dmx project

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markie
    • Oct 2004
    • 7

dmx project

Weer een vraagje naar een goed werkend en makkelijk programma voor aansturing van pc dmx 512 zender via de com poort.

Ik zit nu op de mts elektrotechiek en heb als afstudeer project een dmx zender gebouwd en een 6 kanaals dimmer.

Deze dimmer en zender heb ik de printplaten zelf geEts (1 printplaat de zender 1 de ontvager 6 dimmers en een printplaat voor de voeding, na grote verbazing doen ze het ook nog, heb nu een programma gedouwnloud maar wil toch een iets uitgebreider programma hebben want dit is een demo van 30 sec. heb het nodig voor een presentatie te houden op school en natuurlijk erna voor thuis.
    Geef me maar gewoon een link wat heb niet veel verstand van die programma's maar kom er dan wel uit

Zijn er nog geinteresseerde voor wat fotos of een deel van het verslag dan kan ik deze natuurlijk geven.

Tip: zelf bouw zender alleen maken als je echt veel tijd hebt want er komt echt heel wat bij kijken had ik zelf nooit durven voorstellen

hartelijk bedankt ik weet dat er al heel vaak op het forum gevraagd is naar programma's maar kan echt niks goeds vinden, het moet een programma zijn op de com poort dus niet usb!
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Moet je eens zoeken op het Manolator project. Dat is goedkope interface met software om aan een Com of LTP poort te hangen, werkt op basis van Pic.
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

Ga eens naar www.elektuur.nl en zoek eens op DMX.

Zijn hier meerdere projecten geweest voor het maken van DMX-sturingen via de PC, wellicht heb je er wat aan.

Comment

• VERVALLEN

Ook de zoekfunctie help al uitgebreid hoor!

Comment

• Jurrie
          • Nov 2002
          • 402

ArtNet DMX RDM Node Interface LED Pixel Controller Player USB Wireless Dimmer Stepper Merger Splitter Audio Mux Demux Relais Servo DALI 0-10V

DMX4U delivers smart DMX RDM and Artnet modules and boards

Hier staan linkjes naar software... (freeware!)

Comment

Working...