Discussie over blinders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DidierB
    • May 2003
    • 337

Een beetje off topic maar nogal onnozel voor een nieuw topic: maken ze die svoboda's nog nieuw eigenlijk?

Groeten,

Beghin Didier
    Ampli bvba

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Svoboda is een produkt van ADB, en wordt volgens mij nog gewoon gemaakt.

Er zijn 2 versies:

de HT2251 (bij enkelstuks gebruik mooier)
      prijs rond de 1000 euro nieuw

de HT2500
      prijs rond de 1250 euro nieuw

Meer info op:

Trekwerk focusses on projects across the globe, providing complete theater installations. Furthermore, Trekwerk has a research and development department to

Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

citaat:Wij gebruiken deze als zgn nep-svoboda's: 8 X ACL in een 2 X 4 frame. Heel mooi als oversteek / zijlicht bij o.m. opera.
        Heb je hier toevallig ook foto's van!?

Comment

• LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

citaat:Geplaatst door par-av.nl

citaat:een svoboda is toch wel duidelijk geen audience blinder, ok, het gaat, maar het doel van een svoboda is toch een lichtzuil of muur te maken!
          Zo heeft Jozef Svoboda het ongeveer wel bedoeld ja. Als blinder stralen ze veel te smal af. Die passen meer in het rijtje van lightcurtains
          Kijk maar hieronder:

Richt ze eens horzontaal: dan krijg je dit effect:

Hier liggen er wel 2 op elkaar, vermits de grootte van de hal.
          Met zo een sunstrip kan je wel degelijk "blinden".

Greetz
          Chris
          Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• oversound
            • Dec 2003
            • 218

Sunstrips zijn dat zoals op de foto hieronder?

Gaf een beste bak licht die dingen toen ik er voor stond afgelopen zomer. Dit was trouwens op defqon 1 2004

Emiel
            Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Sunstrips, striplights, het komt op hetzelfde neer. Ook die heb je weer in allerlei merken / uitvoeringen / prijsklassen; maar wat je daar laat zien is inderdaad wat ermee bedoeld wordt. Je ziet ze wel vaker aan de zijkant van catwalks liggen om daar toch nog wat licht te krijgen zonder dat je een enorme bak aan armaturen omhoog moet trekken. Ik zag ze op de vorige theaterbeurs ook in buigbare vorm, een soort rupsband... of dat toekomst heeft vraag ik me af, maar wie weet.

Comment

• LuxProDeo
                • Feb 2003
                • 245

Voordat dit een soort lounge topic wordt over slangen, buizen en rupsen, ter illustratie:

Dit is een TSB Sunstring.

20 MR16 lampjes van 50 W / 12 V.

De 20 modules met 1 lampje elk kun je draaien ten opzichte van elkaar.
                En je kunt meerdere van deze dingen aan elkaar koppelen.

LuxProDeo

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Precies die inderdaad, thanx LuxProDeo!

Comment

• lightman in wonderland
                    • Jan 2005
                    • 7

Niet om het een of ander, maar de uitvinder was Jan Swoboda en de originele Swoboda-bakken hangen sinds 1961 of was het nou 1964? in het Wielski-Theater in Warschau, Polen. De originele bakken zijn gemaakt met 6volt autolampen van Poolse kwaliteit van voor de omwenteling... Ze geven een veel mooier en zachter licht dan de huidige fabriekstypes. Ik weet dit, omdat ze me dit in het Wielski-Theater apetrots lieten zien en de geschiedenis erbij vertelden. E.a. natuurlijk met behulp van een tolk. We waren daar 1997 op klus met een grote opera, tezamen met de bekende Belgische LD Michiel Milbou.
                    \"I can admire the pope, I can admire anyone who can tour for 20 years without ever releasing an album\"

Rita Rutner

Comment

• lightman in wonderland
                      • Jan 2005
                      • 7

SORRY!!! Ik zat er dus volkomen naast [V] Het is wel degelijk Josef Svoboda, die de Svoboda armatuur uitvond [)] Zie ook de volgende link; < http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/1930636.stm > Overigens hangen de originele svoboda's dus in het Teatrwielki in warschau, Polen < http://www.teatrwielki.pl/ > Nou jah, een mens kan zich vergissen, dus een lichtboer zeker
                      \"I can admire the pope, I can admire anyone who can tour for 20 years without ever releasing an album\"

Rita Rutner

Comment

• lightman in wonderland
                        • Jan 2005
                        • 7

En nog even de pagina van Michiel Milbou ter completering; < http://www.milbou.be/requiem.htm >

Rita Rutner

Comment

• maarten
                          • Jan 2002
                          • 268

over blinders.. ik zag een tijdje geleden een stuk van een show van pink floyd met daar op de voorand van die blinders die konden bewegen omhoog en omlaag weet iemand wat dat voor dingen zijn/ waren ???

Comment

• Pieter Huijgen
                            • Sep 2003
                            • 766

citaat:Geplaatst door maarten

over blinders.. ik zag een tijdje geleden een stuk van een show van pink floyd met daar op de voorand van die blinders die konden bewegen omhoog en omlaag weet iemand wat dat voor dingen zijn/ waren ???
                            Lightcurtains :-) Of krijg je dan spontaan rillingen bij het uitspreken van dat woord?
                            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

Working...