zaallicht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MisturMe
    • Dec 2004
    • 34

zaallicht

hey,

ik gebruik altijd voor zaallicht gewoon een paar horizonbakjes, maar nou zijn die in gebruik, dus weet ik eigelijk niet wat ik moet gebruiken om de stoeltjes een beetje netjes en met goede uitstraling te belichten [:I]

tips???
    \"Do you read the newspaper?\"
    - \"Well, i used to, but the news kept changing.\"
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Dat hangt natuurlijk compleet af van de zaal... Je kunt sfeervol belichten met allemaal aircraft setjes, maar simpele parren of bouwlampen kunnen ook... Filtertje ervoor en kloar... Maar de vraag is; moet alles EGAAL uitgelicht worden, en zo ja waarom ?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MisturMe
      • Dec 2004
      • 34

er kunnen 200 mensen in de zaal, en het moet worden belicht voor het in- en uitlopen van de bezoekers.
      Dat ze niet struikelen over de leuningen enzo...
      \"Do you read the newspaper?\"
      - \"Well, i used to, but the news kept changing.\"

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

ik denk dat bouwlampjes wel voldoen...

Tenzij het een hele sjieke gelegenheid is, dan kun je mss beter een paar stage blinders ophangen.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Parren werken ook, het hoeft nooit egaal te zijn voor inloop, er is genoeg strooilicht om mensen het stoelnummertje te kunnen laten lezen... Waar je voor kiest hangt samen met de sfeer die je wilt creeren.... Misschien wil je mensen wel laten binnenkomen in een mortuarium (eens gedaan bij een voorstelling). Dan maak je dus een koude ongezellige zaal... Wil je een "rock&roll" entree, doe je bv iets met acl-setjes...

Wat jij wilt...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

ik denk dat bouwlampjes wel voldoen...

Tenzij het een hele sjieke gelegenheid is, dan kun je mss beter een paar stage blinders ophangen.
            Wat is er sjiek aan zaallicht met stage blinders??? [xx(]

Al zouden dat de laatste lampen op de wereld zijn, dan zou ik ze nog niet gebruiken voor een zaallichtje. Komt echt een bak ongezellig licht uit.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

gewoon een paar kleine bouwlampjes (150 watt) bij gamma/karwei ofzo kopen, eventueel op een vloersteun plaatsen
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• djprofighter
                • Aug 2004
                • 19

ik zou gewoon net zo als hier genoemt is een paar parren of bouwlampen gebruiken , hang er een paar goede filters voor en klaar is kees, maar let op gebruik de goede kleurencombinaties om toch de juiste sfeer te creeren
                een Dj is pas een DJ als hij Enschedees is:P

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Paar Fresnell's, sixbarren, profielen met brake up gobo's, wat kan er eigenlijk niet? Ik heb ook nog geen bewegend licht gehoord hier. Is maar net wat voor feest het is.

Nog wel een ding over de gamma bouwlampen (of praxis, formido, karwei enz.) Let er wel op dat er veiligheidsglas in zit, das lang niet altijd het geval met die goedkope troep.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

citaat:Nog wel een ding over de gamma bouwlampen (of praxis, formido, karwei enz.) Let er wel op dat er veiligheidsglas in zit, das lang niet altijd het geval met die goedkope troep

Er zit meestal wel veiligheidsglas in, maar geen schakelaar die de lamp uitschakelt bij breuk van het glas: is m.i. toch wel een vereiste als je dit soort lampjes in theater toepast.
                    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• SjoerdOptLand
                      • Jul 2003
                      • 261

Misschien ten overvloede, maar als je een wit plafond hebt (aula ofzo) dan kun je met weinig bouwlampjes toe door ze op het plafond te richten (diffuse reflectie).

Groetjes,
                      Sjoerd

Comment

• Martin Hoogeind
                        • Sep 2003
                        • 60

Maakt niet zo heel veel uit wat je gebruikt. BELANGRIJKE TIP:

Hang zaallicht nooit als tegenlicht. Dit is vreselijk irritant voor mensen die een bril dragen!

Comment

• Lighting
                          • Sep 2004
                          • 209

citaat:Geplaatst door Martin Hoogeind

Maakt niet zo heel veel uit wat je gebruikt. BELANGRIJKE TIP:

Hang zaallicht nooit als tegenlicht. Dit is vreselijk irritant voor mensen die een bril dragen!
                          geloof dat dit niet alleen van toepassing is op mensen met een bril als je en zaal binnenkomt en een 1kw lamp schijnt je recht in je gezicht lijkt me dit zoizo irritant ook zonder bril
                          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Sandra
                            • Dec 2004
                            • 14

Hey MisturMe!

Waarschijnlijk heb je je zaal al uitgelicht inmiddels... Wilde je toch even vertellen hoe ik het meestal deed.
                            Op de lokatie waar ik werkte hingen 9 van de 10 keer parren boven de zaal. Deze filterde ik altijd met L147 en L058, ziet er erg chique uit en door dat L147 behoudt iedereen toch een beetje zijn normale huidskleur (ipv dat er allemaal smurfen en hulkjes ronlopen! ). Als ik toch een warmere uitstraling wilde filterde ik alles L147 met L105. Ook erg mooi. Wel fijn is als je de verschillende kleuren onafhankelijk van elkaar kunt dimmen, zodat je niet een overwegend paarse (L058) of oranje (L105) zaal krijgt.

Een andere manier is om inderdaad "gewone" bouwlampen te gebruiken (zolang ze aan alle geldende normen voldoen dan) en die in 1 kleur te filteren, en er dan een aantal profielen met break-up gobo doorheen te laten prikken. Ook errug chique! Daarnaast komen bouwlampen het dichtst in de buurt van jouw horizonbakjes denk ik.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes,

San.

Comment

Working...