Extensions, downriggers etc.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Extensions, downriggers etc.

Ik ben wel geinteresseerd geraakt in deze dingen (heb de juiste benaming nog niet kunnen achterhalen), maar wie weet welke merken ze verkopen en waar ze dan te koop zijn? Mede omdat ik de naam niet precies weet is het lastig zoeken

Even voor de duidelijkheid: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=12825 die gevalletjes waar de macs op dit feestje aan hangen!
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

Er zijn al 100 en 1 alternatieven bedacht op dit systeem, allemaal zelfbouw ed.
    De originele komen van bijvoorbeeld Doughty en Manfrotto.

Hier een versie van Doughty.

Comment

• Harmen
      • Sep 2003
      • 379

citaat:Geplaatst door (iCe)

heb de juiste benaming nog niet kunnen achterhalen
      drop arms?

Comment

• DidierB
        • May 2003
        • 337

Papegaaienstok? Of hebben jullie het hier over iets anders?

Lekker zelf lassen, doen wij ook.

Groeten,

Beghin Didier
        Ampli bvba

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Didier, kan dat 100% veilig? En zo ja; kun je me dan uitleggen wat voor materialen je hiervoor gebruikt? Ik heb ze hier in de buurt wel eens gezien van 2 kokerprofielen (vierkent met ronde hoeken dus) die in elkaar schoven; aantal gaten erin en dan een (truss-?)pen erdoor. Die waren wel een aardig stuk lomper dan de dingen die ik hier op het plaatje zie.

Comment

• Lighting
            • Sep 2004
            • 209

iemand al aan het verhaal :Outrigger???? gedacht
            LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• badboyscrew
              • Aug 2000
              • 304

Tja wij noemen het extensie's maar ken er wel 10 benamingen voor.

Wij hebben ze zelf bedacht en daarna door prolyte laten fabriceren zodat we overal dezelfde koppelingen op hebben.

groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

@Lighting; wat bedoel je?
                @badboyscrew; Heb je een fotootje als voorbeeld?

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

citaat:Lekker zelf lassen, doen wij ook.
                  Worden deze dan ook gekeurd? Ik weet niet hoe het in belgie zit, maar hier in ons kikkerlandje moetten hijs e klimmaterialen(en nog ongeveer 1000 andere dingen) worden getest en gekeurd.

Als je zelf mooie bakwerken gaat fabriceren, (en ik zeg helemaal niet dat je dat niet zou kunnen) dan hoort dit gekeurd te worden en op een trekbank getest. laten jullie dit ook doen?
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• badboyscrew
                    • Aug 2000
                    • 304

Deze kan je ondermekaar koppelen om zo een trap met lampen te krijgen.
                    Dan hebben we oo nog t extensie's om een macje lager tehangen maar daar heb ik zo snel geen foto van.

groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

Martin noemt ze drop arms, ik meen dat een outrigger iets heel anders is.. [B)]

Comment

• DidierB
                        • May 2003
                        • 337

Materiaal, euh staal? Meer weet ik er niet echt van, ben de lasser niet. Ik weet dat ze behoorlijk zwaar wegen, dus niet echt dunwandig. Bovenaan een ADB A25 haak gelast en uiteraard een oog met safety (en dit bovenaan bij de haak, in het midden bij de extentie en onderaan een oog voor de safety van het toestel). Hier zie je er een paar van op afstand:

Op de middenste foto zie je zelfs vaag op de 3e van links de safety op het extentie-stuk.

Ze zijn (in tegenstelling tot alle fabrieks-uit rigging stuff, wees daar maar zeker van) niet gekeurd (laat het boegeroep maar komen), en dit zal eerder regel dan uitzondering zijn bij de meesten... Je kan namelijk niets laten keuren zonder CE conformiteitsverklaring, en dit bekom je ook niet zomaar + is niet rendabel tenzij je de dingen grootschalig gaat verkopen. En daar zijn ze nog net niet aantrekkelijk genoeg voor ontworpen. Het spreekt voor zich dat we niets gaan produceren waar we zelf onze twijfels over hebben, en onze ervaringen qua eigen fabrikaat (tot podiumstructuur toe) hebben zichzelf tot nog toe altijd bewezen qua veiligheid.

Ze zijn wel al vaak genoeg goedgekeurd geweest (nog nooit afgekeurd) in totaalkeuringen op job. Zegt toch ook al wel iets.

Groeten,

Beghin Didier
                        Ampli bvba

Comment

Working...