DMX Doorlussen (forum doorgelezen)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjraar
    • Jan 2005
    • 4

DMX Doorlussen (forum doorgelezen)

Ik ben een kastje aan het maken met allemaal dmx aansluitingen.
    Heb alles mooi doorgelust een kabeltje gaat naar een multi toe en gaat de truss in voor de parren, ik hoef in het kasje maar een ander aparaat in te steken en mijn dmx valt weg.

Kan iemand mij helpen?
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Heb je je lijn gewoon zitten opdelen? Dat is namelijk niet de bedoeling. Kun je beter een galvanisch gescheiden DMX splitter kopen.

Comment

• Bigfoot
      • Nov 2002
      • 151

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...dmx,doorlussen
      http://www.licht-geluid.nl/forum/top...dmx,doorlussen

als je dit leest wordt je veel wijzer...
      Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Kastje aan het maken met allemaal DMX aansluitingen... Ben ik nou niet bepaald verder mee, maar dmx die wegvalt bij inprikken van kabel lijkt me gewoon ergens een van je kabels/ doorlusknutselwerkjes die ergens kortgesloten liggen.
        --- watt ever you want ---

Comment

• sjraar
          • Jan 2005
          • 4

Ja dat zoou je wel zeggen ja maar heb alles na gemeten maar hij valt uit als ik er iets bij prik

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Als je nou eens uitlegt wat je aan het doen bent, dan kunnen we je misschien ook nog helpen.

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Het lijkt erop dat je een ster-vormig netwerk maakt, en dat mag niet.
              Je hebt het zó werken: tafel > kastje > één DMX apparaat, werkt goed en dan een tweede apparaat vanaf je kastje van DMX voorzien en dan werkt het niet meer? Dat klopt dus.
              Zoals "iedereen" zou moeten weten moet je een DMX lijn aan het begin en het eind afsluiten met een terminator van 100 Ohm, jij hebt niet één, maar meer einden, en dat kan nu eenmaal niet. Een DMX lijn is één lange kabel, de aftakkingen naar elke ontvanger moeten kort zijn, b.v. max 10 cm.
              Daarom gaan we bij elk apparaat in en weer uit, en niet met een kastje met een eigen kabel naar elk apparaat.
              Wellicht heb je dit gezien bij anderen, maar dan is dat kastje een actieve splitter, een apparaat dus dat van één signaal er meer maakt, die stekers zitten niet aanelkaar doorgesoldeerd.
              Ik kan alleen maar hopen dat ik je verhaal goed begrepen heb, anders wordt het nog verwarrender voor je vrees ik???

Comment

• Lightjockey_richie
                • Sep 2004
                • 119

Idd...zoiets heet t splitten van DMX...je verzwakt het signaal eigl...dus dan je kun je t wel vergeten..alhoewel k laatst 2 Strand Dimmers had...waar t wel bij moest anders deden ze het niet als ze aan elkaar koppelde (dus tafel-dimmer1 input>>output naar dimmer2)
                Hiervoor hebben ze DMXsplitters uitgevonden, je kunt ze bij martin bestellen maar ook Skytronic heeft ze wel(ja..die werken ook goed, zelf getest). Dus dat kastje kun je rustig slopen...want je kunt er vrijwel niks mee...ja..je dmx verliezen

let there be light
                We Love Crown With GAE

Comment

• ljmartijnw
                  • Apr 2004
                  • 133

Het is niet verstandig om dmx zomaar door te lussen door ze aan elkaar te solderen. Dit geeft gewoon te veel verlies. Tenzij je natuurlijk het signaal kan versterken, maar dan kan je beter een splitter kopen.
                  Down Under.

Comment

• Bastisito
                    • Sep 2004
                    • 185

Even buiten beschouwing gelaten dat sommige budget DMX effecten de DMX-out gewoon keihard doorgelust zit op de DMX-in en het signaal gewoon 'afgetapt' word.
                    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• sjraar
                      • Jan 2005
                      • 4

Bedankt ik zal er nog even naar toe kijken wat ik het bes kan doen maar bij het bedrijf waar ik werk hebbe we ut ook zonder splitter en daar werkt het ook eens even kijken als ik zo kan zien hoe die het gedaan hebben mocht het bij mij dan ook werken dan zien jullie het wel

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

citaat:Geplaatst door Bastisito

Even buiten beschouwing gelaten dat sommige budget DMX effecten de DMX-out gewoon keihard doorgelust zit op de DMX-in en het signaal gewoon 'afgetapt' word.
                        Da's helemaal geen ramp, ook duurdere merken doen dat, de lengte van dat stukje draad is nog geen 10 cm, daar krijg je geen hinderlijke storingen van. Keihard een DMX-lus in tweeen splitten echter wel.
                        Als je een beetje handig bent bouw je zo zelf een (actieve) DMX-splitter, voor minder dan 60 euro ben je dan ook klaar.
                        U x I = Boem.

Comment

• Bastisito
                          • Sep 2004
                          • 185

Punt voor jou Dave.

Even mierenneuken: Maar het is niet volgens de USITT standaard [:P]
                          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

Working...