is. Scan is qua beweging ook sneller. Immers minder massa dat zich hoeft te verplaatsen....
                    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Percy
                      • Jan 2005
                      • 80

Wat ik bij ons op school uit ervaring weet, is dat we voor onze shows het ongeveer het volgende huren:

2 scans
                      1 strobo
                      1 mengpaneel, dmx gestuurd
                      1 dimmerpack
                      5 4bars (par 64) incl. multi's
                      1 Rookmachine

Zelf hebben we nog 10 lossen par56 en 4 antieke spots. Ook hebben we al genoeg hangen om alles aan op te hangen.

Hier kun je over het algemeen al veel mee doen.. Al ben ik dit jaar bezig om eens wat meer te huren. Ik wil er wat meer kleur in brengen.

Daarnaast moet je er wel aan denken dat je het meerdere dagen hebt hangen. Bij ons hangt het er meestal 11 dagen. (vrijdag komt het binnen, zaterdag bouwen, zondag technische repetitie, maandag dinsdag generale (na school) woensdag en donderdag microfoon en podium training, vrijdag en zaterdag show, zondag afbreken, maandag ophalen)

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

citaat:Geplaatst door cyberterrorist

maar heb je dan niet de kans dat het omvalt?[B)]
                        moet ik dan ipv truss onderin, statieven zetten?
                        of helpt dat evengoed niks?

alvast bedankt
                        Als ik dit lees dan denk ik: laat een verhuurfirma alles voor je plaatsen

Comment

• Joopknoop
                          • Dec 2004
                          • 78

Je hebt in ieder geval de motivatie om iets op te bouwen, nu nog het geld. In je prijsschatting ben je denk ik toch iets te optimistisch. Ik denk dat het ook een beetje te overdone is voor 300 mensen. Als je kijkt naar AJB's licht zit er waarschijnlijk het vier voudige in van wat jij rekent. Op mijn oude school zette ik gewoon 2 fourbars neer met raylights. Wat front en een rookdoos. Die meisjes en jongens die optreden vinden dat al geweldig. Zeker van die leeftijd. Wil je het toch groter aanpakken dan zou ik ook voor de front truss gaan.

6x movinghead =200
                          1x beetje lichttafel =40
                          8x meter truss =40
                          2x wind up =50
                          rookdoos =20
                          4x rek +dim =100
                          stroboscoop =15
                          trappetjes voor movingheads 4x= 20
                          Totaal =485 x 1,19 (btw) = 577,15 Kan je ook nog lekker eten tijdens het opbouwen
                          Zo krijg je een leuk plaatje. Met het hoogteverschil wat je wil, zonder gelijk weer 2 extra wind up en een extra stuk truss te huren. Suc6 ermee

x=par 0=movinghead /=stroboscoop .= moet je maar vergeten is niks

xxxx xxxx/xxxx xxxx
                          ......0.............0.....
                          0...........................0

Hoop dat het enigzins duidelijk is

Comment

• Dropsen
                            • Jan 2004
                            • 375

citaat:Geplaatst door Joopknoop

Je hebt in ieder geval de motivatie om iets op te bouwen, nu nog het geld. In je prijsschatting ben je denk ik toch iets te optimistisch. Ik denk dat het ook een beetje te overdone is voor 300 mensen. Als je kijkt naar AJB's licht zit er waarschijnlijk het vier voudige in van wat jij rekent. Op mijn oude school zette ik gewoon 2 fourbars neer met raylights. Wat front en een rookdoos. Die meisjes en jongens die optreden vinden dat al geweldig. Zeker van die leeftijd. Wil je het toch groter aanpakken dan zou ik ook voor de front truss gaan.

6x movinghead =200
                            1x beetje lichttafel =40
                            8x meter truss =40
                            2x wind up =50
                            rookdoos =20
                            4x rek +dim =100
                            stroboscoop =15
                            trappetjes voor movingheads 4x= 20
                            Totaal =485 x 1,19 (btw) = 577,15 Kan je ook nog lekker eten tijdens het opbouwen
                            Zo krijg je een leuk plaatje. Met het hoogteverschil wat je wil, zonder gelijk weer 2 extra wind up en een extra stuk truss te huren. Suc6 ermee

x=par 0=movinghead /=stroboscoop .= moet je maar vergeten is niks

xxxx xxxx/xxxx xxxx
                            ......0.............0.....
                            0...........................0

Hoop dat het enigzins duidelijk is
                            Nu heb jij het over 6x head, terwijl ik er toch echt maar 4 tel!

Ik ga volledig mee met SpaceyDeeJ. Hang ipv 8 koppen 8 scans op. Dit scheelt veel in de kosten en je creert een heel ander effect.
                            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Heey mannen,

Mijn advies; een zo leuk mogelijk gridontwerp (d.w.z. trussjes in speciale vorm, en veel hoogte/diepte verschil) en dan gewoon alles doen met een berg parren... Men neme 48K tegenlicht, en 8x 2Kw front. Het ziet er strak uit, je kunt je energie stoppen in goed richten van de parren ipv het uitzoeken van een volkomen onbekende lichttafel. Iedere gek kan die avond licht doen, en het geheel is vrijwel storingsvrij.

Ik zal je uitleggen wat er gebeurt als er door een of andere technische commissie bewegend licht wordt ingehuurd,.,..;
                              - Het Verhuurbedrijf dropt alle spullen voor de deur
                              - Je sjouwt alles naar binnen en met een beetje pech via trappen omhoog...
                              - Vervolgens zet je statieven en trussjes neer
                              - DAN gebeurt het...
                              - 8 man gaan aan de scan/mac-kisten trekken, en knopen van alles bij elkaar
                              - vervolgens licht de focus(woordspeling) enkel nog op moving light...
                              - Het aanvangsuur nadert snel, en er is nog geen par gefilterd/gesteld
                              - Vlak voor tijd werken de scans, zij het in zeer beperkte mate..
                              - Gevolg; slappe show, met hoog wannebee gehalte...

Geloof me; met parren kun je hele mooie dingen maken..Huur een paar aircraft setjes en een paar blinders; lachen !

Veel succes, en vooral plezier,

grtz. Arvid (AJB)
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

citaat:Geplaatst door cyberterrorist

zo wil ik het dus ook heeel graag hebben, ons budget is 600 euro +- dus dat zou wel moeten lukken toch?
                                Even denken.......NEE....[B)]

Dan zul je 28 macjes, en een flinke berg materiaal moeten inhuren.,. Minimaal 6 trussleggers met mega statieven over 12 mtr. breedte... Dan nog al het conventioneel...
                                Ga dan incl. crew (zonder gaat je met zo'n set niet lukken) gerust uit van € 6000,- ...
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...