GE DYR lamp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

GE DYR lamp

Hallo,

Ik heb van een kennis 2 GE DYR 220V/650W lampen gekregen. Deze zijn met GY9.5 voet. Waarvoor worden deze gebruikt?

Ze passen alleszinds in de Raylight sockets. Wat ik wel zie is dat deze maar een levensduur hebben van 50h.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • VERVALLEN

Ik zou zeggen overal waar ze zonder problemen in past zonder knoeien ... gebruik er erin. Tenzij je wattage (650W) je maximus waarde van je toestel overschrijdt. Dan mag je dit niet doen (oververhitting / brand / vlammen / vuurwerk / smeltende draden / kortsluiting / nog meer vonken / nog meer rook en vlam / ...

rest v/h verhaal verzin je maar

Ik denk dat dit ze zogenaamde "blinder" lampen zijn. In ieder geval 50h branduur wil niet veel zeggen.
    Ik heb hier een par 36 puntspotje dat al 7j oud is en dat veel brand. Dit lampje zou volgens de catalogus 100h hebben. Ik denk dat ik al zeker aan 500h zit met dat lampje, en dat lampje doet het nog.

en neen, dit spotje zit niet in flightcase en wordt niet in de schuim vervoerd. Gewoon los tussen de rest [8D]

Comment

• od
      • Feb 2004
      • 138

is een blinder lamp geen 28 volt of 120 volt? dacht ook eerst aan een blinderlamp. maar deze worden in serie geschakeld. dit is een lamp van 220volt. volgens mij een raylight van 650 watt.

Comment

• TimTroy
        • Dec 2004
        • 2

Vroeger werden die DYR lampen wel eens gebruikt ipv de relay omdat ze 650W waren ipv 500W. De lamp heeft echter bewezen dat ze geen moer waard is en erg snel stuk gaat. Hou het best bij Philips Relays.

Comment

• Fons
          • Sep 2003
          • 67

GE DYR of A1/233 lampen werden vroeger ooit gebruikt in een fresnel spotje. Ik geloof dat het Kobold heette. Echte 'lampenvreters"
          Verder gebruik(t)en veel fotografen DYR lampen als instel licht voor hun flitsers.
          Ik geloof dat Arri nog steeds een spotje maakt waar ze in gaan.

Groet,
          Fons

Comment

Working...