Martin Roboscan 218 Ft. DMX Interface Probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lightjockey_richie
    • Sep 2004
    • 119

Martin Roboscan 218 Ft. DMX Interface Probleempje

Hallo medecollega-lichtprutsers.
    Ik werk als lightjockey, roadie etc bij een verhuurbedrijf. Daar maken we gebruik van o.a de Martin Roboscan 218 type 1(Martin Protocol dus) Hiervoor gebruik ik een interface om terug te gaan naar het DMX protocol. Dit alles stuur ik aan met een SGM Studio24 in combinatie met Martin LJ 2. Nou is het probleem dat de scans heel erg veel afwijken als ik de Interface gebruik. Maar als ik de scans aan een Martin 2510 Controller hang, is er niks aan de hand. Als ik een chase maak met LJ, moet ik elke keer resetten omdat er van de positie niks meer klopt. Is hier een reden voor wat te maken heeft met de inferface? ik heb gehoord dat je dat ding op een bepaalde manier in kunt stellen maar ben er nog niet achter....

Wie helpt mij

Groetjes LJ Ritch
    We Love Crown With GAE
  • VERVALLEN

Beste,

Via de verhuurfirma werken wij ook dikwijls met de 218 scans versie 1 (geen DMX dus).

Ofwel gebruiken wij de martin PC 3032 sturing. Ofwel de controller met de joystick eraan. (geen idee of dat de 2510 is; maar denk van wel)

De martin 218 MK1 zijn al enorm oude bakken hoor. Hun nauwkeurigheid is al niet echt optimaal. De scans werken enkel op de martin protocol.
    De firma die nog zo'n 40 tal scans gebruikt hebben ook de interface aangekocht. Deze wouden ook zelfde doen als jij van plan bent. Maar daar zijn ze van afgestapt. Ze sturen hun scans enkel met de 3032PC (indien meer dan 8) of diene controller met joystick.
    Ze hadden ook niets dan miserie toen ze de scans hingen aan de interface en de pc met LJ.
    Het fijne ervan weet ik niet. Misschien licht het probleem aan de snelheid van converteren die niet kan volgen. Het is iets raar de overgang van martin ptotocol --> DMX.
    Bij mijn weten is er aan de interface geen instelling mogelijk.

Comment

Working...