Shape generator Avolites pearl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kloas
    • Oct 2004
    • 2

Shape generator Avolites pearl

Ik gebruik vaak shapes uit de shape generator op de avolites pearl rolacue.

Deze shapes schrijf ik dan weg met een vaste size en speed onder een memory fader. Is het mogelijk om de speed en size tijdens een show aan te passen (dus wanneer ik de shape via de memory fader afspeel)?
  • cornedure
    • Jul 2002
    • 230

Je hebt twee methoden:

1. Je controleert de size en/of speed van de shape met de fader. De hoogte van de fader bepaalt dan de snelheid en/of de grootte van de shape. Dat doe je als volgt:

* Druk op [Shape Generator]
    * Druk op [Playback Parameters]
    * Selecteer de SWOP knop van de memory waar de shape zich bevindt
    * Druk op SOFTBUTTON A en/of B voor de size en/of speed te controleren met de fader.
    * Klaar!

2. Gebruik Include om meer precisie te hebben in controle van de shape. Doe je als volgt:

* Druk op INCLUDE
    * Selecteer de SWOP-knop van de memory waar de shape zich bevindt
    * Druk op [SHAPE GENERATOR]
    * Druk op [EDIT SHAPE]
    * Selecteer de shape
    * Verander naar wens
    * Druk op RECORD MEMORY
    * Druk op de SWOP knop van de memory waar de shape zich bevindt
    * Druk CLEAR
    * Klaar!

Comment

• haarie
      • Dec 2003
      • 7

Thanx,

ga het proberen!

Comment

• Kloas
        • Oct 2004
        • 2

Ik heb methode 1 eens geprobeerd. Maar wanneer ik softbutton A of B indruk veranderd in het scherm de waarde van static naar timed en weer terug (voor zowel speed als size). Maar de echte waarde is nog steeds niet te regelen met de memory fader!

Doe ik iets fout?[:I]

Comment

• LND
          • Jan 2004
          • 100

Je zegt het antwoord zelf :

- Kies "Playback Parameters"
          - Druk op de SWOP-toets van een Memory waaronder een shape zit geprogrameerd
          - Nu kun je gaan selecteren wat je ook wilt laten besturen door die fader. Als je voor een eigenschap (bv. size) de optie 'timed' insteld (i.p.v. static) dan zal je met die fader de grootte van de beweging kunnen regelen.

Stel je hebt een PAN-saw ingesteld voor een moving-headje. Je kent met behulp van Playback Parameters de eigenschap size van de beweging toe aan een fader. Als je nu een beweging had geprogrammeerd die het PAN-kanaal van die movinghead van DMX- waarde 0 tot 150 laat gaan, dan zul je met de fader die beweging kunnen besturen.

Als je de fader beneden zet, zal er geen beweging zijn, want de PAN-saw gaat zogezegd van DMX-waarde 0 tot 0.
          Wanneer je de fader halverwege plaatst, dan zal er een PAN-beweging gebeuren van DMX-waarde 0 tot 75.
          Wanneer je de fader helemaal openzet, dan zal de PAN-beweging plaatsvinden die je oorspronkelijk had geprogrammeerd (van DMX-waarde 0 tot 150)

Succes,

Leander

Comment

• William
            • Oct 2002
            • 233

hoe zet je op de pearl de faders niet op intensiteit maar op snelheid van je shape als je die onder een playback heb geprogd? dus als ik de fader op 10 % zet, dat de shape dan langzamer is dan dat hij op 100% is?

Of is dit niet mogelijk?
            V*L...........punt

Comment

• ljmartijnw
              • Apr 2004
              • 133

Maar deze methoden zijn niet in de run-mode te gebruiken. of heb ik het mis??
              Down Under.

Comment

• JeroentjE
                • Oct 2000
                • 197

citaat:hoe zet je op de pearl de faders niet op intensiteit maar op snelheid van je shape als je die onder een playback heb geprogd? dus als ik de fader op 10 % zet, dat de shape dan langzamer is dan dat hij op 100% is?
                Antwoord staat al in topic:

citaat:
                - Kies "Playback Parameters"
                - Druk op de SWOP-toets van een Memory waaronder een shape zit geprogrameerd
                - Nu kun je gaan selecteren wat je ook wilt laten besturen door die fader. Als je voor een eigenschap (bv. size) de optie 'timed' insteld (i.p.v. static) dan zal je met die fader de grootte van de beweging kunnen regelen.
                citaat:Maar deze methoden zijn niet in de run-mode te gebruiken. of heb ik het mis??
                Je moet de instellingen in program doen. Als je dus wilt switchen moet je even van run naar program.
                Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• William
                  • Oct 2002
                  • 233

citaat:Geplaatst door JeroentjE

citaat:hoe zet je op de pearl de faders niet op intensiteit maar op snelheid van je shape als je die onder een playback heb geprogd? dus als ik de fader op 10 % zet, dat de shape dan langzamer is dan dat hij op 100% is?
                  Antwoord staat al in topic:
                  dank u, overheen gelezen[B)]
                  V*L...........punt

Comment

• ljmartijnw
                    • Apr 2004
                    • 133

Thanx ik ga het ook proberen.
                    Down Under.

Comment

Working...