Ik heb een eurolite t dimmer balk, ch1 staat op 001 en op d99( dimmen) ch2 staat op 002 en op d99, zo voor 3 en vier ook, kanaal 2,3,4 kunnen perfect gedimt worden, maar kanaal 1 is alleen switchbaar (aan of uit), ik heb hem al gereset, maar dat haalde niks uit, weten jullie wat het kan zijn [:I] alvast bedankt [8D]
Tbar - 1 kanaal dimt niet
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Waarschijnlijk is dit ook een triak probleem heb het al vaker mee gemaakt voorgaande kan ook het probleem zijn natuurlijk maar als je zegt de balk gereset te hebben is dit het probleem een balk gaat nl. naar "dimming mode"bij reset
succes LightingLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
volgens mij is het een triak probleem. Dat komt vaker voor bij deze balken. Ik heb ze zelf ook en als eerste heb ik alle triacs vernieuwd omdat ze bij eurolite verkeerde hebben ingezet ( Probleem was ook bij de balken van JB Systems ) komen uit dezelfde fabriek.Comment
-
Als de triac alleen schakelt en niet dimt??? Neneee hoor, die balken kan je instellen op switchen of dimmen.
Ik weet het niet vanbuiten hoe het moet, kmoet zelf altijd ffe in de menutjes scrollen...
Ffe handleiding erbij halen...
Greetz
ChrisMorgen is de drukste dag van je leven!Comment
-
Het kan zijn dat de pre-heat te hoog of te laag staat.Dan werkt de dimmer niet meer.Ik heb het reeds voorgehad.En als ik mij niet vergis kun je dit met de reset niet verhelpen.Je moet manueel de pre-heat uitschakelen.
Wat ook regelmatig gebeurt is dat de T-bar zijn dmx adressen "verliest" als je de electriciteit afzet.Is dit normaal?Comment
-
Mephisto : Welke triacs heb je erin gestopt ? Hebben hier Eurolite en Showtec balken, alleen maar problemen met de Eurolites, triacs stuk !
Flurk : Als je je adres kiest, moet je dat opslaan (weer op dimkanaal drukken), anders gaat de balk weer naar zijn vorige stand na een stroomonderbreking.PSL Bvba powered by
L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
Yahama LS9-32 / MC7L-48
Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / AtomicComment
-
to Powersound : in de oudere serie zaten er BTA16 triacs in deze waren veelste licht waardoor er problemen waren met dimmen enzo. Nu heb ik er de BTA 26 ingedaan ( n u tegenwoordig bij de nieuwe bars is dat ook )
Het probleem was dat bij 300W de triac kapot ging met als resultaat dat de dim funktie in de problemen kwam Triac dimde niet meer funktioneerde alleen nog maar als switch Na vervanging nieuwe triacs ( BTA26 ) kan ik er ook multi-parren aanhangen
Het probleem waar dit onderwerp overgaat kan ook iets zijn met slechte kontakten op printplaat.Comment
-
Kapotte triac's staan open. En niet meer dicht, dus de lamp brandt altijd, en eeuwig.Dus je kunt ook niet meer switchen.
Vermoedelijk zit er ergens een stuurfoutje, dus.Comment

Comment